Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har MacBook Air som jeg har litt småproblemer med. Fra før av har jeg svært lite bilder og dokumenter lagret på den. Men nå når jeg prøver å laste over bilder fra GoPro til iPhoto, så går det ikke fordi "Starsdisken er full". Når jeg trykker på Startdisk så er det jo ikke akkurat noe å slette, eneste funksjonen jeg finner er omstart av maskinen.

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er meldingen som kommer opp

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg frigjør plass på startdisken?

Skrevet

Skjønner jeg begynner å bli trett når jeg leser overskriften som "sadistisk tull" på macbook. :laugh::sjokkert:

Anonymous poster hash: 2a3f6...101
Skrevet

Har du Dropbox?

Neeei, har ikke deeet, er det lett å bruke?

Det kan hende du har masse dritt der inne. CCleaner fra Piriform: https://www.piriform.com/CCLEANER

Anonymous poster hash: eae1c...f13

Har generelt veldig lite på Macen, så skjønner ikke hvorfor det er fullt. Og laster ned veldig lite, og i såfall fra kun sikre kilder. Er CCleaner lett å slette igjen etterpå?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvis du ikke har Dropbox så har du annen dritt der. Bilder og filmer er klassiske syndere.

På en Mac er det sjelden det er andre ting som fyller den med søppel.

Skrevet

Hvilke specs har du? Ram? Harddisk?

Anonymous poster hash: 6e805...043

Skrevet

eneste du kan gjøre nå er å slette filer på harddisken din, når disken er helt full vil også maskinen din jobbe tregere. Om din iphoto har noen timer film fra ditt gopro kan dette være nok til å fylle en harddisk.

Siden det er en MBA kan den ha så lite som 64GB plass og dette er ikke mange minuttene med HDfilm.

Anonymous poster hash: 57db4...beb
Skrevet

Hvis du ikke har Dropbox så har du annen dritt der. Bilder og filmer er klassiske syndere.

På en Mac er det sjelden det er andre ting som fyller den med søppel.

Hvis jeg ikke har Dropbox så har jeg annen dritt der? I stedet for Dropbox? hææ?

Hvilke specs har du? Ram? Harddisk?

Anonymous poster hash: 6e805...043

Aner ikke, men er det billigste modellen, så sikkert ikke mest plass...

eneste du kan gjøre nå er å slette filer på harddisken din, når disken er helt full vil også maskinen din jobbe tregere. Om din iphoto har noen timer film fra ditt gopro kan dette være nok til å fylle en harddisk.

Siden det er en MBA kan den ha så lite som 64GB plass og dette er ikke mange minuttene med HDfilm.

Anonymous poster hash: 57db4...beb

Men hvis jeg vil ta vare på det jeg har på maskinen, så må jeg overføre til en ekstern harddisk? er det det det heter? (omg, 3 x "det" i en setning...). Eller kan jeg overføre til en minnepenn?

Skrevet

Hvor stor er egentlig harddisken din?

Uten å ha peiling på mac; så kan du jo sjekke mappene du overføre filer ifra GoPro, jeg bare antar at dette ikke er førstegangen du prøver å overføre?

Har du sanger, filmer og slikt så kopier de over til en ekstern harddisk, de koster ikke mye (evt overfør til en minnepenn)

Slett midlertidige filer som internett browser og om mac har en papirkurv så slett alt som ligger i den også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...