Mohair Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Kunne ikke falt meg inn å ta på toåringen sko eller tøfler inne nå, men mulig at det er skrekkelig gulvkaldt i barnehagen... Noen anbefalinger? Kanskje lurest med sandaler?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Sandaler er bra ja Anonymous poster hash: d5f75...1a5
emilia12 Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Jeg har kjøpt sånne sokketøfler(?) de har på lindex, kappahl o.l butikker. De er passe tjukke, sitter godt på og er gode på litt glatte gulv
LilleBallerina Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Her kommer hun til å bruke skinntøfler (sånne myke) om hun skal bruke noe. Synes ikke noe om stive sko en hel dag. 1
emilia12 Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Sandaler er bra jaAnonymous poster hash: d5f75...1a5 Leste en eller annen plass att de ikke burde ha hard såle inne for att det ikke var så bra for foten
Gjest Magdalene Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 (endret) Melton skinntøfler er supre. På vinteren har jeg melton ulltøfler med skinnsåle til ungene. Den eneste tøffelen som faktisk blir værende på foten. slik som denne: http://www.stylepit.no/melton-morkelilla-wool-soft-shoe-w-vel-202242-300?variantId=3001075&gclid=Cj0KEQjw06GfBRCR9tDI4t6n5_MBEiQAFo6kuEXhiv0maePvtuVzjBlNvwqmUpO3FajsQysqWGgkyRcaAovF8P8HAQ Endret 11. august 2014 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Melton skinntøfler er supre. På vinteren har jeg melton ulltøfler med skinnsåle til ungene. Den eneste tøffelen som faktisk blir værende på foten. slik som denne: http://www.stylepit.no/melton-morkelilla-wool-soft-shoe-w-vel-202242-300?variantId=3001075&gclid=Cj0KEQjw06GfBRCR9tDI4t6n5_MBEiQAFo6kuEXhiv0maePvtuVzjBlNvwqmUpO3FajsQysqWGgkyRcaAovF8P8HAQ Det var et bra tips! Nå skal jeg bestille fra den nettsiden! Anonymous poster hash: 6a76b...1e5
Mohair Skrevet 11. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2014 Melton skinntøfler er supre. På vinteren har jeg melton ulltøfler med skinnsåle til ungene. Den eneste tøffelen som faktisk blir værende på foten. slik som denne: http://www.stylepit.no/melton-morkelilla-wool-soft-shoe-w-vel-202242-300?variantId=3001075&gclid=Cj0KEQjw06GfBRCR9tDI4t6n5_MBEiQAFo6kuEXhiv0maePvtuVzjBlNvwqmUpO3FajsQysqWGgkyRcaAovF8P8HAQ De så veldig gode ut, men blir jo altfor varme nå?
Gjest Magdalene Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 De så veldig gode ut, men blir jo altfor varme nå? Har finnes i bare skinn også. Uten ull. Tror ikke de er så veldig varme.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #10 Skrevet 11. august 2014 Skinntøfler er det eneste vi bruker også. Sokker med antiskli under nå når det fortsatt er litt for varmt. Unngår sko/sandaler inne i det hele tatt. Anonymous poster hash: 80b3a...06f
*Joyce* Skrevet 11. august 2014 #11 Skrevet 11. august 2014 Jentene har enten hatt tynne skinntøfler (Robeez/ShoesZoo/osv) eller tilsvarende med ullsåle fra Soft Star Shoes i barnehagen. Jeg vil ikke at de skal gå i tøfler med såle eller sandaler hele dagen, men pga brannsikkerhet/evakuering skal de ha tøfler inne, også i sommerhalvåret.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #12 Skrevet 11. august 2014 Æsj, vi kjøpte nettopp tøfler på Barnas Hus, hvor de anbefalte tøfler med hard såle.. Føltes ganske bortkastet etter å ha lest denne tråden. Anonymous poster hash: 0aa0e...fe8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #13 Skrevet 11. august 2014 Sånne 'sokketøfler' eller skinntøfler er bra. I bhg jeg jobbet i før var det de som ungene beholdt på ut dagen, mens crocks og sånt ble tatt av ved første mulighet og vi ansatte ble alltid gående å lete etter dem utover dagen. Anonymous poster hash: f4c0e...528
Stinelin Skrevet 11. august 2014 #14 Skrevet 11. august 2014 Vi bruker sokker med gummibelegg eller skinnsåle under. Veldig greit synes jeg.
Muscae Skrevet 11. august 2014 #15 Skrevet 11. august 2014 Jeg blir selv helt gåen i føttene, beina og ryggen om jeg går med sandaler en hel dag. Selv om jeg har gode eccosandaler. I tillegg er harde sko/sandaler veldig hemmende for barna i lek og aktivitet. Bare prøv å sitte med bena i kors over lengre tid med sko på, det er ikke spesielt behagelig. Så jeg anbefaler også myke skinntøfler. Slike sokker med antiskli et også ganske ubehagelige, siden foten på en måte "sklir" videre inni sokken, når sålen stopper i gulvet. Bare prøv å gå litt med det selv, og småløp frem og tilbake på gulvet.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 Anbefaler skinntøfler til de minste. Vær klar over at om brannalarmen går så skal ungene rett ut, uansett årstid. Så det de har på beina bør tåle en tur ut. (antiskli sokker på vinteren vil dermed være en dårlig ide.) Anonymous poster hash: 40c69...355 2
piapetrine Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 (endret) Noen med erfaring fra både shoeszoo og melton? Store forskjeller? Shoeszoo har jeg funnet til en 50-lapp på ebay, kjekt å spare litt om man kan, det blir fort dyrt nå ved barnehagestart! Så på et par enkle melton i skinn på guttelus.no som virket ganske like de jeg tidligere har kjøpt fra shoeszoo, men de fra melton servmuligens litt høyere ut i skaftet? Sitter kanskje bedre på da? http://www.guttelus.no/vare-merker/melton-barneklaer-pa-nett-guttelus-no/melton-barnetofler-tofler-i-skinn-16114.html http://m.ebay.com/itm?itemId=141309483968 Edit: la til linker. Endret 12. august 2014 av piapetrine
Gjest Magdalene Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Noen med erfaring fra både shoeszoo og melton? Store forskjeller? Shoeszoo har jeg funnet til en 50-lapp på ebay, kjekt å spare litt om man kan, det blir fort dyrt nå ved barnehagestart! Så på et par enkle melton i skinn på guttelus.no som virket ganske like de jeg tidligere har kjøpt fra shoeszoo, men de fra melton servmuligens litt høyere ut i skaftet? Sitter kanskje bedre på da? Nå har ikke jeg erfaring fra begge, da jeg bare har melton til mine, men de i bhg sa at de fra Melton var de absolutt beste.
piapetrine Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 Nå har ikke jeg erfaring fra begge, da jeg bare har melton til mine, men de i bhg sa at de fra Melton var de absolutt beste. Typisk tror du de hadde erfaring fra billige skinntøfler fra ebay og? Men det er uansett billigere med skinntøfler til 200 enn sandaler som fort kommer opp i 4-500 da. Jeg har vært litt usikker på hva jeg vil gå for; myk eller stivere med mer støtte, men tror jeg lander på myke skinntøfler. De vil ikke begrense (snart)toåringen min når han sitter og leker, og gir barnet bedre følelse med underlaget når han går, løper og klatrer. Støtte fra sko får han når han leker ute, så variasjon blir det uansett ila dagen. Tenker at det er minst like viktig at barna har sko som hverken er for små eller for store enn hva type de har. Eneste jeg absolutt ikke ville hatt er type crocs el. som hverken er myke/føyelige (myk såle ja) nok eller gir skikkelig støtte.
Gjest Magdalene Skrevet 12. august 2014 #20 Skrevet 12. august 2014 De anbefaller jo absolutt myk såle på innesko/tøfler. Gir et mye bedre grep for små føtter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå