AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Hei vi er nylig blitt prøvere, etter mannens ønske. Men nå begynner jeg å bli mega stresset over at han ikke orker å ha sex så ofte. Jeg mener at det beste er å ha sex hver dag, for å treffe EL mens han ikke tenker så mye på det. Så han gidder kanskje annenhver dag - 3 ganger i uken. Det er så irriterende. Jeg trenger noen beroligende ord. Hva er normalt? Hvor ofte hadde dere sex i uken og lyktes? Jeg vil jo ikke presse han heller, forstår jo at han er sliten. Men jeg har så stort ønske om å treffe EL at jeg ikke klarer å tenke på noe annet.Anonymous poster hash: 074be...7b0
Gjest Solstråla88 Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Sex annenhver dag er mer enn nok. Av egen erfaring, ikke ha sex om dere ikke vil. Plikt sex er den perfekte oppskrift for ødelagt forhold og sexliv. Been Therese, done that 6
Harlekin Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Hver dag?? Jeg forstår godt at han blir lei av det når han egentlig ikke har lyst. Hvis du presser på, risikerer du at han går fullstendig i vranglås. Det er heller ikke nødvendig eller anbefalt å ha sex hver dag, det er større sjanse for graviditet hvis man lar det gå 2 døgn mellom hver utløsning, da er antallet sædceller mer konsentrert. Annenhver dag / hver tredje dag er mer enn nok. Det som er viktig, er å vite når EL er. Det hjelper ikke å ha mye sex hvis man har sex på feil tidspunkt. Vet du når du har EL? Hvis ikke, finn det ut med eggløsningstester, temping eller fertilitetsmonitor. Da kan dere konsentrere dere om "riktig sex" den lille perioden i måneden, og så har dere sex bare fordi dere har lyst resten av måneden. 3
Biloba Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Sex annenhver dag er mer enn nok. Av egen erfaring, ikke ha sex om dere ikke vil. Plikt sex er den perfekte oppskrift for ødelagt forhold og sexliv. Been Therese, done that Men Therese, da...;-) Enig med Solstråla88, la sex være sex, det er ingenting som brenner, og sikkert mye fint å ta vare på. Annenhver dag regnes som ideelt, pga sædcellenes levetid i egglederen sett opp mot modning og ferskhet av sæden. Naturen pleier å ordne opp i dette her, også ved å påvirke begges lyst rundt eggløsning.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Det ANBEFALES jo annenhver/hver tredje dag, ikke hver dag...Anonymous poster hash: d2659...e9e 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Men Therese, da...;-) Enig med Solstråla88, la sex være sex, det er ingenting som brenner, og sikkert mye fint å ta vare på. Annenhver dag regnes som ideelt, pga sædcellenes levetid i egglederen sett opp mot modning og ferskhet av sæden. Naturen pleier å ordne opp i dette her, også ved å påvirke begges lyst rundt eggløsning. Dumme autocorrekt skulle stå there
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Jeg følger en app, som sier når man er mest fruktbar+- og det er ca 8 dager i mnd den sier. Så det er kun rundt den tiden at jeg er litt pågående da. Jeg torturerer han ikke da. Men jeg spør litt mer akkurat i den perioden. Men uansett, takk for svar. Jeg føler meg litt mindre stressa når dere sier at annen hver til hver tredje dag er normalt, og best for sperm kvaliteten. Jeg har ikke begynt å teste når jeg har EL enda, annet enn at jeg har det, vi er bare inni 2 PP. TSAnonymous poster hash: 074be...7b0 1
Skyblue Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 På pp1 hadde mannen og jeg sex hver eneste dag i en mnd. Ble ikke gravid. I denne pp (pp2) hadde vi bare sex tre ganger rundt el og to ganger noen dager etter el and thats it. Fikk positiv test i dag. Så det er ikke nødvendig m sex hver dag! Ikke annenhver dag engang.. så lenge dere har gjort det To - tre ganger rundt el skal det holde. Bruk i tillegg preeseed! Vi brukte det denne mnd. Vet ikke om det var det som fikk meg gravid men tror det var et ekstra dytt ihvertfall!
Biloba Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 Dumme autocorrekt skulle stå there Skjønte det Fikk sjokk da jeg erstattet min 2 år gamle mobil og fikk autocorrecten å kjempe imot.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #10 Skrevet 11. august 2014 På pp1 hadde mannen og jeg sex hver eneste dag i en mnd. Ble ikke gravid. I denne pp (pp2) hadde vi bare sex tre ganger rundt el og to ganger noen dager etter el and thats it. Fikk positiv test i dag. Så det er ikke nødvendig m sex hver dag! Ikke annenhver dag engang.. så lenge dere har gjort det To - tre ganger rundt el skal det holde. Bruk i tillegg preeseed! Vi brukte det denne mnd. Vet ikke om det var det som fikk meg gravid men tror det var et ekstra dytt ihvertfall! Åh! Preeseed hørtes interessant ut. Har du lyst å fortelle meg hva det er ? Hvor det kjøpes, evt hva det koster :-) TsAnonymous poster hash: 074be...7b0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Sex hver dag er faktisk ikke best hvis man vil bli gravid. Sædcellene får mindre tid på å klargjøre seg ved utløsning hver dag og er av dårligere kvalitet. Sex annenhverdag, tredjehverdag er anbefalt hvis man vil bli gravid. Anonymous poster hash: 5636e...92c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Åh! Preeseed hørtes interessant ut. Har du lyst å fortelle meg hva det er ? Hvor det kjøpes, evt hva det koster :-) TsAnonymous poster hash: 074be...7b0 Du trenger ikke noe ekstra for å bli gravid. Ikke noe hokuspokus. Anonymous poster hash: 5636e...92c 2
Skyblue Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Åh! Preeseed hørtes interessant ut. Har du lyst å fortelle meg hva det er ? Hvor det kjøpes, evt hva det koster :-) TsAnonymous poster hash: 074be...7b0 Gå inn på billige-tester.no så søker du etter preseed og leser hva det er forno Men det er en slags glidemiddel som ikke er skadelig og flere har blitt gravid den første mnd de brukte preseed. Så tror det hjelper litt!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Gå inn på billige-tester.no så søker du etter preseed og leser hva det er forno Men det er en slags glidemiddel som ikke er skadelig og flere har blitt gravid den første mnd de brukte preseed. Så tror det hjelper litt! Eller kan bare være naturen fungerte som den normalt gjør og de ble gravide? Man har blitt gravide i flere millioner av år uten å bruke preseed, og det er ikke særlig vitenskapelig og overbevisende at du "tror den hjelper litt". Synsing. Anonymous poster hash: 5636e...92c 2
Skyblue Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Eller kan bare være naturen fungerte som den normalt gjør og de ble gravide? Man har blitt gravide i flere millioner av år uten å bruke preseed, og det er ikke særlig vitenskapelig og overbevisende at du "tror den hjelper litt". Synsing. Anonymous poster hash: 5636e...92c Jeg sa ikke at preseed helt garantert er grunnen til at man har blitt gravid. Ikke ta alt så bokstavelig. Jeg får vel si hva jeg tenker, gjør jeg ikke? Jeg aner ikke om preseed har noen virkning, men det har vært flere prøvere som har prøvd i maange mnd og så akkurat den måneden de brukte preseed så satt den. Men betyr ikke at det var pga. preseed at det gikk.. men kanskje den hadde en liten hjelpende hånd??
Silje0606 Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 Jeg følger en app, som sier når man er mest fruktbar+- og det er ca 8 dager i mnd den sier. Så det er kun rundt den tiden at jeg er litt pågående da. Jeg torturerer han ikke da. Men jeg spør litt mer akkurat i den perioden. Men uansett, takk for svar. Jeg føler meg litt mindre stressa når dere sier at annen hver til hver tredje dag er normalt, og best for sperm kvaliteten. Jeg har ikke begynt å teste når jeg har EL enda, annet enn at jeg har det, vi er bare inni 2 PP. TSAnonymous poster hash: 074be...7b0 Hva heter den appen?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 Hva heter den appen? Den heter Womanlog :-)Anonymous poster hash: 074be...7b0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Jeg sa ikke at preseed helt garantert er grunnen til at man har blitt gravid. Ikke ta alt så bokstavelig. Jeg får vel si hva jeg tenker, gjør jeg ikke? Jeg aner ikke om preseed har noen virkning, men det har vært flere prøvere som har prøvd i maange mnd og så akkurat den måneden de brukte preseed så satt den. Men betyr ikke at det var pga. preseed at det gikk.. men kanskje den hadde en liten hjelpende hånd?? Vi prøvde preseed. Det har ofte vært stress rundt sex ved eggløsning siden jeg pendler og en av oss måtte reise de dagene. Det førte ikke til graviditet, og den er dårlig som glidemiddel. Trenger du glidemiddel er den kanskje mer sædvennlig, men det er usikkert om vanlig glidemiddel betyr så mye, det er jo ikke så mye av det som havner på livmorhalsens åpning.Anonymous poster hash: 672de...ed9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå