Gå til innhold

jeg veier 100kg, og er 20 kg overvektig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 27 år, veier 100kg +/- og er 183 cm høy.

Det jeg lurer på er hvor fort kan jeg miste 20 kg fett dersom jeg trener hardt og spiser veldig strengt?

Anonymous poster hash: 79371...86f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte litt mindre enn ett år. Gikk fra å veie 72 til 51. Men tanke på at menn i gjennomsnittet forbrenner mer enn kvinner vil det gå kjappere i ditt tilfelle. Det beste jeg kan anbefalle er å være konstant opptatt med noe slik at det ikke blir tid til småspising ;) Lykke til da!

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Å tenke hvor fort er formelen for å aldri klare å gjennomføre det. La oss bare si at hvis du trener styrke og følger IIFYM så vil du gå ned i vekt og bli definert til slutt. Og hvis du går tilbake til gamle vaner etter det, så blir du overvektig igjen.

Skrevet

Du kan selvsagt gå ned i vekt veldig fort om du vil. Hva som er poenget er noe annet.

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å velge et kosthold som du kan leve med over lang tid - gjerne resten av livet. Da holder du ut til du er i mål og legger ikke på deg igjen. Hurtige løsninger varer bare en kort stund.

Hvordan kom du frem til at du skal ned 20 kg ?

Skrevet

Jeg kuttet ekstrasukkeret jeg ikke trengte og gikk ned til to skiver i lunsjen.

Jeg la inn et lite ekstramåltid i 14-15 tiden for å ikke være så sulten før middag.

Gikk ned 10+ kg på ca 6 mnd, da fra 90 til 80 kg, mao. tilbake til vekten jeg hadde under førstegangstjenesten for 15 år siden.

Jeg er samme høyde som deg.

Med ekstrasukkeret mener jeg at jeg ikke drakk brus eller saft, spiste snop eller is eller tilsvarende på 6 mnd. Jeg hadde ellers et normalt kosthold. Første uken var fysisk hard, deretter handlet det mer om å motstå fristelser.

Jeg skal og påpeke at jeg trente ikke i det hele tatt i denne perioden (jeg liker å trene og det er bra å trene, men for meg var det kun kostholdsendringen som gjorde utslaget.).

Så det er absolutt mulig, men folk er forskjellig. Jeg ville begynt med maten og lett trening og jeg var deg, ikke noe knallhardt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...