Gjest gjest1 Skrevet 1. juli 2004 #1 Skrevet 1. juli 2004 Kor lang tid brukar ein middels stor flintsteik på å tine? Eg har ein eg skulle hatt til kl seks ikveld, men har glømt å tatt den ut av frysen.... :-? Kan den tinast i mikrobølge-ovn, eller bør eg berre kjøpe ein ny?
Suzy Skrevet 1. juli 2004 #3 Skrevet 1. juli 2004 Legg den i vasken i kaldt vann - da tiner den ganske kjapt! Unngå mikro om du kan - kjøttet blir ikke så godt da.
Arkana Skrevet 1. juli 2004 #4 Skrevet 1. juli 2004 Hvis den er i en lukket pakke kan du legge den i lunkent vann (ikke for varmt) en stund og ellers la den tine på kjøkkenbenken. Det spørs litt hvor tykk den er, men er du usikker så kjøp en ny. Ikke tin den i micro.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juli 2004 #6 Skrevet 1. juli 2004 Uff, den var såpass stor at eg lot den ligge. Kjøper ein ny eg. Ikveld blir det grillfest! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #7 Skrevet 1. juli 2004 hvorfor skal man ikke tine i varmt vann?
Gjest gjest1 Skrevet 1. juli 2004 #8 Skrevet 1. juli 2004 hvorfor skal man ikke tine i varmt vann? Fordi varmt vann starter en kokeprosess, og ikke tining. tining bør gjøres over lang tid i kjøleskap eller et annet kaldt sted. Det nest beste er å tine i kaldt vann, det er den raskeste tinemåten som er noenlunde skånsom.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #9 Skrevet 1. juli 2004 oki, takk! jeg har nemlig brukt å tine i varmt vann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå