Sportiva Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Hvor lang tid vil det ta? Det er en del oppover, men er fristet til å prøve noen morgener. Er i helt ok form.
Gjest Runforit Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Hvor lang tid vil det ta? Det er en del oppover, men er fristet til å prøve noen morgener. Er i helt ok form. Jeg jogger 9 km på 40-45 min så tenker du sykler på lave tiden. Knallgod trim å sykle til jobben
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Det er litt avhengig av topografien, men jeg mener du bør beregne ca 30 minutter. Mannen min sykler 1 mil på 20 minutter, men da har han en høy gjennomsnittshastighet, og han ville ikke syklet så fort om han skulle på jobb. Anonymous poster hash: 17704...036 1
Gjest constance90 Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Brukte rundt 25 min på 7 km i moderat tempo
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Jeg regner med du tenker å ta det som trening og dusje når du kommer frem? Da ville jeg satt av 30 minutter til syklingen. Ellers ville jeg satt av halvannen time! Anonymous poster hash: 23bb6...081
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Jeg regner med du tenker å ta det som trening og dusje når du kommer frem? Da ville jeg satt av 30 minutter til syklingen. Ellers ville jeg satt av halvannen time! Anonymous poster hash: 23bb6...081 1,5 t var litt i overkant, men jeg er enig med deg, 30 minutter er hvis hun beregner å dusje før jobben. Anonymous poster hash: 17704...036
Trygve81 Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Jeg sykler ca. 11 km et par ganger i uken på en sykkel med speedometer. Jeg klarer å holde en gjennomsnittsfart på 25km/t uten store problemer og da tar turen 25-30 minutter.
Sportiva Skrevet 11. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2014 Tenker å dusje ja. Takk for innspill!
Wiggins Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 Hvor lang tid vil det ta? Det er en del oppover, men er fristet til å prøve noen morgener. Er i helt ok form. Ikke prøv noen morgener. Gjør det, alle morgener. 9 km er en svært overkommelig distanse, selv om det er en del oppover. Da blir det jo i så fall en del nedover hjem igjen. Hvis noen har problemer med å sykle 9 km med en del stigning, er det virkelig på tide å begynne å sykle. Jeg håper du har en bra hverdagssykkel. Damesykler med ramme uten overrør er en svakere konstruksjon enn en vanlig herresykkel, og må derfor gjøres tyngre for å bli like solid. Den beste hverdagssykkelen er en hybridsykkel med stiv forgaffel, dempegaffel er bare tull så lenge man sykler på asfalt, som f. eks. denne: http://www.oslosportslager.no/produkt/everest-explorer-2014-hybridsykkel-mstiv-aluminiumsgaffel-33657.aspx Den er ganske lett; 12,4 kg, blant annet fordi den ikke har dempegaffel. En typisk billig damesykkel kan fort veie opp mot 16 kg, man merker stor forskjell på det og 12,4 kg. Det største minuset er at den ikke har gjennomført Shimano Deoreutstyr på bremser og gir. Den har riktignok SLX-gir bak, som er bedre enn Deore, men foran er det Alivio, som ikke er så bra. Hvis du synes det blir tungt i motbakkene har denne sykkelen mange nok gir til at du alltid finner et gir som ikke er for tungt, men som også gir deg passelig framdrift. Navgir har maksimalt sju gir så vidt jeg vet, og da er det ofte at man ikke kan ha ideell tråkkfrekvens fordi det kan bli litt tungt eller litt lett. Jeg vet ikke hvor stor høydeforskjell det er fra der du bor til der du jobber, men her på lettkupperte Østlandet burde det være overkommelig for en som er i brukbar form å holde en snittfart på nærmere 25 km/t hvis det er lite høydeforskjell på start og mål. Hvis det ikke er veldig stor høydeforskjell burde du klare det på under 30 minutter. Hvis du har gode sykkelklær burde du ikke bli så veldig svett heller.
Charmander Skrevet 11. august 2014 #10 Skrevet 11. august 2014 Kommer an på fin form, men 9km på sykkel bør ikke ta mindre enn 25 min om du ikke er i helt ubrukelig form.
FantasDick Skrevet 11. august 2014 #11 Skrevet 11. august 2014 Jeg har en rute på 16,5 km som jeg sykler på ca. 45 min. 9 km burde gå på max 30 min. Ruta mi er full av bratte bakker (begge veier, da) og jeg er i elendig form.
Nouvelle Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 (endret) Kommer litt an på hvor enkelt sykkelterrenget ditt er. Jeg må f.eks gjennom trondheim sentrum og vente i flere lyskryss, passe på fotgjengere og biler og rush. Har noen bakker i tillegg, så jeg prøver som regel å beregne litt ekstra tid til sånt. Synes det er bedre å sykle enn å ta bussen og bli stående fast i morgenrushet. I tillegg går min rute tregere med buss og jeg gruer meg til vinteren hvor jeg blir avhengig av bussen igjen, fordi jeg ikke tørr å sykle på vinterstid. Jeg beregner ekstra tid så slipper jeg å sykle tour de france. Endret 12. august 2014 av Nouvelle
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #13 Skrevet 16. august 2014 Kommer litt an på hvor enkelt sykkelterrenget ditt er. Jeg må f.eks gjennom trondheim sentrum og vente i flere lyskryss, passe på fotgjengere og biler og rush. Har noen bakker i tillegg, så jeg prøver som regel å beregne litt ekstra tid til sånt. Synes det er bedre å sykle enn å ta bussen og bli stående fast i morgenrushet. I tillegg går min rute tregere med buss og jeg gruer meg til vinteren hvor jeg blir avhengig av bussen igjen, fordi jeg ikke tørr å sykle på vinterstid. Jeg beregner ekstra tid så slipper jeg å sykle tour de france. Bor utenfor en storby. Her er det en som sykler hver dag til barnehagen. I vinter da det var klink is kom han frem, men biler og bussene måtte vente på strøbilen. Han hadde piggdekk på sykkelen, og så festet han sykkelvognen på og syklet hjem. Så det skal gå fint å sykle på vinteren og Jeg hater å sykle, men liker å gå langt. Fått ny sykkel, men den står inne festet på mølle. Men nå er det ikke luft i dekkene mer. Anonymous poster hash: 1ef97...140
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå