Gå til innhold

Svar fort - Hvor skrive testament?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, det slo meg brått at jeg har formue, men ingen barn og vil kun at en av mine foreldre skal få arve meg om jeg dø før dem eller før jeg får barn. Hvor kan jeg dra å skrive testament og hva koster det? Jeg vil gjerne møte forberedt. Det er vel slik at jeg kan velge at bare en av foreldrene arver meg forresten?

Anonymous poster hash: cddaf...a76
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt om google? Du finner det fortere ut om vi slipper å google det for deg.

Anonymous poster hash: 571f7...cf6
Skrevet

http://www.testament.no/index.asp :)

Anonymous poster hash: f11ab...c5f

takk for link, men jeg har allerede sett der og fant ikke svar på mine spørsmål :)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Huff, det slo meg brått at jeg har formue, men ingen barn og vil kun at en av mine foreldre skal få arve meg om jeg dø før dem eller før jeg får barn. Hvor kan jeg dra å skrive testament og hva koster det? Jeg vil gjerne møte forberedt. Det er vel slik at jeg kan velge at bare en av foreldrene arver meg forresten?

Det kan du ikke gjøre. Da må i tilfelle vedkommende ha gjort noe helt forferdelig mot deg for å bli gjort arveløs. Men det du kan gjøre, er å overføre formuen din mens du lever, til den av foreldrene dine som du vil skal ha den. Man kan gi bort hva man vil til hvem man vil.

Endret av Arabella
Skrevet

Det kan du ikke gjøre. Da må i tilfelle vedkommende ha gjort noe helt forferdelig mot deg for å bli gjort arveløs. Men det du kan gjøre, er å overføre formuen din mens du lever, til den av foreldrene dine som du vil skal ha den.

Dette er tull, gjelder kun hvis du har livsarvinger. Hvis ikke kan du testamentere bort til hvem du vil, så mye du vil.

Til TS: Testament kan du skrive selv, det er ingen spesielle formkrav. To vitner må signere. Lurt å sende testamentet til tingretten for oppbevaring.

Anonymous poster hash: e903c...511

• Liker 3
Skrevet

Det kan du ikke gjøre. Da må i tilfelle vedkommende ha gjort noe helt forferdelig mot deg for å bli gjort arveløs. Men det du kan gjøre, er å overføre formuen din mens du lever, til den av foreldrene dine som du vil skal ha den. Man kan gi bort hva man vil til hvem man vil.

Ikke? Den ene forelderen min dro når jeg var liten, har aldri hatt kontakt med h^n, derfor vil jeg bare at en skal arve :/ Men kan ikke gi fra meg formue nå, den er bla i bolig og jeg er ung.

Skrevet

Dette er tull, gjelder kun hvis du har livsarvinger. Hvis ikke kan du testamentere bort til hvem du vil, så mye du vil.

Til TS: Testament kan du skrive selv, det er ingen spesielle formkrav. To vitner må signere. Lurt å sende testamentet til tingretten for oppbevaring.

Anonymous poster hash: e903c...511

Tusen takk for svar, nå ble jeg lettet, det var godt å høre at det var såpas ukomplisert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...