AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Hei! Jeg er en nyutdannet siviløkonom som gikk ut i vår. Har søkt en hel del jobber men har enda ikke kommet helt i mål. Har et ok + karaktersnitt og søker i Oslo og omegn. Finnes det andre som er i samme situasjon? Noen som har en solskinnshistorie som kan gi litt ekstra motivasjon? Eventuelt noen gode tips som kan hjelpe meg i jobbsøkingen. Anonymous poster hash: f1c48...f7b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Uffda... Utdanner meg til det samme... Hadde håp om at deg skulle være lett å finne jobb. Anonymous poster hash: 322b6...049
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Vi er i samme båt! Jeg har også et ok-snitt. Hvor blir det av alle c-elevene, hvis det er de det er flest av? Det er jo der gjennomsnittet ligger, men ikke skjønner jeg hvor det blir av resten, for jeg er en av de og har ikke fått meg jobb. Virker som om B har blitt den nye C i de siste årene, men faktum er jo at C fortsatt er snittet og en god prestasjon. Helt tragisk. Jeg er mye på rommet, alene, bak en lukket dør i perioder hvor alt virker håpløst. Hadde jeg visst hvor lite nytte jeg skulle ha av studiene, hadde jeg aldri studert. Litt kjedelig når ikke en gang skranken i DNB vil ansette meg, for der er jeg overkvalifisert. Trodde et masterstudium i seg selv var et kvalitetsstempel, men tror det er bedre med en god bachelor med toppkarakterer. Har mistet selvtilliten helt, og nå blir jeg spurt om hvorfor jeg ikke har funnet meg noe, når jeg er på intervju, så nå er det plutselig det som er det nye problemet. Alt det negative fører med seg mer negativt. En ringdans jeg håper å komme meg ut av. Her på KG er jo ingen fornøyde med mindre de har B eller bedre i snitt. De må være genier, for selv opplevde jeg C som en god prestasjon innenfor de fleste fag. Anonymous poster hash: 10ec7...829 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Det er så tragisk å ikke jobbe. Jeg blir flau av meg selv, deppa osv. Ååååååh. Føler med deg ts, og alle dere andre. Min ba gikk i dass, jeg er lei av å lete. Og mastern min har ingen nytte. Jeg får jo ikke jobb!!!! Anonymous poster hash: b96ae...203
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Spiller det mye rolle inn på ved hvilken skole man har tatt siviløkonomutdanning fra? Når man ser på statistikk virker det litt som at det er ganske stor forskjell på hvor fort folk får jobb, etter studiene, ut i fra hvilken skole de tok graden sin ved.... Anonymous poster hash: c8060...cd6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Tror karakterer er viktigst. De ser ikke at nivået er forskjellig på ulike institusjoner og innenfor ulike retninger. Jeg gikk med bare nerder som gjorde sitt til at det ble som det ble. Gikk på en høyskole med mer allsidige og allminnelige studenter ett år. Der var nivået lavere. Skulle aldri ha byttet.Anonymous poster hash: 10ec7...829
Gjest Herr Heftig Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Det kommer vel mye an på om man har tallfag eller bokstavfag?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Det kommer vel mye an på om man har tallfag eller bokstavfag? Tror ikke dette har så mye å si, de fleste som ansetter ser nesten ikke forskjell. Har selv nesten kun tallfag, og det er her alle Aene og Bene kommer fra. Hva slags jobber søker dere da? Søker alt som ikke krever for mye erfaring. Har fått en del napp, men konkurransen er kjempe stor. TS Anonymous poster hash: f1c48...f7b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Vi er i samme båt! Jeg har også et ok-snitt. Hvor blir det av alle c-elevene, hvis det er de det er flest av? Det er jo der gjennomsnittet ligger, men ikke skjønner jeg hvor det blir av resten, for jeg er en av de og har ikke fått meg jobb. Virker som om B har blitt den nye C i de siste årene, men faktum er jo at C fortsatt er snittet og en god prestasjon. Helt tragisk. Jeg er mye på rommet, alene, bak en lukket dør i perioder hvor alt virker håpløst. Hadde jeg visst hvor lite nytte jeg skulle ha av studiene, hadde jeg aldri studert. Litt kjedelig når ikke en gang skranken i DNB vil ansette meg, for der er jeg overkvalifisert. Trodde et masterstudium i seg selv var et kvalitetsstempel, men tror det er bedre med en god bachelor med toppkarakterer. Har mistet selvtilliten helt, og nå blir jeg spurt om hvorfor jeg ikke har funnet meg noe, når jeg er på intervju, så nå er det plutselig det som er det nye problemet. Alt det negative fører med seg mer negativt. En ringdans jeg håper å komme meg ut av. Her på KG er jo ingen fornøyde med mindre de har B eller bedre i snitt. De må være genier, for selv opplevde jeg C som en god prestasjon innenfor de fleste fag. Anonymous poster hash: 10ec7...829 Trist at det skal være sånn. Vi er ekstremt uheldig som kom ut i år, det virker som markedet er på et bunnpunkt. Burde ta seg litt opp nå som fellesferien er over. TS Anonymous poster hash: f1c48...f7b
Gjest Ciegus Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Du er nyutdannet, TS, og sommeren er ikke over en gang. Ikke få panikk ennå, nå utover høsten løsner det helt sikkert.
globalagogo Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Ikke skrem meg sånn da:0 kanskje kassadame er hva jeg er meant2be... Jobbløs etter utdanning virker stressende
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå