Gå til innhold

Flotte høstjakker UTEN ekte pels :)

Anbefalte innlegg

Gjest Pink.Pearls
Skrevet (endret)

Hei :) Først og fremst så forstår jeg ikke hvordan noen av dere jenter der ute klarer å kjøpe en jakke med ekte pels. Får dere ikke dårlig samvittighet?!

Jeg forstår at jakkene er fine å se til og sikkert varme, men det finnes da andre varme jakker uten ekte pels.

Anyhow! Er det noen av dere som har tips til flotte høstjakker uten ekte pels? :)

Endret av Pink.Pearls
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjellreven!! De har mange ulike jakker, hovedsak parka/parka-ish, men uten pels og foret er bomull! Holder seg utmerket for den norske vinteren!

• Liker 6
Skrevet

Fjellreven!! De har mange ulike jakker, hovedsak parka/parka-ish, men uten pels og foret er bomull! Holder seg utmerket for den norske vinteren!

Takk for tipset TALBOT! Jeg er ikke TS, men bruker heller ikke noe av pels/dun. Takk for tipset :-) Fjellreven har jo kult design også. Jeg er så glad for at flere blir bevisste på slikt :-)

Anonymous poster hash: 78f00...0b7

Gjest Blomst83
Skrevet

Støtter Fjällreven.Har en vinterjakke defra og er veldig fornøyd.

Skrevet

Takk for tipset TALBOT! Jeg er ikke TS, men bruker heller ikke noe av pels/dun. Takk for tipset :-) Fjellreven har jo kult design også. Jeg er så glad for at flere blir bevisste på slikt :-)

Anonymous poster hash: 78f00...0b7

Jeg hadde en grundig runde med søk før jeg kjøpte min parkas. Følte det var det beste valget! Og de har noen jakker med dun i, men jeg tror de skal være bra ( relativt sett). Gjessene skal slaktes grunnet mat, og de er døde før dunet plukkes. Forsto det slik at Fjellreven har ganske mange sporadiske besøk til "dun-gårdene" sine, og har god kontroll. Leste da både det Fjellreven selv sa, og en del uavhengige sider.

Hehe, ble litt mye her, men det var det viktigste for meg da jeg var på jakt!

• Liker 5
Skrevet

Fjellreven er favoritt her også, de er fiiine og varme!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke bare pels, men husk å styr unna dunjakker også. Der er det også dyremishandling involvert, i større og værre grad enn pelsindustrien :( Så sjekk om fjellreven bruker noe dun i sine klær, og i så fall sjekk hvor dunet kommer ifra.

Endret av SuperFace
  • Liker 2
Skrevet

Hei :) Først og fremst så forstår jeg ikke hvordan noen av dere jenter der ute klarer å kjøpe en jakke med ekte pels. Får dere ikke dårlig samvittighet?! Er utseendet/moten så viktigt for dere, selv om dyr blir pint og slaktet for å havne på kragen?

Jeg forstår at jakkene er fine å se til og sikkert varme, men det finnes da andre varme jakker uten ekte pels.

Anyhow! Er det noen av dere som har tips til flotte høstjakker uten ekte pels? :)

Kanskje du skal skaffe deg litt mer kunnskap om pelsindustrien før du uttaler deg så bastant om den?

Anonymous poster hash: 70c65...38d

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du skal skaffe deg litt mer kunnskap om pelsindustrien før du uttaler deg så bastant om den?

Anonymous poster hash: 70c65...38d

Kanskje du heller skal fortelle oss hva som er feil ved den "bastante" uttalelsen til TS? Jeg kan nemlig ikke helt se det. Hvis du tror det er feil at mange dyr blir pint og slaktet for å havne på kragen, så er det du som må skaffe deg litt mer kunnskap om pelsindustrien!

• Liker 2
Skrevet

Hei :) Først og fremst så forstår jeg ikke hvordan noen av dere jenter der ute klarer å kjøpe en jakke med ekte pels. Får dere ikke dårlig samvittighet?! Er utseendet/moten så viktigt for dere, selv om dyr blir pint og slaktet for å havne på kragen?

Husk å styr unna bomull også, de som plukker bomull lever under forferdelige forhold og produksjon av bomull er en fare mot miljøet. Skjønner ikke hvordan noen av dere jenter der ute klarer å kjøpe jakker i bomull. Ikke kjøp jakke i syntet-stoff heller, det tar 200 år før polyester brytes ned i naturen og mange tekniske plagg inneholder store mengder miljøgifter. Og pass deg for ull, tenk på de stakkar sauene på New Zealand som enten dør av spyflueangrep eller får halen kuttet av uten bedøvelse. Nei, skjønner ikke hvordan noen av dere jenter der ute klarer å kjøpe klær i det hele tatt, hvorfor går dere ikke heller naken?

Anonymous poster hash: be897...0f0

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Husk å styr unna bomull også, de som plukker bomull lever under forferdelige forhold og produksjon av bomull er en fare mot miljøet. Skjønner ikke hvordan noen av dere jenter der ute klarer å kjøpe jakker i bomull. Ikke kjøp jakke i syntet-stoff heller, det tar 200 år før polyester brytes ned i naturen og mange tekniske plagg inneholder store mengder miljøgifter. Og pass deg for ull, tenk på de stakkar sauene på New Zealand som enten dør av spyflueangrep eller får halen kuttet av uten bedøvelse. Nei, skjønner ikke hvordan noen av dere jenter der ute klarer å kjøpe klær i det hele tatt, hvorfor går dere ikke heller naken?

Anonymous poster hash: be897...0f0

Nei, mulesing er det mange produsenter som unngår faktisk, det er bare å undersøke hvem det er trygt å kjøpe av.

Og husk at selvom det er mye fælt som foregår der ute, trenger man ikke støtte det! Bare fordi man ikke kan unngå all ondskap, betyr det ikke at man skal gi opp og med vilje kjøpe f.eks pelskåper! Økologisk bomull inneholder forresten mindre gifter.

• Liker 2
Skrevet

Ikke bare pels, men husk å styr unna dunjakker også. Der er det også dyremishandling involvert, i større og værre grad enn pelsindustrien :( Så sjekk om fjellreven bruker noe dun i sine klær, og i så fall sjekk hvor dunet kommer ifra.

Det har jeg gjort så godt det lar seg gjøre :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...