Gå til innhold

Mobilabonnement som ikke skal brukes særlig mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å skaffe oss en telefon vi vil ha liggende hjemme. Vi har et barn som vil prøve seg litt alene hjemme og da hadde det vært greit å kunne få kontakt med barnet og at barnet kan få kontakt med oss. Jeg ser for meg at denne telefonen nesten ikke kommer til å bli brukt. Er det kontantkort som gjelder da, eller finnes det et abo som passer. Det gjør jo ikke all verden at ringeprisen er litt høy hvis den bare skal bli liggende :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje prat 100 fra Telenor? Jeg tror du er ikke på noe med kontantkort.

Skrevet

Med prat 100 har du 129,- i mnd pris. Det lureste her er nok å ha en kontantkort hvis du mener at det ikke kommer til å bli brukt noe mer enn mens barnet er alene hjemme. Kjøp et kontantkort og få lagt inn dette nr i fri familie slik at det kan ringes fra med tomt kort også. :)

Skrevet

Vi har Talkmore, da ringer vi uansett gratis til alle andre med Talkmore også. (Jeg har i tillegg fri bruk på mitt abonnement) De fleste operatører har vel gratis ringing til andre med samme operatør nå? Skal du ha det billig er det ihvertfall One Call eller Talkmore du må gå for, tror Chess er ganske billige også, men de bruker netcom-nettet om dekning er vanskelig.

Tror abonnementet vi bruker på ekstratelefonen er link, det er rimelig, minsteprisen er 29 i mnd. Veldig praktisk å ha samme leverandør som jeg har, regningene slås sammen og det er jo ikke mange kronene. Meste vi noensinne har hatt var 87 i regning ;) (Da flyttet vi og det var mye ringing frem og tilbake for å besøke nye venninner osv.)

Skrevet

Telenor har vel strengt tatt ikke et eneste abonnement som ikke er dyrere enn tilsvarende fra andre leverandører, så det bør alle holde seg langt unna. (Motbevis gjerne om mulig :) )

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du selv har abonnement fra en av der rimelige leverandørene (ikke Telenor) vil det ofte lønne seg å starte å lete der.

Selv om det ikke blir mye ringing i begynnelsen, vil dette øke etter hvert, og det lønner seg å finne en felles leverandør der dere kan ringe gratis innen familien, slik FrkHumle også skriver..

Talkmore, Xito, OneCall, Chess og Chilimobil har gunstige kontantkort / forhåndbetalte abonnement uten fastpris.

Endret av nojac
Skrevet (endret)

Når jeg ikke trengte så mye ringetid eller annet dilldall så brukte jeg One Call Flexi til 49.- mnd.

https://www.onecall.no/abonnement/flexi.php

Men siden denne ikke kommer til å bli brukt i det heletatt nesten ville jeg heller gått for kontantkort fra One Call, Chess, Talkmore eller lignende.

Endret av Electron

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...