Gå til innhold

Vanskelig å integreres i familien til samboeren min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

i 2009 ble jeg sammen med min nåværende kjæreste. Det var litt turbulent i begynnelsen, da det skjedde ganske fort etter et brudd mellom han og hans eks.

Vi hadde aldri møtt hverandre før, men begge falt pladask etter første møte.

Problemet er eksen hans, de hadde vær sammen i tre år, da i starten av tyveårene.

Jeg forstod ganske fort at de hadde mye kontakt etter bruddet, og hilste på henne allerede 2 uker inn i forholdet, da vi måtte kjøre henne hjem fra hans foreldre en natt.

Da fortalte han at hun ofte var hos foreldrene hans, noe jeg syns var litt rart, men ok. Greia er at det ga seg aldri, og nå fem år senere er hun sammen med dem flere ganger i måneden. Sover over, blir invitert på bursdager, ferier osv...

Jeg blir sjeldent invitert og i løpet av de siste fem årene har jeg liksom bare vært innom for å hente ting til samboeren min, men aldri blitt invitert på å bli sittende for kaffe etc. Vi har vært på to middager hos dem, men har blitt "kastet ut" ganske fort. Vi har også invitert dem hjem til oss, da vi kjøpte hus sammen og mye etter det, men de kan aldri komme.

Eksen hans og jeg er på talefot, og møter hverandre stadig, vi hilser og slår av en liten prat før begge går videre. Så ingenting er rart der.

Hun har nå fått seg kjæreste og har flyttet til en annen by, og jeg tenkte da at kontakten med min kjærestes foreldre kanskje avtok.. men neida.

Samboeren min og jeg dro å besøkte foreldrene hans og da klarte de å si at eksen hans var som deres egen datter, og at de savnet henne mye. Mye av det de snakket om var henne og hvor flink hun er... Dette reagerte kjæresten min på, og sa ifra heldigvis.

Jeg føler ikke at jeg får plass, de spør meg aldri om ting og virker totalt uinterresert..

Jeg vet at eksen hans ikke var veldig imponert over meg i begynnelsen, og mistenker at det ble sagt mye stygt om meg. At inntrykket foreldrene hans har fortsatt sitter igjen etter den tiden.

Det er litt vondt, selv om jeg skulle ønske jeg ikke brydde meg...

Anonymous poster hash: 7440d...934
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette burde kjæresten din ha tatt tak i for lenge siden, allerede da dere først ble kjærester.

Disse foreldrene høres jo ikke helt gode ut. Fint at de hadde et nært forhold til denne jenta da hun var deres svigerdatter, men lojaliteten og energien de bruker bør jo alltid ligge hos sønnen. Når hun ikke lenger er hans kjæreste, så er det unaturlig at hun fremdeles skal ha en sånn plass i familien. Når det kommer en ny kvinne inn i bildet, så er det selvsagt at det er HUN som skal inkluderes og være en del av familien.

Skjønner ikke hva disse tullingene tenker med.. De må da skjønne at de kan ødelegge sin egen sønns lykke når de holder på sånn? Skal love deg at mange kvinner hadde rømt for lengst etter en slik utfrysning. Forventet de virkelig at han skulle være sammen med kjæresten han hadde som 20-åring for evig?

Men det koker uansett ned til at kjæresten din må gi dem et ultimatum hvis det skal være liv laga mellom dere. Enten aksepterer og inkluderer de kvinnen han elsker i familien og gir slipp på kontakten med hans eks, ellers så mister de ham.

• Liker 1
Skrevet

Dette hørtes ut som en uutholdbar situasjon. Føler med deg! Svigerforeldrenevirker ganske egoistiske i måten de oppfører seg på. Samtidig var det merkelig av eksdama å fortsette å treffe ekssvigerforeldre etter brudd. Det virker som om de prøver å straffe sønnen med denne oppførselen. Hva om dere tar en skikkelig oppvask neste gang dere møtes?

Skrevet

Det skjer mye rart altså!!

Her må nok samboeren din ta en alvorlig prat med foreldrene sine.

De virker som de ser på deg som "elskerinnen" hans.

Sett foten ned nå.

Ellers så risikerer du å få nei når dere spør om barnevakt(hvis dere får barn) for de skal passe barnet til x-en hans. :P

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...