AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Jeg har selv postet personlige ting anonymt, fordi det er flaut feks. Det kan gjelde seksuelle spm, sykdom og private samlivsrelaterte ting osv osv. Jeg har postet som anonym fordi jeg vil være anonym. Så altså, går enkelte moderatorer inn og sjekker hvem som skriver anonymt, bare på gøy? Det er ikke for å sjekke en tulletråd hvertfall, for en av dem var om noe så enkelt som utflod. Nå skal jeg ikke nevne brukernavnet på den moderatoren som er hyppigst ute, men jeg trodde at det var mulig å være anonym i en såpass grad at noe er og forblir utenfor området at man skal bli sjekket? Ja og poenget, jeg ser jo hvem som har vært inne på profilen min da og da, så om jeg ikke har skrevet andre innlegg, så vet jeg jo at moderatorene sjekker hvem som skriver hva. (bare på pur f?) Anonymous poster hash: 27f70...248 14
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Virkelig? Ingen som har opplevd dette? Anonymous poster hash: 27f70...248
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Nei! Anonymous poster hash: 30564...af8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Dette har blitt diskutert før, og nei, du er ikke den eneste med disse tankene, men slettet eller stengt som spekulasjoner. Det er nemlig ingen måte for oss å bevise av en moderator gjør dette på. Samtidig velger ledelsen å svare på det meste av kritikk av denne typen med at vi heller burde være fornøyde med at moderatorene gidder å være her på frivillig basis og at vi bør sette pris på dem. Du får riktignok beskjed om at du kan sende en klage på moderator til en admin. Anonymous poster hash: b49f9...c7c 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Dette har blitt diskutert før, og nei, du er ikke den eneste med disse tankene, men slettet eller stengt som spekulasjoner. Det er nemlig ingen måte for oss å bevise av en moderator gjør dette på. Samtidig velger ledelsen å svare på det meste av kritikk av denne typen med at vi heller burde være fornøyde med at moderatorene gidder å være her på frivillig basis og at vi bør sette pris på dem. Du får riktignok beskjed om at du kan sende en klage på moderator til en admin. Anonymous poster hash: b49f9...c7c *men det blir Anonymous poster hash: b49f9...c7c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Dette har blitt diskutert før, og nei, du er ikke den eneste med disse tankene, men slettet eller stengt som spekulasjoner. Det er nemlig ingen måte for oss å bevise av en moderator gjør dette på. Samtidig velger ledelsen å svare på det meste av kritikk av denne typen med at vi heller burde være fornøyde med at moderatorene gidder å være her på frivillig basis og at vi bør sette pris på dem. Du får riktignok beskjed om at du kan sende en klage på moderator til en admin. Anonymous poster hash: b49f9...c7c Så konkulsjonen: Om man skal skrive som anonym, så kan moderatorene sitte og le bak skjermen av dem som skriver intime problemer? Da burde de få sparken som det hvertfall! Jeg har aldri sett en slik tråd før, men som du sier, de blir jo slettet, så da forstår jeg. Skjerpings KG. Anonymous poster hash: 27f70...248 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 Så konkulsjonen: Om man skal skrive som anonym, så kan moderatorene sitte og le bak skjermen av dem som skriver intime problemer? Da burde de få sparken som det hvertfall! Jeg har aldri sett en slik tråd før, men som du sier, de blir jo slettet, så da forstår jeg. Skjerpings KG. Anonymous poster hash: 27f70...248 Moderatorer skal bare sjekke hvem som er bak AB ved et regelbrudd, dette har vi fått en rekke bekreftelser fra admin på, men jeg VET at en moderator sjekket profilen min en gang vi var uenige i en tråd, uten at jeg brøt noen regler. Hvordan vet jeg dette? Jeg hadde ikke postet noen andre innlegg i noen andre tråder på flere uker, men akkurat når vi var uenige, så besøkte hun profilen min. Dette kommer vel til å bli slettet, men det irriterer meg enda at denne moderatoren misbrukte privilegiene sine til å sjekke hvem jeg var i en tråd der hun deltok som vanlig bruker. Jeg velger å legge til at jeg ikke har problemer med moderatorene generelt, og syns det er flott at noen gidder å moderere og ta ansvar. Anonymous poster hash: b49f9...c7c 12
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 Moderatorer skal bare sjekke hvem som er bak AB ved et regelbrudd, dette har vi fått en rekke bekreftelser fra admin på, men jeg VET at en moderator sjekket profilen min en gang vi var uenige i en tråd, uten at jeg brøt noen regler. Hvordan vet jeg dette? Jeg hadde ikke postet noen andre innlegg i noen andre tråder på flere uker, men akkurat når vi var uenige, så besøkte hun profilen min. Dette kommer vel til å bli slettet, men det irriterer meg enda at denne moderatoren misbrukte privilegiene sine til å sjekke hvem jeg var i en tråd der hun deltok som vanlig bruker. Jeg velger å legge til at jeg ikke har problemer med moderatorene generelt, og syns det er flott at noen gidder å moderere og ta ansvar. Anonymous poster hash: b49f9...c7c Hvordan får vi en Admin sparket fra listen? Klage da tipper jeg? MEn om de ikke gjør noe med det, så er vi jo like langt. Anonymous poster hash: 27f70...248
Saraby Skrevet 11. august 2014 #10 Skrevet 11. august 2014 Er man ikke litt væl overmistenksom hvis man tror man blir sjekket med engang en moderator er inne på profilen..? 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #11 Skrevet 11. august 2014 IP står på ALLE innlegg. Om du skriver som "vanlig" bruker eller som anonym, IP står alltid med. Hvis moderator husker hvem som har brukt den IPen før så er det fort å finne ut av hvem du er. Hvis ikke så finner mod ut av hvilke/hvilken bruker som har logget på fra den IPen før. Jeg hadde nemlig en gammel bruker før som jeg brukte til å plusse på innlegg jeg likte med, men brukte den ikke til å skrive med. Så var jeg i krangel med en bruker og fikk en advarsel fra en mod. Men ikke fra den brukeren jeg hadde skrevet innleggene med - men med den jeg ikke hadde brukt. Så de ser ikke hvilken bruker som er logget inn, bare IP og sporer tilbake hvilke brukere som har vært benyttet fra den IPen. Anonymous poster hash: 51284...e3b 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #12 Skrevet 11. august 2014 Er man ikke litt væl overmistenksom hvis man tror man blir sjekket med engang en moderator er inne på profilen..? Overmistenksom? Du tuller? Om man går inn på profilen sin/min/din, og man ikke har skrevet noe annet enn om utflod i det siste, og det står at en moderator var der sist, akkurat i den timen du skrev innlegget??? Det kalles nesten bevis om at det ugler i mosen. Anonymous poster hash: 27f70...248 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #13 Skrevet 11. august 2014 IP står på ALLE innlegg. Om du skriver som "vanlig" bruker eller som anonym, IP står alltid med. Hvis moderator husker hvem som har brukt den IPen før så er det fort å finne ut av hvem du er. Hvis ikke så finner mod ut av hvilke/hvilken bruker som har logget på fra den IPen før. Jeg hadde nemlig en gammel bruker før som jeg brukte til å plusse på innlegg jeg likte med, men brukte den ikke til å skrive med. Så var jeg i krangel med en bruker og fikk en advarsel fra en mod. Men ikke fra den brukeren jeg hadde skrevet innleggene med - men med den jeg ikke hadde brukt. Så de ser ikke hvilken bruker som er logget inn, bare IP og sporer tilbake hvilke brukere som har vært benyttet fra den IPen. Anonymous poster hash: 51284...e3b ? Hva har det å gjøre med at moderatorene sjekker hvem som skriver? Anonymous poster hash: 27f70...248
Saraby Skrevet 11. august 2014 #14 Skrevet 11. august 2014 Overmistenksom? Du tuller? Om man går inn på profilen sin/min/din, og man ikke har skrevet noe annet enn om utflod i det siste, og det står at en moderator var der sist, akkurat i den timen du skrev innlegget??? Det kalles nesten bevis om at det ugler i mosen. Anonymous poster hash: 27f70...248 Eller bare helt tilfeldig. Veit ikke jeg ass, men jeg hadde ikke syntes det var kjempeinteressant å finne ut hvem som skrev om utfloden sin. 7
Mette Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Tråden er ryddet for navngitte personer. Nå er det slik at vi skal kun sjekke AB med mistanke om regelbrudd, og om vi har noen som troller i forumet. Hvis noen av moderatorene har vært inne på profilen deres, kan dette ha flere grunner, og er man på nettbrett eller profil er det lett å klikke feil, slik at man får opp profilen og ikke tråden slik man hadde til hensikt. Nå ser jeg det kommer inn påstander om misbruk her, og jeg skal vel ikke si at det aldri har skjedd at noen har vært innom uten det strengt tatt har vært noen grunn for det. Men nå er det slik at jeg veldig å stole på moderatorene og at de forholder seg til de retningslinjene de har ang moderering og jeg velger også og tro at de ikke misbruker denne tjenesten. Dere sier også det er tatt opp før, og jeg sier som jeg sa da, send meg en pm hvis dere har klager på moderatorene. Først da kan jeg ta dette opp og høre med vedkommende hva som har skjedd, for jeg trenger to versjoner av saken, for å finne en løsning på den. Jeg har aldri mottatt en pm ang misbruk av AB, og derfor velger jeg å tro at det er en god grunn for at de som tar opp slike ting i forumet, ikke velger å sende pm For hvis man skal klage på noe, bør man ha veldig reelle mistanker eller bevis på hva som er skjedd, man kan ikke bare synse og mene. Ellers så har vi liten og ingen interesse av å vite hvem som poster hva som AB, hver dag postes det så mye i forumet, at skulle vi fulgt med på dette, hadde vi hatt fulldagsjobb og vel så det. Kos dere videre i forumet, og husk har dere noe å klage på som er personlig, mot moderatorer eller admin, så send meg en pm, så skal jeg se på saken Mette Forumansvarlig 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 Det er korrekt ja, det moderatorene gjør er at de sjekker hvem som har skrevet ting som AB. Det har vært flere tråder hvor folk som skriver som anonym bruker bare har hatt moderatorer inne på profilen sin, så du er ALDRI helt anonym her. Anonymous poster hash: 914f5...75d 5
Gjest Genic Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 Jeg hadde nemlig en gammel bruker før som jeg brukte til å plusse på innlegg jeg likte med, men brukte den ikke til å skrive med. Anonymous poster hash: 51284...e3b Hva var vitsen med å ha en bruker som du bare brukte til plussing? Ble ikke det veldig tungvint, å logge se ut og inn hele tiden? 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Hva var vitsen med å ha en bruker som du bare brukte til plussing? Ble ikke det veldig tungvint, å logge se ut og inn hele tiden? Vedkommende brukte selvsagt denne andre profilen til å plusse sine egne innlegg fra den profilen som vedkommende skrev innlegg med.Anonymous poster hash: 40659...51c 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 Haha! Suprise suprise. Selvfølgelig er moderatorer også mennesker som liker å snoke. At forumansvarlig innbiller seg at det ikke skjer fordi folk ikke klager er for naivt. Og hva så? Da kommer igjen det med nettvett. Aldri oppgi info på forumet anonymt eller under brukernavn. Personlig info som kan kan spores. Bosted, yrke, navn etc. Bruk gjerne en anonym mailadr. Så kan du skrive så mye om hemorridene dine som du vil. IP-adressen har uansett null verdi da ingen andre enn telefonselskapene vet adressaten bak disse. Og ingen får innblikk i disse så sant de ikke går til anmeldelse hos politiet mot en bestemt IP. Anonymous poster hash: 40654...1bf 7
Gjest Genic Skrevet 12. august 2014 #20 Skrevet 12. august 2014 (endret) feil tråd Endret 12. august 2014 av Genic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå