AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Jeg bruker mobilen min til gammeldags sms og å ringe. Er ikke på facebook eller andre sosiale medier... Hvis ikke jeg tar kontakt først, kan det gå mange dager mellom hver gang jeg snakker/sender meldinger med noen. Dette gjelder både familie og bekjente (som jeg snakker godt med når vi først møtes en sjelden gang). Flere av dem sier at de vil være flinkere til å holde kontakten, at fra nå må vi holde kontakten osv. Men virker som at jeg blir glemt når jeg er utafor wifi-verdenen deres. Det virker jo som at de bryr seg om meg. De bare tar ikke kontakt... Har invitert til besøk, bedt folk ut på kafè/middag, spurt om vi skal ta en joggetur osv.. Svaret er gjerne "Det må vi prøve å få til en dag:)" og så blir det bare ikke noe. Når jeg senere spør om det passer "på fredag", er svaret gjerne at de skal noe annet på fredag, men de tar kontakt når det passer bedre. Sier jeg "bare si ifra når det passer best å møtes", hører jeg heller ingenting.,, Flere som har samme opplevelse? Hva kan gjøres, uten å joine Facebook osv? Føler meg nesten masete, selv om jeg slett ikke er det. Lar det som regel gå lang tid mellom hver gang. Anonymous poster hash: 1c094...a57
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Sånn har jeg det også selv om jeg har facebook. Nesten litt sårt. Alle er enige om at å spise middag ute er en kjempeidé, for det er så lenge siden gjengen har vært samlet. Men får alltid de samme svarene om at det høres hyggelig ut. Ja, jeg blir med. Åå, det må vi få til ja. Aldri om man kan få svar på når det passer. Da blir det enten at "bare bestem dag du" eller "kan hver dag jeg". Og det blir ikke noe av noe fordi noen ikke kunne likevel. Du er altså ikke alene ts Anonymous poster hash: 8108f...1a1
FrixyGirl Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Jeg bruker mobilen min til gammeldags sms og å ringe. Er ikke på facebook eller andre sosiale medier... Hvis ikke jeg tar kontakt først, kan det gå mange dager mellom hver gang jeg snakker/sender meldinger med noen. Dette gjelder både familie og bekjente (som jeg snakker godt med når vi først møtes en sjelden gang). Flere av dem sier at de vil være flinkere til å holde kontakten, at fra nå må vi holde kontakten osv. Men virker som at jeg blir glemt når jeg er utafor wifi-verdenen deres. Det virker jo som at de bryr seg om meg. De bare tar ikke kontakt... Har invitert til besøk, bedt folk ut på kafè/middag, spurt om vi skal ta en joggetur osv.. Svaret er gjerne "Det må vi prøve å få til en dag:)" og så blir det bare ikke noe. Når jeg senere spør om det passer "på fredag", er svaret gjerne at de skal noe annet på fredag, men de tar kontakt når det passer bedre. Sier jeg "bare si ifra når det passer best å møtes", hører jeg heller ingenting.,, Flere som har samme opplevelse? Hva kan gjøres, uten å joine Facebook osv? Føler meg nesten masete, selv om jeg slett ikke er det. Lar det som regel gå lang tid mellom hver gang.Anonymous poster hash: 1c094...a57 Om jeg skal si det jeg formelig føler er det at disse ikke er så interisert eller at du er bra nok når de vil føler dette. Jeg har selv hatt slike i livet mitt og funnet ut at jeg ikke gidder det mer. Der vi har planer så byttes de i siste liten eller avlyses for noe "bedre" har kommet som en mulighet. Så klart mange sikkert mister kontakt utenfor den Internettbaserte verdenen vi lever i. Men det er også lettere å kutte ut i den samme verdenen. Lettere å avlyse, lettere å ignorere. Jeg hadde nok bare latt de være en stund. Latt de leve sitt eget liv og så se. Er de virkelig interisert i å ta kontakt. Tar de kontakt istede for at du hele tiden må "fiske" etter kontakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå