Gå til innhold

For mye kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så langt i dag har jeg spist følgende:

Frokost: gresk vanilje yoghurt med granola

Lunsj: to stk hvita hjertego rundstk med 100 gram potetsalat og 2 skiver speleskinke. + litt salat og 15g blåbær.

Allerede er jeg oppe i 750 (!) kalorier.. Trenger sårt noen tips om gode og kalorifattige matvarer!

Anonymous poster hash: 9d36b...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er kalorimålet ditt per dag? Du bør få i deg minst 1400 hvis du ikke trener, og ekstra hvis du trener. Og da har du 700 igjen til middag og snacks. Det bør gå helt fint.

Anonymous poster hash: 913e3...0bd
Skrevet

Syns ikke det høres så veldig mye ut om du ikke planlegger veldig mange flere måltider utenom middag, og litt kveldsmat. Når det er sagt er det mye "unødvendige" kcal i granola og potetsalat! Granolaen kan byttes ut med en frømix, stekte brødsmuler eller noe lignende, og potetsalaten ville jeg nok sett etter en lavkcal. variant eller byttet med noe helt annet..

Anonymous poster hash: 43e11...68b
Skrevet

I forhold til kaloriteller appen jeg bruker skal jeg spise 1495 kcal hver dag for å gå ned i vekt.. Men på en annen står det at jeg skal ha 1200, så ønsker å ligge rundt 1200 kcal.. Synes det er vanskelig

Anonymous poster hash: 9d36b...659

Skrevet

Dersom du skal ligge på 1200 kcal daglig kan du ikke sløse bort kcalorier på denne måten!!

Spekeskinke og potetsalat bør absolutt velges bort. Spis heller magert pålegg som kalkunskinke, gjerne med litt paprika og agurk. Grovest mulig brød er absolutt å anbefale. Kutt ut smør. Du kan også kutte en brødskive med skinke og heller spise en brødskive+ et kokt egg.

Ikke sløs kcalorier på drikke. Drikk vann, te, sort kaffe og evt lettbrus/lettsaft i blant. Juice/melk metter ikke, men tilfører kcalorier. Da bør man heller spise en frukt i stedet for juice, og lettyoghurt i stedet for melk.

Gresk yoghurt eller lettyoghurt er fint, men spis det med en liten mengde nøtter (mange kcal, men metter godt og inneholder sunne fettstoffer) og frø. Granola inneholder mye sukker og metter ikke spesielt godt.

Havregrøt laget på vann (evt. 50/50 vann/melk) er også en god frokost/lunsj som metter. Kanel og eplebiter er godt på, men kanel og sukker funker også (en ts sukker gir ca. 17 kcal, så er ikke så aller verst).

Lykke til med vektnedgang! Du kommer nok inn i en rutine etter hvert, go du kommer til å lære deg hvilke matvarer som er lure å velge bort :)

Anonymous poster hash: 06f44...612
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...