Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som torturerer dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsvarsløse katter, hunder, kaniner, fugler.. Alt mulig de finner.

Det er så mange grusomt videoer på nettet, jeg blir helt kvalm..

Det jeg ikke forstår.. Hvordan tenker de som gjør dette? Hvorfor gjør de det? Syns de det er morsomt å se noen pines? Jeg tenker selvfølgelig potensielle mordere/terrorister, og virker som det er mange av dem.

De kan skade dyr, hvorfor skulle ikke et menneske bli neste over tid?

Disse "menneskene" gjør dette på dagen/kvelden, og drar hjem hos sine foreldre og spiser middag og er en sønn/datter. Går sikkert skole eller jobber også.

Jeg forstår bare ikke. I det hele tatt..

Anonymous poster hash: eda80...6de
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Amémonos
Skrevet

Tror vi skal være glade for at vi finner det uforståelig. Syke, syke mennesker. Jeg blir uvel bare av tanken på dyr som har det vondt.

Skrevet

Fordi samfunnet blir kaldere og kaldere. Vi blir lært opp til at et samfunn hvor alle bare tenker på seg selv og bare bryr seg om seg selv er et godt samfunn. Men det er feil. Et samfunn der alle bare tenker på seg selv er et kaldt og kynisk samfunn. Det er det vi ser utvikle seg og bre om seg.

Anonymous poster hash: 63da6...4cf
  • Liker 1
Skrevet (endret)

En venninne av meg fortalte meg at en bekjent av henne hadde fortalt at de hadde vært på et beite med kyr og veltet disse dyrene for moroskyld. Selv om jeg er redd for kyr, så merket jeg at jeg fikk vondt inn i meg og ble sint.

Dyreplageri og påføring av skader på dyr er et veldig alvorlig svik i karakteristikken til et menneske. Slikt som en bør ta grundig på alvor allerede mens disse menneskene har disse egenskapene som små, og se an den hjelpen de garantert har behov for. Der det finnes dyreplageri, er det et problem som kommer til å bli voksen en dag.

Endret av Nouvelle
  • Liker 1
Skrevet

Fordi de ser på dyr som ting som de kan more seg med. Og mangel på empati selvfølgelig. Mange er også av den oppfatning at dyr er til FOR mennesker. Det står vel i Bibelen om jeg husker rett. Dyr har ingen annen verdi enn til underholdning eller mat. Har møtt flere slike dessverre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...