Gå til innhold

Er det noen som bor på Dal her i forumet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi skal flytte til Dal fra Oslo om noen måneder .

Er noen av dere som bor på Dal i Eidsvoll?

Trives dere ?

Takknemlig for alle svarene :)

Anonymous poster hash: 1bdff...be8

• Liker 1
Skrevet

Har vært der som liten. Da syntes ungdommene det var moro å kjøre etter katter der. :(

Anonymous poster hash: 9e8d9...9f7
Skrevet

Oi da, det hørtes ikke så bra ut 😱

Når var du der ? Bodde du på Dal ?

Skrevet

Nei, det var ikke bra. Jeg var der hos venner av moren min. Men det er lenge siden nå. Folk er hyggelige der, men litt spesielle.

Skrevet

Håper det er blitt bedre der nå :/

Takk for at du tok tid til å svare :)

Skrevet

Det er nok bedre der nå ja :)

Nynazistene er nok i hvert fall borte. Det bodde en del nynazister der før.

Skrevet

Min mor bor på Dal. Da jeg var barn bodde jeg på nabotettstedet og da jeg kom i kjærestealder, sa mamma: Du kan bli kjæreste med hvem du vil, men den dagen du kommer hjem med en gutt fra Dal, kan du bare glemme det.

Men altså. Folk der er vel som på bygda ellers. Passe mengde harry, opptatt av hhv. bil og rosablogger.

I de senere årene har jo hele Eidsvoll fått mange, mange innflyttere, så hvem vet, kanskje det bor ålreite folk der også ;)

Anonymous poster hash: d2a74...5ab
  • Liker 1
Skrevet

Jeg håper bare at det bor hyggelige mennesker som er lett å bli kjent med :) Litt nervøs .. Og litt rart å flytte fra Oslo som jeg er oppvokst i !

Vi er en familie på 3 og lille snuppa skal begynne i bhg der. Så blir nok kjent med ålreite foreldre tenker jeg :)

Men men kan alltids flytta tilbake til Oslo ;)

Men tusen takk , dere ❤️

Skrevet

Kjenner noen som bor der og tror de trives godt. De er også innflyttere og har aldri hørt de si noe negativt om Dal :) Barnehagene er visstnok tipptopp!

Har aldri vært der selv, men håper dere får det fint på nytt sted!

Skrevet

Bor rett ved Dal, like over kommunegrensa. Bodd her nesten hele livet og pappa vokste opp på dal. Trives godt her. Har ingen erfaring med barnehage selv siden lillemor ikke har begynt, men veit flere som er fornøyd. Håper dere trives! :)

Anonymous poster hash: 762f0...366

Skrevet

Å, det var godt å høre noe positivt ! Og tusen tusen takk til dere ❤️❤️ Det håper vi også :)

Skrevet

Forresten så har vi vært og besøkt to barnehager i område og er super fornøyde !

Skrevet

Hei,

Vi skal flytte til Dal fra Oslo om noen måneder .

Er noen av dere som bor på Dal i Eidsvoll?

Trives dere ?

Takknemlig for alle svarene :)

Så kult å lese om folk som bor i Dal. Jeg bodde på et sted som het Østli (like ved Trandum militærleir). Er det noen her som har gått på Mogreina skole og er født i 1980 eller der omkring?

Anonymous poster hash: a0995...5f0

Skrevet

Hei, jeg har bodd på Dal selv i mange år (oppvokst Råholt i mange år før det) så er godt kjent i området. Barnehager/barneskoler er veldig gode men når barna blir større (ungsomsskole-alder) hadde jeg nok vurdert å flytte. Området er ganske kjent for å ha et utbredt narkotikamiljø og det er ofte ungdommer som havner på feil sti der desverre.. Dette gjelder forøvrig Dal/Råholt/Eidsvoll og stedene i nærheten.
Men det kommer jo helt ann på hvem man holder seg til av venner om hvor utsatt man blir. Selv hadde jeg nok ikke latt barna mine gått på ungdomsskole/videregående der. Synd å si det om steder jeg har vokst opp selv men jeg ser også at det ikke har blitt nor voldsomt bedre da jeg fortsatt har venner/familie der.

Anonymous poster hash: e7a8e...dd1
  • Liker 1
Skrevet

Takk for tips :) Får håpe det blir bedre når snuppa mi kommer oppi tenårene , ellers så er det bare å flytte tilbake til Oslo :)

Men det er godt å vite så mye om Dal ! Takk ;)

Skrevet

Godt kjent med Dal og Eidsvoll. Har helt ærlig ikke så mye positivt å si om stedet, ei heller skolene.

Eidsvoll kommune er vel så og si konkurs..virker sånn i hvert fall. Skolene er sprengte, pga. veldig mange innflyttere den siste tiden. Politikerne i kommunen klarer ikke å håndtere penger og prioriterer helt feil. Skolene har heller ikke råd til en dritt. Eldreomsorgen er katastrofal.

Passe fornøyd med Dal skole. Ikke fornøyd med miljøet.. kan jo hende jeg var uheldig med min klasse i sin tid, men vet om folk som har blitt mobbet der i senere tid også. Ikke noe sted for å skille seg ut. Bør helst være som alle andre.

Råholt ungdomsskole er overfylt, forferdelig støynivå grunnet baser(håper de har fått skillevegger), ikke veldig godt miljø på skolen. Kommer naturligvis an på hvordan barnet ditt er da. Med meg har det gått helt fint, men jeg sitter igjen med at jeg aldri vil at mine barn skal gå på skoler i Eidsvoll.

Eidsvoll Videregående var jeg fornøyd med miljømessig og trivdes, men rent faglig er det ikke noe å skryte av. Noen gode lærere er det jo, men de er i fåtall.

Dal "sentrum" består av en dårlig matbutikk, frisør og en kebabsjappe. Ellers er det en fotballbane og et grendehus der. Og en togstasjon(her lukter det kjempevondt, så ikke bosett deg rett ved den). Resten er byggefelt. På Råholt var det 4 kebabsjapper på et par hundre meters strekning en periode.. vet ikke hvordan det er nå. Ellers er det en del matbutikker, og et nyåpnet senter. Helt greit, men bedre å dra til Jessheim.

Av fritidstilbud er det vel fotball og håndball som er det store hos de fleste. Ellers er det helt greit tilbud.. turn, basket, teater, korps, dans, kulturskole(veldig få plasser).

Jeg ville aldri valgt Dal foran Oslo. I Oslo og Bærum ligger noen av landets beste skoler. Dessuten har jo Oslo ALT. Du vet det jo, du som er derfra. Eneste dårlige jeg kan si noe på er prisene, og det er vel kanskje derfor dere flytter også? Fordi det er dyrt i Oslo? Kan ikke skjønne at det er noe annet som tiltrekker folk til Dal.

Men igjen.. er mange som bor på Dal og i Eidsvoll, og kjenner mange som er oppvokst der og som har bosatt seg som voksne også. Er jo tydeligvis noen som liker stedet. Jeg liker ikke Dal. Synes faktisk litt synd på jenta deres som må vokse opp der, for det er et trasig sted.

For å si noe positivt, så er det kort vei til Jessheim Storsenter med alle mulige butikker. Kort vei til togstasjon på Dal og Eidsvoll Verk, så man kan komme seg rundt. Kort vei til gardermoen. Eidsvoll har noen fine steder som ligger landlig og koselig til. Rolig og godt.

Man har det man trenger for et ok a4-liv, ikke noe mer enn det.

Får bare ønske dere lykke til! Får håpe dere trives bedre enn meg da :)

Anonymous poster hash: ccf9d...a8e
Skrevet

Som født og oppvokst i Eidsvoll må jeg desverre si at det er et høl, spesielt Dal. Hadde heller flyttet til råholt eller Eidsvoll. Men følg virkelig med på miljøet på skolene, det har aldri vært bra, jeg rømte til andre videregående skoler og flyttet ut derfra så fort jeg var ferdig med eksamen. Har ikke kontakt med noen derfra, da det finnes svært få hyggelige mennesker der. Ser at de som mobbet er de som fortsatt er igjen der, vi som ble mobbet og fryst ut har alle sammen forduftet. Hadde heller valgt årnes feks, like sentralt, men så mye hyggeligere sted!

Anonymous poster hash: 59040...e8d

• Liker 4
Skrevet

Åh nei , nå lurer jeg på om vi har tatt er dårlig valg !

Ja , vi trives veldig godt i Oslo . Men synes det blir litt for mye å bo midt i byen som vi gjør nå. Vi ville ha et hus med hage som barna kan leke .

Vi har sett litt på andre steder i Oslo , men var ikke helt fornøyd med noen av skole og miljøet .

Som du over sier her , prisen er høy og da blir det vanskelig å kjøpe en enebolig i et bra strøk.

Da må vi nesten ut med 5-6mill.

Vi skulle Kansje undersøkt litt mer om Dal før vi kjøpte huset , men nå må vi bare flytte og se hvordan det blir ..

Nå som dere sier at det er mange innflyttere , så kan det Kansje hende at miljøet blir annerledes :)

Vet noen om det er noen minoritetsspråklige der ? De gangene jeg har vært der , har jeg ikke sett en eneste .

Men setter stor pris på at dere orker å svare meg ❤️ Tusen takk til alle som har svart meg :)

Skrevet

Kjære vene, her er det mye fordommer ute og går. Jeg bodde på Dal fra jeg var 14-20. Det er ett stille og rolig sted, perfekt for barn og barnefamilier. De siste årene har det eksplodert på feltet der jeg bodde. Masse fine barnefamilier, ikke så mange innvandrere (ikke at det er noe galt).

Masse flott skog, og masse flotte tjern i nærheten. Skiløyper og.

Det som blir sagt om Råholt stemmer, det er kjent for å ha ett hardt narkotikamiljø. Men det er i prinsipp en like lang kjøretur til Jessheim som til Råholt.

Og jeg har jobbet i skolene rundt her i omegn, også Dal skole, samt skoler i Oslo. Det er INGEN forskjell.

Kos deg med avgjørelsen, vel vitende om at barna dine får vokse opp i masse fri natur, uten det stresset og maset Oslo har å tilby. (Og Jessheim har stoooort kjøpesenter og snart Fridays;)

Anonymous poster hash: e00cb...944

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...