Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye du kan få i bostøtte kommer an på hvor du bor og hvor høy inntekt du har. I min kommune regnes ca 5000 kroner som maks husleie. Alt over dette blir ansett som unødvendig og gir ikke rett til mer bostøtte. Min husleie er på 4500 kroner, og da får jeg i underkant av 1000 kroner i bostøtte.

Anonymous poster hash: 36267...e34
Skrevet

Så var det tid for en trolletråd igjen. :tanpuss:

Anonymous poster hash: fc4e4...429
  • Liker 1
Skrevet

På husbanken sine nettsider finner du en bostøttekalkulator. Kommer du over maksinntekten så får du dog ingenting, uansett hvor høy husleien måtte være.

Anonymous poster hash: 19a20...814
Skrevet

Så var det tid for en trolletråd igjen. :tanpuss:

Anonymous poster hash: fc4e4...429

De fleste normale av oss vet jo at bostøtte kun er for de med lav inntekt. Jeg sjekket for min kommune, og brutto årsinntekt for en enslig var under 250.000. Prøv å betjene husleiene her som enslig forsørger uten bostøtte med en inntekt som det der.

Anonymous poster hash: 19a20...814

Skrevet

Jeg regner med at dette var humoristisk ment, og ikke trolling. Men ts, du får sende en søknad om bostøtte, og legge ut svaret her. :fnise:

Skrevet

Hvis du har 10-15 tusen i måneden tror jeg ikke du vil få noe særlig mye i bostøtte. Maks utbetalingen ble endret denne måneden og ligger på rundt 2000kroner.

De har en bostøtte kalkulator om du googler det

Skrevet

Tror ikke den kalkulatoren stemmer helt. Jeg har 160 000 i året og får 2100 kroner i måneden. Bor i en storby og da får du liksom mer...

Skrevet

Ja, prøv bostøttekalkulatoren! Med en husleie på 90 000,- er jeg spent på hva resultatet blir!

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har råd til å betale en mellom 10-15 tusen selv. Får jeg dekket resten av leien hvis jeg søker bostøtte tror dere?

Anonymous poster hash: 0f3c0...5d0

Bostøtte kan du skyte en hvit pinn etter :fnise: .

Skrevet

Oh, jeg vil ha det. Inntekten til å betale leia, mener jeg. Hadde vært fett. :fnise:

Skrevet

Noen som har fått redusert bostøtte ?

Anonymous poster hash: aa9ba...7a4
Skrevet

Bostøtte er for en begrenset husleie, er husleie for høy får du ingen bostøtte selv om inntekten din er tilstrekkelig lav.

Anonymous poster hash: f2cce...e2a

Skrevet

Godt spørsmål. Hvis du ikke har fått svar, kan det være at de rett og slett har "glemt" å se på søknaden. ;)

Anonymous poster hash: 1a2b5...68c
Gjest Blomst83
Skrevet

Noen som har fått redusert bostøtte ?

Anonymous poster hash: aa9ba...7a4

Hva mener du?Om den har gått ned nå siden forrige måned? I så fall ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...