Gå til innhold

Må barna gå på idrett/aktivitet/hobby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du? Er det viktig at barna har en eller annen form for aktivitet utenom skolen? Tenker på barn på barneskolenivå.

Anonymous poster hash: 2b3c8...778
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må og må, men jeg synes at de bør ha en annen aktivitet enn bare å spille pc spill, eller playstation, ofte blir det alternativet dessverre.

Anonymous poster hash: c8c6e...f77

• Liker 4
Skrevet

Nå har ikke jeg barn, men kan ikke se for meg livet og hverdagene mine uten sport når jeg var liten. Prøvde alt mulig rart, og endte opp med fotball, noe som har gitt meg maange gode venner og minner ! Synes det er viktig at barn sosialiserer på andre arenaer enn skole :-)

• Liker 1
Skrevet

JA! Utdanner meg som musikklærer, anbefaler alle foreldre å la barna ha en idrett og et instrument/kor, i tillegg til ferdighetene de får om det de velger, lærer de også å samarbeide, vente på tur, jobbe for noe, når en lærer musikkteori blir man hakket smartere og gjør det bedre på skolen fordi de har utvidet horisonten sin for å reflektere.

Etterhvert vil barna gjerne begynne å gi opp, spesielt rundt tiden der det forventes at de skal minnes på oppmøte av seg selv, komme seg dit selv osv, da ville jeg gjerne sett at flere foreldre pusher litt til å ikke gi opp, men er desverre for mange som lar ungene slutte med ting for de mister motivasjon. Motivasjon kan alltid letes frem igjen.

Anonymous poster hash: 98a06...ff2
  • Liker 1
Skrevet

Nei de må ikke. De kan jo gjerne finne på ting sammen med andre uten at det er organisert også.

Men for mange er det sosiale aspektet ved akriviteter/hobbyer viktig, som et tillegg til det sosiale miljøet på skolen. Det blir gjerne en gruppetilhørighet for de som holder på med samme ting. Og mange har veldig godt av å få den hjelpen det er å ha denne gruppetilhørigheten.

Skrevet

Ja, det bør de absolutt. De faller fort utenfor om de ikke deltar på noen ting.

Min sønn hadde en periode hvor han ikke gikk på noenting før han endelig fant noe som falt i smak, og det ble mye alenetid hjemme. Vennene var jo opptatt......

• Liker 1
Skrevet

Helt klart ja. Ikke bare for det sosiale, men det er også bevist at voksne som har trent fra de var barn lettere kommer i form enn voksne som aldri har trent.

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

Ja! Det er sosialt, barna øver på å være sosial i andre settinger enn på skolen. I tillegg har de godt av fysisk trening som et helsetiltak. Så tror jeg at et barn som verken kan spille fotball, gå på ski, kjøre slalom osv lett kan bli utenfor i sosiale sammenhenger når de blir større.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...