Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle jeg kjenner bortsett fra veldig gamle er på FB. Folk får sjokk når jeg sier jeg ikke har. Føler meg rar og isolert, tenkte ikke mye på det før men gjør det nå. Å skaffe en facebook etter så mange år blir også rart og merkelig. Folk har jo mange år med bilder og statuser og likes der. Er ikke veldig sosial og tanken på at folk er tagget i 200 bilder og alt av sosiale greier legges ut vil jeg føle meg enda verre av å ikke være en del av det som skjer.

Andre i samme situasjon? Noen tanker om dette? Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 69798...19f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Skrevet

Vi mennesker klarte oss fint uten facebook før den kom, og at folk syns det er rart at noen ikke ønsker å ha en facebook side syns Jeg er veldig rart :)

Jeg er 24 år og har ikke facebook, folk legger ut private ting der, og folk som spionerer nesten på livet ditt er ikke jeg noe fan av.

Min mann er også 24 år og han har heller ikke noe facebook.

Skrevet

Angrer på at jeg opprettet facebook konto, så det gjør du bare rett i. Ja, folk vil kanskje synes du er rar men du går egentlig ikke glipp av noe.

Anonymous poster hash: 7746e...a2e
Skrevet

Jeg hadde stussa litt om noen i 20årene ikke hadde hatt facebook. Men det er sikkert fordi jeg er så vant til at de fleste har det.

Skrevet

Jeg er 22.

TS

Anonymous poster hash: 69798...19f
Skrevet

Jeg slettet facebooken da det bare ble et mer nederlag enn noe annet.

De aller fleste postet utelukkende bare de aller største oppturene i livet sitt,

så det ble litt vanskelig når jeg selv var på det kjipeste stedet i livet selv.

Gikk fra å unne til å misunne.

Som enkeltindivid ser man bare andres høydepunkter og man blir i liten grad i stand til å sile ut det som er "normalt". Det som ikke skrives om eller blir lagt ut bilder av på instagram, forsvinner liksom.

Også blir det mindre og mindre aksept for at folk poster ting som ikke er regnbuer, sephiafilter og goodtimes. Er vel bare kreftpasienter som er unntaket.

" Du kan godt ha det kjipt og skrive om det åpent på facebook, men bare om du har kreft.

Resten av tiden vil vi ikke høre om det. "

Ulempen med å ikke være på facebook er at ingen husker når du har bursdag, ingen inviterer deg på fester, ingen forteller deg at de er med barn / har fått seg kjæreste / skal gifte seg, osv.

Ting som man gjerne sendte SMS om før facebook, men etter facebook sluttet med.

Og på den måten blir man litt alien.

Anonymous poster hash: 6ca92...c20
  • Liker 1
Skrevet

Du skal nok ikke føle deg så rar TS :)

Det er tross alt bare en internett side. Finnes mange av oss som ikke er opptatt av Facebook :)

Skrevet

Skal jeg være helt ærlig så synes jeg ikke noe om facebook. Det som er positivt er at det finnes grupper fra lokalmiljøet som har oppslag om hva som skjer og slikt. Det er praktisk. Kjøp og salg etc. (Jeg bor på et litt mindre sted enn Oslo da...)

Utover dette er det egentlig bare tomt. Alt handler om likes og folk som deler "sitt perfekte liv" til alle og får flotte kommentarer.

Anonymous poster hash: 8f54d...c4d
Skrevet

Angrer nesten litt på at jeg har det. Samtidig så er jeg blitt litt avhengig av det fordi det er så lett å holde kontakt med enkelte og nye folk man treffer.

Egentlig burde jeg slette alt men da går jeg glipp av enkelte ting. Tenker kanskje at jeg skal slette hele nesten alt og bare ha et bilde oppe slik at jeg fortsatt kan holde kontakt med folk.

Har prøvd å ikke skrive noe på min eller andres fb side flere ganger men av en eller annen grunn så gjør man det etter en stund likevel.

Mitt beste råd til deg er å enten drite i hele greien, eller å bruke det kun til å ha kontakt med folk..... det beste er om du tenker gjennom før du oppretter det hvordan du vil bruke det.

Anonymous poster hash: 56038...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...