Gå til innhold

Få bort magefett med jogging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lest mye om at jogging er bra om du vil bli kvitt litt overflødig fett..

Nå er jeg slank fra før, trente mye før, men Vært dårlig med trening siste året pga sykdom.

Trente kun styrke før, men nå vil jeg ta litt cardio før jeg starter igjen.

Hvor ofte burde jeg jogge? Og hvor lenge om gangen er ok?

Anonymous poster hash: f6351...fe2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Kostholdet som avgjør om du går ned i vekt. Abs are made in the kitchen.

Du kan ikke punktforbrenne fett. Jogging er supert for å forbrenne noen ekstra kalorier og gi deg en definert og fit kropp såfremt du kombinerer det med et næringsrikt og sunt kosthold med et lite moderat underskudd(det betyr også at du skal plusse på de dagene du trener så underskuddet ikke blir for stort)

• Liker 1
Skrevet

Kostholdet som avgjør om du går ned i vekt. Abs are made in the kitchen.

Du kan ikke punktforbrenne fett. Jogging er supert for å forbrenne noen ekstra kalorier og gi deg en definert og fit kropp såfremt du kombinerer det med et næringsrikt og sunt kosthold med et lite moderat underskudd(det betyr også at du skal plusse på de dagene du trener så underskuddet ikke blir for stort)

Jeg spiser veldig lite, føler at underskudd blir det nesten likevel.. men kan hende jeg får mer matlyst av å trene igjen da, bare å komme seg over dørstokkmila.

Takk for svar :)

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg spiser veldig lite, føler at underskudd blir det nesten likevel.. men kan hende jeg får mer matlyst av å trene igjen da, bare å komme seg over dørstokkmila.

Takk for svar :)Anonymous poster hash: f6351...fe2

Spiser du for lite så blir det skjevfordeling mellom muskler og fett og du blir seende tynnfeit ut. Defor nøkkelen er nok mat, spesielt om du skal trene mye kardio.

• Liker 2
Skrevet

Spiser du for lite så blir det skjevfordeling mellom muskler og fett og du blir seende tynnfeit ut. Defor nøkkelen er nok mat, spesielt om du skal trene mye kardio.

Det er slik jeg føler meg! Aldri visst det var ord for det, tynnfeit. Synd å si det, men!

Det motiverte meg litt til å ha i meg mer mat.. vil jo ikke se sånn ut.

Takk for svar anyhow! ♡

Gjest Runforit
Skrevet

Det er slik jeg føler meg! Aldri visst det var ord for det, tynnfeit. Synd å si det, men!

Det motiverte meg litt til å ha i meg mer mat.. vil jo ikke se sånn ut.

Takk for svar anyhow! ♡ Anonymous poster hash: f6351...fe2

Da må muskelmassen opp jente :)

Godt med proteiner (kylling, kalkun, laks, etc) fett(avokado, nøtter, kokosolje etc) og trege karbohydrater med lav GI(bønner, kikerter, linser, søtpotet, fullkornsris/pasta) og godt med frukt og grønnsaker :)

Styrketrening vil også hjelpe deg til å forme kroppen. Siden du er slank så vil du få gode resultater ganske raskt med f.eks 3 helkroppsprogram i uka kombinert med litt kardio :)

• Liker 2
Skrevet

Da må muskelmassen opp jente :)

Godt med proteiner (kylling, kalkun, laks, etc) fett(avokado, nøtter, kokosolje etc) og trege karbohydrater med lav GI(bønner, kikerter, linser, søtpotet, fullkornsris/pasta) og godt med frukt og grønnsaker :)

Styrketrening vil også hjelpe deg til å forme kroppen. Siden du er slank så vil du få gode resultater ganske raskt med f.eks 3 helkroppsprogram i uka kombinert med litt kardio :)

Takk for svar!setter stor pris på det :)

Et spørsmål, du sier 3 helkroppsprogram, er det det som er best nå? Jeg har pleid å trene armer en dag, rygg, så bein og skuldre/bryst en annen dag. Det burde kanskje legges litt på hylla nå med det første? :)

Og tung styrketrening, hva vil det si, leser at det er mest nyttig her. Kan sikkert ikke starte på 5x3 f.eks med en gang :)

Gjest Runforit
Skrevet

Takk for svar!setter stor pris på det :)

Et spørsmål, du sier 3 helkroppsprogram, er det det som er best nå? Jeg har pleid å trene armer en dag, rygg, så bein og skuldre/bryst en annen dag. Det burde kanskje legges litt på hylla nå med det første? :)

Og tung styrketrening, hva vil det si, leser at det er mest nyttig her. Kan sikkert ikke starte på 5x3 f.eks med en gang :)

Siden du er nybegynner så er helkroppsprogram best for deg. Avanserte spilttprogram etc kan du starte med senere om du ønsker det, men helkroppsprogram er uansett supert for da får du tatt hele kroppen på en gang.

Les denne:

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

Her er tips og råd om alt du trenger å vite :)

• Liker 1
Skrevet

Siden du er nybegynner så er helkroppsprogram best for deg. Avanserte spilttprogram etc kan du starte med senere om du ønsker det, men helkroppsprogram er uansett supert for da får du tatt hele kroppen på en gang.

Les denne:

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

Her er tips og råd om alt du trenger å vite :)

Fælt å høre at man er nybegynner igjen, etter å egentlig trent styrke i snart 10 år. Men er jo sant :fnise:

Tusen takk for alt igjen, du er super!

Linken er mye til hjelp :)

Startet allerede idag med helkroppsprogram, du har gitt meg motivasjon igjen :blomst:

• Liker 2
Gjest lillelarve
Skrevet

All kardio forbrenner fett ;) Jogging er bra for å fjerne fett, men det er ikke bare magefettet som forsvinner. Fett fra hele kroppen forbrennes når du trener, derfor tar det tid før man ser forandring.

Men fortvil ikke; fettet forsvinner om du spiser sunt og godt, og trener ved siden av.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...