Gå til innhold

Hvordan tror du at alt livet på jorda vil ende?

Anbefalte innlegg

Gjest SoccerPlayer
Skrevet (endret)

Det skjer nok ikke i våre levedager eller barna, barnebarnas og oldebarnas levedager. Men en gang i fjern fremtid vil det jo skje så klart. Mest sannsynlig før sola vår dør ut.

Jeg tror en diger asteroide (siden det er mange digre steiner der ute) vil krasje i jorda og drepe meste delen eller alt liv. Asteroider kommer nok også til å smelle inn i jorda flere ganger, uten å utrydde alt liv, sånn som før vår levetid. Men tror også det kommer en som er stor nok til å drepe absolutt alt, eller at menneskeheten kommer til å utrydde seg selv vertfall og kanskje alt liv til slutt. Hvem vet?

Hva tror du? Litt spennende å tenke på, men ikke noe jeg selv vil oppleve så klart.

Endret av SoccerPlayer
Skrevet

På McDonalds.

Anonymous poster hash: 87e43...395
Gjest HappyWaffle
Skrevet

meteor, poff :P eller at sola eksploderer sånn som en stjerne å sluker alt rundt seg :P

Skrevet

Vi som kommer til å overleve er vi som har bygget en underjordisk hule.

Skrevet

Alt liv, med mindre vi kverker oss selv, så satser jeg også på en kjempestein.

• Liker 1
Gjest SoccerPlayer
Skrevet (endret)

Vi som kommer til å overleve er vi som har bygget en underjordisk hule.

Men en gang kommer jorda til å forsvinne. Blir slukt av sola, og hvis det fortsatt er mennesker i underjordiske huler (finnes nok ikke mennesker i den tida ;)) så stryker jo de også med :P

Endret av SoccerPlayer
Skrevet

Tenk alle likene som faller ned i universet!

Anonymous poster hash: 8e18f...5f9
  • Liker 2
Skrevet

Kanskje det ikke vil ende. Vi kjøper store deler av verden og bor sammen med alle man vil bo sammen med i flere hus, butikker.

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Alt liv på jorda vil ikke forsvinne om vi sprenger oss selv eller en asteroide treffer jorda. Kanskje slikt som mennesker, sjiraffer, katter og fugler. Alt LIV derimot? Nei.

Gjest SoccerPlayer
Skrevet (endret)

Alt liv på jorda vil ikke forsvinne om vi sprenger oss selv eller en asteroide treffer jorda. Kanskje slikt som mennesker, sjiraffer, katter og fugler. Alt LIV derimot? Nei.

Men hvis hele jorda brenner opp forsvinner vertfall alt. Kanskje menneskene kommer til å sette fyr på hele jorda på en eller annen måte :O

Endret av SoccerPlayer
Skrevet

Tror vi utsletter oss selv. Global atomkrig, eventuelt en nydelig liten miks av diverse biologiske og kjemiske våpen. Blir ikke spesielt overrasket om det skjer i min levetid.

Skrevet

Jeg håper vi ihvertfall begynner å tenke på å spre oss litt (med tanke på asteroidetreff). Om så bare i vårt eget solsystem. Til nå har vi hatt alle eggene i en kurv.

Skrevet

Jeg tror livet fryser ihjel den dagen sola ikke brenner like intenst lenger.

Så blir jorda en planet ikke ulik Mars.

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper vi ihvertfall begynner å tenke på å spre oss litt (med tanke på asteroidetreff). Om så bare i vårt eget solsystem. Til nå har vi hatt alle eggene i en kurv.

Håper for all del vi ikke sprer oss til andre deler av galaksen og tar faenskapen vår med oss. La djelevskapen dø med oss her på denne planeten og spar resten av universet for den menneskelige rasen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror livet fryser ihjel den dagen sola ikke brenner like intenst lenger.

Så blir jorda en planet ikke ulik Mars.

Sola vil bare øke på helt til den blir en rød kjempe. Da vil den sope med seg jorda som om den var en møll foran et godstog. Når den er ferdig med det, vil den kjøles sakte ned, men nix mer jordklode.

Annonse
Skrevet

Tror vel kloden vil smelle den dagen litt for mange krigs-kåtinger trykker på "den røde knappen" samtidig. BOOM.....

Skrevet (endret)

Ved at den arten som hersker på jorda da tar med seg alt liv herfra og over til en annen planet før en eller annen apokalyptisk hendelse. En slags interplanetarisk Noahs Ark, med andre ord.

Endret av evnukken
Skrevet

Men en gang kommer jorda til å forsvinne. Blir slukt av sola, og hvis det fortsatt er mennesker i underjordiske huler (finnes nok ikke mennesker i den tida ;)) så stryker jo de også med :P

Er nok dette som må til for å få endelig slutt på alt liv på kloden, det er et stort mangfold av mikroorganismer langt nede i jordskorpa og disse vil overleve ca. alt annet.

Skrevet

Jeg har litt trua på at vi faktisk klarer å overleve, jeg. Med mindre vi utrydder oss sjøl da, som er det mest tenkelige :P

Jeg har litt troa på at vi kan forberede oss neste gang det kommer asteroide

Anonymous poster hash: a5e9b...243
Skrevet (endret)

Om 1-5 milliarder år er solens temperatur for varm slik at vannet på jorden vil koke opp og det siste livstegnet som er igjen (en bakterie i vannet) vil dø. Men da vil menneskene uansett allerede være utryddet hvis vi befinner oss på den samme jordkloden som nå, og jeg er litt usikker på hva som kommer til å utrydde oss ;)

Edit: skrivefeil

Endret av Nouvelle
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...