Gumman87 Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Hei jeg blir veldig glad hvis noen vil lese gjennom listen min over ting jeg har klart til barnehagestart for ettåringen min, og sifra hvis det er noe jeg mangler! Dette har jeg kjøpt inn: Utedress Regnjakke/bukse Regnvotter Støvler Innesko To sett med ullklær Halslue Barnehagevogn
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Matboks, drikkeflaske, sekk? Hvis dere trenger det? Anonymous poster hash: e5f38...056 1
emilia12 Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Trenger man egen vogn til barnehagen?! Har jeg ikke tenkt på .. Må trille til og fra så da er vell den vogna grei nok? 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Skift til å ha i barnehagen.. Sekk, flaske, matboks.. Har dere ikke fått utdelt liste fra barnehagen da? Alt skal stå der Anonymous poster hash: 72a4a...dde
Gjest New_Girl Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Trenger man egen vogn til barnehagen?! Har jeg ikke tenkt på .. Må trille til og fra så da er vell den vogna grei nok? I vår barnehage sover de i barnehagen. For oss er det mest praktisk å ha den stående der hele tiden, men hvis du triller til barnehagen så kan du jo bare bruke den du har.
Millimani Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Ekstra kles-skift med alt av inne-klær. Du trenger ikke vogn, det har de i barnehagen
Gjest New_Girl Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Ekstra kles-skift med alt av inne-klær. Du trenger ikke vogn, det har de i barnehagen Det må hun høre med barnehagen om i tilfelle. Vår har ikke. 2
Gumman87 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2014 Skift til å ha i barnehagen.. Sekk, flaske, matboks.. Har dere ikke fått utdelt liste fra barnehagen da? Alt skal stå der Anonymous poster hash: 72a4a...dde Nei har ikke fått noen liste.. Hmm,. Rart..
Gjest New_Girl Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 Nei har ikke fått noen liste.. Hmm,. Rart.. Har barnehagen en hjemmeside? Kan hende det står noe der.
Gumman87 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 11. august 2014 Ekstra kles-skift med alt av inne-klær. Du trenger ikke vogn, det har de i barnehagen Nei vogn må vi ha med selv.
Gumman87 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2014 Har barnehagen en hjemmeside? Kan hende det står noe der. Ja der sa du noe. Skal sjekke ut
Gumman87 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #12 Skrevet 11. august 2014 Trenger man egen vogn til barnehagen?! Har jeg ikke tenkt på .. Må trille til og fra så da er vell den vogna grei nok? Vi kommer til å kjøre til barnehagen så da er det greit å ha ei stående der og "finvogna" til å ha hjemme
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #13 Skrevet 11. august 2014 Hei. Jobber selv i barnehage,og dere får som oftest en liste med hva barna trenger i barnehagen ved start. Denne blir ofte oppdatert etter årstid.Du kan fint spørre de som jobber der om hva barna trenger Det er helt vanlig at foreldre lurer på dette Lykke til med barnehagestart,Anonymous poster hash: c1145...1e4
Gumman87 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #14 Skrevet 11. august 2014 Sto ingenting på hjemmesiden...
Gumman87 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #15 Skrevet 11. august 2014 Hei. Jobber selv i barnehage,og dere får som oftest en liste med hva barna trenger i barnehagen ved start. Denne blir ofte oppdatert etter årstid.Du kan fint spørre de som jobber der om hva barna trenger Det er helt vanlig at foreldre lurer på dette Lykke til med barnehagestart,Anonymous poster hash: c1145...1e4 Aha,okei takk takk!
Millimani Skrevet 11. august 2014 #16 Skrevet 11. august 2014 Nei vogn må vi ha med selv. Ok. Det er nok litt forskjellig fra barnehage til barnehage 1
mammamy Skrevet 11. august 2014 #17 Skrevet 11. august 2014 Vår har akkurat begynt i bhg, vi har Regnklær, støvler, sydvest og regnvotter (tykke og tynne) Softshelldress Softshelljakke Skogstad utebukse Buff og lue Sekk med 3 ekstra skift og flere par sokker Tøfler Vogn med skinn, teppe, fleecepose, netting og regntrekk Solkrem Bleier De får all mat i bhg, men vi har tatt m sugerørsflaske og tåteflaske (han vil noenganger ha melk når han skal sove.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #18 Skrevet 11. august 2014 Er utedressen uten for? Da ville jeg kjøpt en ulldress eller fleecedress til kaldere dager før man bruker vinterdress. Og av erfaring må vi ha hvertfall 5-6 sett med ullundertøy, dvs body eller topp og stillongs i løpet av høst og vinter. Det skal være konstant to sett skift liggende i barnehagen og så går de andre på rundgang i vaskemaskinen hjemme. Vi har også hatt mye glede av fleecebukser og joggebukser over ullundertøyet inne om vinteren. Det er ikke noe vits i å sende de i barnehagen med jeans når der blir kaldere, de tar ikke av denne og på annen bukse når de skal ut, så lønner seg å tilrettelegge sånn at det er enklest mulig for de å ta på det du ønsker at de skal ha på ute. Vi har alltid Reima vår/høst votter med tynt for, og så de tykke vintervottene når det blir kaldere. Til små barn som sover i vogn er det også greit å ha noen ullvotter (sånne strikkevotter) som er mer behagelig å ha på i vognen, istedetfor de skitne utevottene som de leker i. Med støvler, da mener du gummistøvler? De er lite praktiske for små barn og brukes bare når det regner og er veldig vått. Ville kjøpt en overgangssko med goretex, litt høy over hælen, f.eks Timberland Hypertrail GTX er bra for små føtter, holder seg tørre selv om det er litt fuktig. Vinterstøvler kan man vente med, de vokser fort i beina.Anonymous poster hash: 62182...aa6
Mohair Skrevet 11. august 2014 #20 Skrevet 11. august 2014 Det er vel ikke nødvendig å ha utedress og tre sett ulltøy liggende i barnehagen nå? Det er jo sommer fortsatt! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå