AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Min samboer og jeg har et barn hver fra før og planlegger nå å få et barn sammen. Svigerforeldrene mine er to herlige mennesker som jeg er veldig glad i, men de røyker inne hos seg selv. Når stesønnen min er der på overnatting så vasker jeg alt av tøy i bagen hans når han kommet hjem pga røyklukten. De røyker rundt samme bord som barnebarna når de er på besøk også. Når vi nå planlegger å få baby vil jeg gjerne at de skal ha et godt forhold til dem,men kommer ikke til å la barnet mitt være der hvis de røyker inne. Ser for meg at dette blir litt av en diskusjon da det ikke virker som om de skjønner hvor skadelig passiv røyking er. Så har noen råd om hvordan jeg går frem? Skal jeg la samboeren min ta praten om dette eller ta den selv? Hvordan ordlegger jeg meg for å ikke bli den forhatte svigerdatter? Og er det noen som synes jeg forlanger for mye? Anonymous poster hash: a7620...8ce
Cookiemonster Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Så du lar din sønn være der på overnatting nå, men vil ikke at ditt fremtidige barn skal det ? 8
Fanteria Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Svigerforeldrene mine røyker inne og jeg orker ikke besøke de. Nå er den lille fortsatt i magen, men jeg orker ikke lukta! 😕 heldigvis er mannen enig med meg.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Jeg hadde aldri sent mine barn til dem i hele tatt om de røykte rundt dem. Sier noe om prioriteringene deres.Anonymous poster hash: 0cce2...174 2
emilia12 Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Så du lar din sønn være der på overnatting nå, men vil ikke at ditt fremtidige barn skal det ? Var vel stesønnen hennes som var der? Er vell fars ansvar da. Men enig att far burde sette foten ned og ikke la gutten være der når de røyker nær han. Skader vell ikke å røyke ute når de har barnebarn på besøk?
Cookiemonster Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Var vel stesønnen hennes som var der? Er vell fars ansvar da. Men enig att far burde sette foten ned og ikke la gutten være der når de røyker nær han. Skader vell ikke å røyke ute når de har barnebarn på besøk? Jeg ser nå at det er stesønnen ja... ! Enig i at dette bør far ta med sine foreldre...
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Gud så harry...! Barnemishandling kalles det Anonymous poster hash: dc996...522
Betasuppe Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 Passiv røyking er en mild form for vold man påfører barna. Så jeg hadde gjort akkurat som deg TS, å ikke dratt dit hvis de røyket rett foran fjeset på ungen.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Send dem dette: http://www.sirus.no/Hva+er+omfanget+og+konsekvensene+av+passiv+røyking%3F.E2x322-8_Bp77BFv3TR9D6CJ1K1yS2dVPL28nMhPLZB9MtlY05hRHK0q.ipsAnonymous poster hash: f0c80...829
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 De er sikkert en av disse som dampet inne på 70 og 80 tallet, noe de fleste gjorde siden de ikke visste bedre. Er jo mange av oss som er vokst opp i røykos, og da tenker dessverre noen foreldre at det gikk jo bra med oss som vokste opp på den tiden så hvorfor ikke liksom. På bilder fra dåpen min i 1977 så ligger det tobakkspunger og askebegre på bordene, slik var det på den tiden. Men heldigvis har de i familien min som fortsatt røyker forstått dette nå og røyker bare utendørs. Synes samboeren din skal ta seg en prat med dem. Anonymous poster hash: 29b5d...f7a
Berit Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Jeg ville sagt at jeg likte dem så godt og at jeg var så glad for å ha dem til besteforeldre. Det er bare det at jeg er engstelig for røykingen deres når de er i nærheten av barna, og hadde satt utrolig stor pris på om de ikke hadde røykt når barna er tilstede, det ved bordet og også i stuen. Så lar du dem si det de vil. Ikke begynn å argumenter videre eller si at du ikke vil la barna besøke dem så ofte mer. Bare smil, og ta dine konsekvenser av dette og la barna evt gå dit sjeldnere. Du kan tross alt ikke forlange det siden det er i deres hjem, men du kan si ifra at du ikke liker det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Du og mannen din må sammen snakke om dette og så ta det opp med foreldrene hans sammen. Det må fremstå som noe som kommer fra begge, ellers vil det kunne skape splid mellom dere - eller som du sier, du ende opp med å bli hun vrange svigerdatteren. For min del hadde det vært helt uaktuelt å sende barnet dit, selv bare på besøk for et par timer. Vi har en slik tante i familien og dit drar vi rett og slett ikke på besøk med ungen vår. Anonymous poster hash: 609cf...26a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Er mannen din enig med deg? Hvorfor sender han sønnen sin dit, i så fall? Sånt er vanskelig, for det blir lett såre følelser når man tar det opp. Jeg ville gjort som Berit over her foreslår.Anonymous poster hash: 324e6...991
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Er mannen din enig med deg? Hvorfor sender han sønnen sin dit, i så fall? Sånt er vanskelig, for det blir lett såre følelser når man tar det opp. Jeg ville gjort som Berit over her foreslår.Anonymous poster hash: 324e6...991 Han er i og for seg enig, men har vel ikke like sterke motforestillinger som meg. Da han ble alene med omsorgen for sønnen sin, hadde han kun de som stilte opp for han og han hadde ingen andre som kunne passe sønnen når han jobbet etc. Og mens sønnen hans aldri har vært syk siden han ble født, har sønnen min både allergi og astma og er mye syk. Så han tenker vel kanskje at det ikke har skadet sønnen noe særlig. Men bare det at det lukter røyk av klærne til barn synes jeg er uakseptabelt. Uansett om de blir syke eller ikke!Anonymous poster hash: a7620...8ce
IKL Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Til mine svigerforeldre sa vi det som det var når jeg var gravid. "Slutt å røyk inne eller så kan vi aldri komme på besøk". De slutta !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå