Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bellemakarella
Skrevet

noen som vet om noen bra håndkremer som gir god fuktighet for hender og som i tillegg er bra for negler og sånn?

je bruke vaseline intensive care kremen men syns itt den er så veldig bra :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine favoritter er Biotherm Biomains og Clarins Jeunesse des mains. Jeg har nylig prøvd Dove Hand Cream og den er jeg også veldig fornøyd med, og den er også snillere med lommeboka. Så dyrt er ikke alltid best.

Skrevet

Jeg er avhengig av håndkrem, liker å ha myke hender.

Har prøvd det meste, og nå bruker jeg Decubal Clinic hudkrem fra apoteket. Den er forholdvis rik da, men den trekker godt inn i hendene og holder dem myke, lenge.

Gjest Ethereal
Skrevet

Dove er faktisk kjempebra!

Ellers liker jeg:

Body Shop Africa Spa Hand&Body Honey Butter

håndkremen fra Decleor

Dermalogica Multivitamin håndkrem (men den STINKER, så kommer ikke til å kjøpe den igjen).

A-Creme fra helsekosten er også bra, det bruker sambo på eksemfingrene sine.

Skrevet

Dove har kommet med en serie håndkremer, til dag- og nattbruk. :-)

Gjest Gjesta
Skrevet

Body shop har en håndkrem som heter "hemp", den er god til hendene...vet ikke om den hjelper neglene noe..

(Den stinker forresten litt...)

Clea

Gjest Ethereal
Skrevet

Tror ikke du kan gjøre så mye med neglene, all den tid de er dødt materiale, akkurat som hår. Det beste for hår og negler, er vel å få i seg en bra sammensatt kost.

Decleor har en olje for neglene, men om den virker? No idea...

Gjest Manicure
Skrevet

Negleolje er kjempebra for neglene og neglbånd. Solaroil fra Creative Nail Design (fås kjøpt hos hudpleier/negldesigner) inneholder mange essensielle oljer, og gjør underverker bare på et par dager!

Håndkrem uten mineral oil og parafinnum liquidum er bra. Mineral oil og PL gjør bare at huden blir enda tørrere og man blir "avhengig" av kremen for å holde hendene myke. De lager en slags "hinne" utenpå huden slik at fuktstoffene ikke trenger gjennom. Foreslår en god krem som er plantebasert.

:)

Skrevet

Den ultimate håndkremen er Eucerin Karbamid fotkrem :roll:

Ja, faktisk - den er overlegen! :-)

Skrevet

Bruker du fotkrem som håndkrem?!? :o

Skrevet

Er ikke noe gale i å bruke fotkrem på hendene. Spørs jo hvor mye fuktighet du trenger.....fot /hender? Big deal.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bestilte Dermalogicas håndkrem i vinter og den er jeg super-fornøyd med. Kommer til å bestille den igjen snart (når denne er tom). Synes den lukter godt jeg da :oops:

Skrevet

Det beste noensinne er Aveda hand lotion, som kan kjøpes på Lookfantastic. Men det er SVINDYRT! Men, åååå luksus!

Ellers er det en nye produkt for neglene og hender på Body Shop i en brun boks...Tror det inneholder "almonds" (norsk ord vet jeg ikke!) Skal virker kjempe bra.

Skrevet
Jeg bestilte Dermalogicas håndkrem i vinter og den er jeg super-fornøyd med. Kommer til å bestille den igjen snart (når denne er tom). Synes den lukter godt jeg da :oops:

Har vurdert den jeg også.

Men noen over her skrev den stinka sånn...

Så hva lukter den?

Og har du bestilt den via duft.no eller? :)

Skrevet

Har vurdert den jeg også.

Men noen over her skrev den stinka sånn...

Så hva lukter den?

Og har du bestilt den via duft.no eller? :)

Skrevet

OIIIII

litt for mange poster her nå...

har ny nettleser her og er ikke helt vandt med den :oops:

Skrevet
"Almonds"= mandler!  :-)

I knew that! :ler:

Bare glemt meg av litt der.... :-)

• 1 år senere...
Skrevet
Håndkrem uten mineral oil og parafinnum liquidum er bra. Mineral oil og PL gjør bare at huden blir enda tørrere og man blir "avhengig" av kremen for å holde hendene myke. De lager en slags "hinne" utenpå huden slik at fuktstoffene ikke trenger gjennom. Foreslår en god krem som er plantebasert.

Ps!sorry off topic,men jeg sku likt og visst..Gjelder dette hårprodukter også? like ugunstig å bruke hårprod med mineral oil og PL som i hudkrem?eller er d først og fremst huden som ikke bør smøres m disse stoffene??

Takk for svar..

Gjest Gjest
Skrevet

Enig. Jeg klarer ikke å bruke sånne håndkremer. :forvirret:

The Body Shop med mandelolje og Ahava håndkremer har vist seg til å virke bra for meg. Har lyst til å prøve Lavera og Lepo sine håndkremer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...