Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan overvinner jeg frykten ved å bli intim med noen, å slippe noen inn? Foreldres dårlige ekteskap, med løgn og utroskap og separasjon, har påvirket meg siden barndommen, jeg var voksen og viste mer om hva som foregikk en jeg skulle, og det har påvirket meg. Mye. Jeg har møtt en og jeg merker jeg blir tullete, klumsete, nervøs og ikke meg selv fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til følelsene og bare la det gå sin gang. Jeg klarer ikke si alt det jeg ønsker, unngår for mye øyenkontakt og trekker meg unna. Tidligere forsøk fra menn/gutter har jeg trukket meg unna fordi.... Jeg vet ikke hvorfor. Kanskje jeg ikke følte nok.

Men som sagt, nå har jeg mødt en, og jeg føler MYE, og jeg merker frykten begynner å snike seg innpå.

Jeg vil virkelig være meg selv og få til et forhold, skape noe godt, men vet ikke hvordan. Er redd jeg ender opp alene, med mye å angre.. :sukk::unsure:

Anonymous poster hash: b5a8d...e61
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe annet å si enn at du er ikke alene. Jeg har det på samme måte. Klem til deg! :klem:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Snakk sammen. sett ord på hvorfor du tenker og føler som du gjør. Få frem sammenhengen mellom det du tenker nå og barndommen. vær klar og tydelig på hvor du vil hen.

Du kan få til at du vil, men du må ville det.

Skrevet

Jeg har ikke noe annet å si enn at du er ikke alene. Jeg har det på samme måte. Klem til deg! :klem:

Chandler-and-Rachel-chandler-and-rachel-

TS

Skrevet

Snakk sammen. sett ord på hvorfor du tenker og føler som du gjør. Få frem sammenhengen mellom det du tenker nå og barndommen. vær klar og tydelig på hvor du vil hen.

Du kan få til at du vil, men du må ville det.

Men vi har ikke kommet langt nok til å kunne gjøre det. Det er i begynnelsen, vi møttes sist uke. Det var slam dunk fra min side, jeg ble helt satt ut og har aldri følt det slik. Er redd fordi det er så voldsomt, at det kommer til å ende like dårlig, viss ikke verre denne gangen. Jeg kan ikke si til en jeg nettopp har møtt; hey du, jeg kjenner deg så vidt, men just so you know, jeg er ikke god på å åpne meg og slippe folk inn, spesielt ikke de jeg har sterke følelser for, så denne veien, meg og deg, kommer til å bli humpete.

Jeg er redd jeg klusser det til og ikke kommer noen vei. Og skulle det gå slik naturlig, hvordan endrer jeg meg til neste gang det skjer? Jeg vil det, og ønsker det, men å si det kommer ann på viljen er ikke alltid rett..

TS

Skrevet

Bump! Anyone? Hva som helst hjelp er bedre enn ingenting..

Gjest Lille-pus
Skrevet

Noen mennesker er frustworthy/tillitverdige. De innbyr til tillit og åpenhet. Slike mennesker vil det ikke føles vanskelig å snakke åpent og ærlig med.

Dersom denne karen din er et slikt menneske så tror jeg det vil føles helt naturlig og egentlig veldig lett å fortelle ham det du nevner i HI.

Du må nesten bare tørre, så vil tiden som kommer fortelle deg hvorvidt han er tillitverdig.

• Liker 1
Skrevet

Noen andre?

Skrevet

Noen mennesker er frustworthy/tillitverdige. De innbyr til tillit og åpenhet. Slike mennesker vil det ikke føles vanskelig å snakke åpent og ærlig med.

Dersom denne karen din er et slikt menneske så tror jeg det vil føles helt naturlig og egentlig veldig lett å fortelle ham det du nevner i HI.

Du må nesten bare tørre, så vil tiden som kommer fortelle deg hvorvidt han er tillitverdig.

Jeg må bare finne ut hvordan jeg tør... :/ Jeg vet at jeg vil, jeg vet at det er det som må gjøres, men å tørre å tør er tingen.. Å legge seg slikt ut for en annen, det har jeg ikke gjort før., ikke på denne måten..

Skrevet

Gjør det noe om du risikerer å bli såret, få kjærlighetssorg osv? Hva er det verste som kan skje? Gi aldri opp kjærligheten, dette virker som et lovende tilfelle. Det er jo så deilig å være forelsket! Det er kjempevanskelig å snu tankegangen over natten, men gi deg selv rom til å slippe deg løs. Dette er ingenting du kan dø av. Nyt det.

Anonymous poster hash: d72df...27e
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...