AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Jeg møtte en mann for noen måneder siden. Kjemien var veldig god fra starten. Vi hadde en del ting til felles, snakket lett sammen osv. Han sa hvorfor han gjorde det slutt med eksen som han var sammen med i mange år. At han var litt forvirret ang. henne, men at han ikke ville ha henne tilbake. De har en del kontakt, og hun vil ha han tilbake. Jeg har kontakt med noen av mine ekser. Den ene har noen lunde funnet seg i at vi bare kan være venner nå. En av de andre håper at det kan bli oss igjen. Jeg vil ikke ha tilbake noen av dem. Men det føles fint å ha kontakt med dem, jeg har ellers et lite nettverk, de kjenner meg, jeg er trygg på dem osv. Så jeg forstår at det ikke er bare bare å kutte henne ut... Det virket en stund som at han var "for" komfortabel med henne. At han kunne blitt sammen med henne igjen, siden de har delt så mange år sammen allerede, at han føler de årene blir bortkasta om han ikke "fortsetter" med henne. Som om det dårlige vante er bedre enn noe nytt og skummelt, eller enn å være alene. Samtidig virker han litt oppgitt av at hun tar masse kontakt. Og det virker som at han husker hvorfor de ikke fungerte sammen også.. Han trakk seg litt unna meg en stund. For begges skyld. Han var redd for å såre meg/at jeg skulle bli for knyttet til han. Og han var redd for å falle hodestups for meg. Begge har nok godt av å være single en stund, komme litt på plass i oss selv. Så jeg har ikke noe hastverk. Jeg føler at det er noe spesielt mellom oss. Og føler både en ro og tålmodighet. Har tro på at det blir oss etter hvert. Men så føler jeg meg litt sånn enten eller; "utterly obsessed or uninterested". Er både redd for å ta for mye kontakt og skremme han vekk, og å ta for lite kontakt og miste den helt. For en stund siden misforsto vi hverandre. En stund tok ingen av oss kontakt, for begge trodde den andre ikke var så interessert. Da vi snakket ut, ble jeg sittende og tenke "tenk at han trodde jeg ikke var interessert... tenk at han er interessert... at vi nesten glapp fra hverandre!" Han sa mer om hva jeg følte, enn jeg sa om mine følelser. Så nå vet jeg ikke om jeg skal fortelle han. Selv om vi ikke kjenner hverandre veldig godt, føler jeg mye for han. Det føles betingelsesløst.. Vil ikke bombardere han eller skremme han vekk. Og vil at han skal ta første steg for mer kontakt. Men kanskje han holder tilbake, siden jeg ikke sa så mye sist vi snakket sammen. Synd om begge tenker den andre bør skrive først. Akkurat nå bor vi langt fra hverandre. Begge har hver våre liv å konsentrere oss om. Men vi planlegger å møtes om et par mnd. Og etter hvert bor vi nærmere igjen. Frem til nå har jeg vært cool, men interessert. Men nå kjenner jeg at jeg vil kontakte han oftere enn jeg gjør. På en måte. På en annen måte har jeg godt av å fokusere på andre ting, og ikke være helt oppslukt av han. Vi planlegger litt, men har ikke bestemt noe konkret ennå. Dette gjør meg nok spent.. Blir det så vi møtes om et par mnd, kommer vi nærmere hverandre da, kommer vi nær nok hverandre før den tid, så det blir aktuelt å faktisk møtes da? Jeg veksler altså mellom å føle at det som er meningen at skal skje, vil skje, og ser for meg det beste... og å se for meg skrekkscenarioet hvor kontakten bare fader ut selv om begge egentlig vil bli bedre kjent. Anonymous poster hash: d8dd7...402
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 .. Anonymous poster hash: d8dd7...402 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Jeg skulle gitt deg et fantastisk råd, men lysten forsvant da du ikke klarer å skrive norsk i overskiften. Hvorfor i helvete kan du ikke skrive norske ord?? Anonymous poster hash: fdbef...c0e 3
Gjest brutal_mann Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Jeg skulle gitt deg et fantastisk råd, men lysten forsvant da du ikke klarer å skrive norsk i overskiften. Hvorfor i helvete kan du ikke skrive norske ord?? Anonymous poster hash: fdbef...c0e Spis romperips, så blir du i bedre humør. 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 At han er ærlig ang. eksen er i hvert fall et stort pluss, vil jeg tru. Han vil være oppriktig og han viser deg tillit. Dere begge bør kutte ut kontakten dere har med ekser som vil ha dere tilbake, men som dere ikke er interesserte i. Noe annet er en bjørnetjeneste, og fører bare kluss med seg. Ville du hatt eksene dine i livet ditt, om du hadde hatt et stort nettverk? Det er faktisk bedre å være alene en stund, enn blant folk du kanskje egentlig ikke vil ha i livet ditt. Ingen dører lukkes uten at nye åpnes. Å drasse med seg "bagasje", vil føre til at fokus ikke er der det burde være, nemlig på hverandre. Vær forsiktig med å gi han råd. Men en liten øyeåpner hvis han tenker at han bør bli sammen med henne igjen, bare fordi de har vært sammen lenge og at det blir bortkastet ellers.....kan du gi han. Jeg for min del hadde løpt vekk i full fart, om han sa noe jeg tolket slik. For den tankegangen er litt borte-vekk.... Ikke ha hastverk, for da er det fare for at du blir en rebound. Snakker dere ikke mye sammen nå? Er det mest du som tar kontakt først? Er det fare for at han igjen tviler på at du er interessert, siden du ikke sa alt du burde sagt da dere snakket ut? Da bør du kontakte han èn gang. Bare for å si det du har på hjertet, men samtidig vise at du ikke har noe hastverk. Og så la han ta initiativ neste gang. Sier han mye fint, men det er mest bare ord, og ingen handling egentlig? Får litt følelsen av å lese her. Dere kan ikke gjøre planene om å møtes om et par måneder mer klare da? Avtale datoer, hva dere skal finne på, hvor lenge dere skal være sammen? Hva gjorde du før du møtte han? Prøv å gå tilbake til den tiden, fokusèr på de tingene... Ikke glem han såklart, men husk at han er usikker og trenger tid. Det er bedre at han selv finner ut at han vil satse på deg, enn at du stadig kontakter han og prøver å få han til å "se" deg. Tar han for lite kontakt, bør du igrunn bare "glemme" han. Blir han evt. klar for noe etter hvert, kan du bestemme deg for hva du ønsker når den tid kommer. Sitt for all del ikke å vent på han selv om det frister for du vil ikke miste han. Man må gi slipp på de man vil ha, for å se om de kommer tilbake uten at man "kaller" på dem. Anonymous poster hash: 1c9d2...83b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Jeg sendte han en melding i natt, Brutal_mann.. Skrev litt om hvordan han får meg til å føle meg.. Ting jeg skulle sagt den dagen han fortalte meg en del om hva han føler. Har ikke fått noe svar. Nå skal jeg i hvert fall ikke ta mer kontakt før jeg evt. hører fra han igjen. AB, jeg kommer ikke til å hinte eller råde han til noe som helst angående eksen. Det er best at han finner ut av ting helt av seg selv. Det er litt over en uke siden vi sendte litt meldinger sist. Da vi bodde nærmere hverandre, kunne vi snakkes daglig en stund, og så kunne det gå rundt 10-14 dager mellom hver gang vi hadde kontakt. Vi vekslet på å ta kontakt først. Han lyste litt opp når han så meg. Og hvis jeg møtte han tilfeldig, spurte han litt oftere enn meg om vi skulle finne på noe sammen en dag. Nå når vi bor langt, langt fra hverandre har ikke ting forandret seg så veldig egentlig. Da jeg ikke hadde fått svar tidligere i dag, tenkte jeg at nå har jeg skremt han bort ved å dele for mye av følelser. Men det var ikke akkurat en avhandling jeg ga han. Nå vet vi i hvert fall hva den andre føler, om ikke noe har forandret seg siden sist. Det gjør meg på en måte rolig. Men jeg kjenner også at det er litt ukomfortabelt å ikke vite hvor jeg har han. Jeg stilte ingen spørsmål i meldinga jeg skrev i natt (dumt å sende den på natta kanskje), men syntes det var litt rart at han ikke svarte noe. Men sånn har det vært når vi har skrevet til hverandre før, uten å spørre om noe. Svarer ikke alltid jeg heller da. Han har sagt en del fine ting ja. Han har fått meg til å se med andre øyne på meg selv på en måte. Ting jeg så på som svakheter, har han bidratt til å gjøre at jeg nå ser på som styrker. Han sier at han føler seg trygg og glad rundt meg. Mer rolig, og at det er en god ting. At flere i familien hans også synes det er en god ting. Har også vist at han liker meg. Det var han som foreslo å møtes om et par måneder. En gang vi gikk oss på hverandre i en butikk, lyste han opp, kysset han meg på kinnet og vi snakket litt. Han er hjelpsom, tilbyr seg å kjøre meg til byen hvis jeg har et ærend der. Måten han ser på meg på.. Vi snakker lett sammen, og kan være stille sammen uten at det føles rart. Han vil også at jeg skal bli kjent med familien hans. Jeg snakket såvidt med en i familien hans på tlf et par ganger, og ble invitert med og traff to av søsknene hans. Jeg synes jeg tydelig merker når en fyr er interessert, i forhold til når han bare er ute etter en ting. Han virker genuint interessert i å bli bedre kjent. Men mest når vi er ansikt til ansikt. Han sender ikke så mye meldinger osv. Og det er litt kjipt nå da, med den fysiske avstanden vi har mellom oss. Anonymous poster hash: d8dd7...402
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 Har han barn med exen? Anonymous poster hash: 520d2...c95
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #9 Skrevet 19. august 2014 Nei, de har ikke barn. Anonymous poster hash: d8dd7...402
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Jeg fikk melding for et par dager siden. Og ble helt skjelven og fikk ikke til å slutte å smile etter å ha lest den.. Han hadde trykket seg inn for å sende meg mld, da han så det var en fra meg der. Han virka veldig glad for mld, og jeg synes det er godt at begge nå vet hva den andre føler. Men jeg tenker fortsatt at jeg ikke vil bombardere han med meldinger, føler så fort at jeg maser.. Men om noen dager, sender jeg han nok en. Det går i "hvordan går det? hva driver du med? ha en fin dag!" osv.. Når vi er på samme sted, går praten av seg selv. Vet ikke hva jeg skal skrive så vi blir bedre kjent.. Tips? Anonymous poster hash: d8dd7...402
Gjest brutal_mann Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Hei, skal vi finne på noe en dag?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 Hei, skal vi finne på noe en dag? Han bor veldig, veldig langt unna akkurat nå. Vi kommer ikke til å møtes før tidligst om et par måneder.. Anonymous poster hash: d8dd7...402
Gjest brutal_mann Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 Han bor veldig, veldig langt unna akkurat nå. Vi kommer ikke til å møtes før tidligst om et par måneder.. Anonymous poster hash: d8dd7...402 Hei, neste gang vi treffes, skal vi finne på noe?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 En av oss skal besøke den andre for en periode. Så det ligger litt i kortene at vi skal finne på noe da Men hva kan vi skrive om nå? Anonymous poster hash: d8dd7...402
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå