Kara W Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Barna mine er veldig glad i knekkebrød, så da lar jeg de spise en del av det, som regel av den grove sorten. Men så er det de som forteller meg at knekkebrød bare er sprø luft og at det ikke er næring i det, og at jeg ikke skal la dem spise så mye av dette. Stemmer dette? Jeg hører jo stadig at knekkebrød er sunt, men det gjelder kanskje kun for de som stadig er på slankern og skal ha i seg minst mulig?
voff15 Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Kommer vel an på mengden? Vil i hvert fall ikke si at knekkebrød er direkte usunt, for dét er det ikke.
Gjest Solsmil Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Det er jo ikke mye næring i det, sånn sett. Mest karbohydrater. Om det er sunt eller ikke, kommer veldig ann på hva folk definerer som sunt. Folk som spiser kun fett og proteiner vil sikkert påstå at knekkebrød er usunt, men jeg er uenig. Jeg ser ikke helt hva som skulle vært usunt med det:)
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Kommer an på hva du definerer som "sunt" - lite kcal, godt med næring etc? Knekkebrød er som regel næringsfattige, i alle fall de butikkjøpte. Det er dog ikke direkte usunt i mine øyne, hvis man går etter de fiberrike, grove variantene. Hjemmelagde er vel å foretrekke, så vet man nøyaktig hva man får i seg. Anonymous poster hash: ce489...a3d
Kladd Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Jeg ser på knekkebrød som sunt, men er det ikke noe med at (små) barn ikke skal ha så alt for mye fiber? Kan kanskje bli for mye om de spiser masse grove knekkebrød...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå