Gå til innhold

Hvor løper du i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har en tilnærmet fast rute du løper i Oslo, har du lyst til å dele?

Selv prøver jeg å finne en 10 km rute i Frognerparkområdet, men hittil har jeg måttet løpe mye i ring og på veldig trafikkerte veier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg løper også i Frognerparken! Men jeg er gutt. Går det greit?

Anonymous poster hash: 9086c...980
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg løper også i Frognerparken! Men jeg er gutt. Går det greit? Anonymous poster hash: 9086c...980

Tror TS vil ha en anbefaling på en 10 km runde der hun slipper mye trafikk etc, ikke en løpepartner ;)

• Liker 1
Skrevet

Ok..trodde hun letet etter løpepartner. Så kunne hun vært "haren" min og løpt foran. Bra motivasjon. Kunne tittet på rumpen hennes og. ;-)

Anonymous poster hash: 9086c...980
Skrevet

Voldsløkka. Jeg må løpe 1 km for å komme meg dit, og løper jeg tre runder, så blir det ca 10 km. Løper den da litt på kryss og tvers for ikke å bli dønn lei løypa.

Anonymous poster hash: 3dfa6...ce0
Skrevet

Løper langs Akerselva og opp til Maridalsvannet

Anonymous poster hash: 98c96...1c9

Skrevet

Voldsløkka. Jeg må løpe 1 km for å komme meg dit, og løper jeg tre runder, så blir det ca 10 km. Løper den da litt på kryss og tvers for ikke å bli dønn lei løypa.

Voldsløkka er da bare 1,5 km rundt, så tre runder + tur/retur blir vel bare 6,5 km?

Jeg løper også på Voldsløkka, bor ca 1,5 km unna.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Som regel på, eller i nærheten av, Oslo S. Alltid litt sent ute...

• Liker 8
Skrevet

Jeg løper særlig langs Akerselva og rundt Østensjøvannet. Rundt vannet er det i underkant av 4,5 kilometer. Selv om det er veldig deilig å bare kunne løpe ut døra og være ute i løypa på null komma svisj, synes jeg det kan vært verdt det å ta bana litt utover for å nyte naturen litt. :)

Anonymous poster hash: b9ae5...4cb
Skrevet

Som regel på, eller i nærheten av, Oslo S. Alltid litt sent ute...

:skratte:

Anonymous poster hash: 5e4ed...ea2

• Liker 1
Skrevet

Varierer en del. Men noen av rutene er Akerselva mot Maridalsvannet, opp til Grefsenkollen, Ekeberg, rundt Østensjøvannet, Songsvann. Spørs litt hvor lang tur jeg vil ha :)

Fra Blindern opp til Songsvann, rundt og da ned blir ca 10-11km og er ganske grei tur mtp det å unngå for mange veioverganger. Kan alltid enkelt ha flere runder oppe for å løpe litt lengre :)

Skrevet

Åh, denne slenger jeg meg på! Trenger tips! Bor på Majorstuen :-)

Anonymous poster hash: f54bf...a6e
Skrevet

Ja, det er kjedelig å løpe på kryss og tvers i Frognerparken, som gjerne også er gasset av engangsgriller! :rasende:

Kan anbefale å løpe ned gjennom Frognerparken langs elven (evt. parallelt, ned Madserud Alle) til Sjølyst, gjennom togundergangen til det nye området der (med Elixia og Sats), over gangbroen over E18, og ut mot Huk på skogsveiene.

Det er ikke min favorittrute, da. Det er Sognsvann - Ullevålseter.

Er du åpen for å sykle, bile, eller ta off. transport for å komme deg til startstedet? I så fall, hvilke transportmidler er aktuelle?

Anonymous poster hash: ed6c4...38a
Skrevet

St.Hanshaugen, perfekt kupert for intervaller. Syns jeg.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er kjedelig å løpe på kryss og tvers i Frognerparken, som gjerne også er gasset av engangsgriller! :rasende:

Kan anbefale å løpe ned gjennom Frognerparken langs elven (evt. parallelt, ned Madserud Alle) til Sjølyst, gjennom togundergangen til det nye området der (med Elixia og Sats), over gangbroen over E18, og ut mot Huk på skogsveiene.

Det er ikke min favorittrute, da. Det er Sognsvann - Ullevålseter.

Er du åpen for å sykle, bile, eller ta off. transport for å komme deg til startstedet? I så fall, hvilke transportmidler er aktuelle?

Anonymous poster hash: ed6c4...38a

Alle transportmidler kan brukes:) Bil, tbane,13-trikken, buss, sykkel... Det beste er jo å slippe det, men kanskje det må til.Bor like ved Frognerparken.

Skrevet

Tar bussen til Skar og jogger litt rundt i marka der i fra.

Anonymous poster hash: 77cad...c7c
Skrevet

Voldsløkka er da bare 1,5 km rundt, så tre runder + tur/retur blir vel bare 6,5 km?

Jeg løper også på Voldsløkka, bor ca 1,5 km unna.

og rundt og rundt og litt frem og tilbake. Jeg løper ca 6-7 km av gangen. Men begynner å bli litt lei løkka :P

Skrevet

Ingen tvil. Akerselva er den beste løperuten i hele Oslo by. Der kan du løpe fra Vaterland til Maridalsvannet mer eller mindre uhindret av biler og lyskryss. Få mennesker er det og. Løper der nesten hver dag fra Vaterland til Nydalen og tilbake igjen.

Anonymous poster hash: c1efc...381
Skrevet

Nå løper ikke jeg så mye med mindre det er for å rekke ølsalget men jeg går mye turer.

De beste stedene er Akerselva,alnaelva(fra brynseng eller smalvollveien),fra sognsvann til maridalen,frognerseteren via ullevålsseter til sognsvann,rundt østensjøvannet,fra aker brygge til paradis(bygdøy) og rundt st hanshaugen og ned til grunerløkka.

Akerelva er veldig populær men man burde prøve Alnaelva,den er ikke sammenhengende før på smalvollveien,men tar man t banen til brynseng og løper nedover mot grønlandsleiret blir det en LITEN løpetur.

Skrevet

Bor nær Grünerløkka, synes det er veldig fint å jogge mot Carl Berner gjennom Sofienbergparken, Gjennom Botanisk hage (mange fine småstier), gjennom Tøyenparken, til Torshovdalen og hjem. Mange fine grøntområder, ikke så mange folk som i Frognerparken.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...