AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Jeg har hatt depresjon/angst/selvmordstanker i 10 år nå (er 22). Begynner virkelig å bli lei, og har lyst til å ha hodet mitt i fred Jeg har aldri vært satt på noen som helst medisin, og lurer på om det er greit å spørre om det er noe jeg kan prøve. Jeg har jo ikke peiling, men er alltid så redd for at noen skal tro det er det eneste jeg er ute etter.. Erfaringer?Anonymous poster hash: a35f9...e6e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Du kan spørre psykologen om medisiner, men det er meningsløst. En psykolog har ikke lov å skrive ut medisiner. Det kan bare lege eller psykiatriker (psykiatriker er en lege med tilleggsutdannelse innen psykologi) gjøre. Anonymous poster hash: 2db6b...81d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Så klart det er greit, legen skal hjelpe deg. Psykologen skriver ikke ut medisiner, dette må legen gjøre. Fortell hvordan du føler deg og at du gjerne vil bli satt på antidep. Jeg gjorde dette, legen gjorde det helt klart at det var mitt valg. Anonymous poster hash: 8f257...b3c
Apehjerne Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Hadde aldri tatt slike medisiner om en vanlig lege skrev det ut. Jeg ble feilmedisinert lenge pga nettopp dette. En lege har ikke den kunnskapen en psykiater har når det gjelder psykiske lidelser. Jeg ble medisinert mot depresjon når jeg egentlig var bipolar. Det stjal mange år av mitt liv å bli satt på feil medisiner
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Du kan spørre psykologen om medisiner, men det er meningsløst. En psykolog har ikke lov å skrive ut medisiner. Det kan bare lege eller psykiatriker (psykiatriker er en lege med tilleggsutdannelse innen psykologi) gjøre. Anonymous poster hash: 2db6b...81d 1. Det heter og skrives PSYKIATER. 2. En psykiater er en lege som spesialiserer seg på psykiatri. Psykiatri og psykologi er to forskjellige utdanninger.Anonymous poster hash: d7c3a...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Du kan spørre psykologen om medisiner, men det er meningsløst. En psykolog har ikke lov å skrive ut medisiner. Det kan bare lege eller psykiatriker (psykiatriker er en lege med tilleggsutdannelse innen psykologi) gjøre. Anonymous poster hash: 2db6b...81d Det er ikke menigsløst å diskutere medisiner med en psykolog. Psykologen kan ikke skrive ut medisiner med de har likevel kunnskap om klienten og om medisiner. Å avtale medisinbruk med legen uten at psykologen og er innvolvert er meningsløst fordi medisiner det her er tale om, også kan påvirke måten psykologen behandler klienten på. Bruk av medisiner bør vøre et samspill mellom klient/pasient og behandlere.Anonymous poster hash: d7c3a...ae5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 (TS her) Men kan man også snakke med psykolog om medisiner, også ta det videre til fastlegen? Eller har ikke psykolog kunnskap i det hele tatt? Er det sånn at fastlege har kunnskap om medisiner, men ikke diagnoser, og psykolog har kunnskap om diagnoser men ikke medisiner? Anonymous poster hash: a35f9...e6e
Gjest Bond Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 Kjære TsJeg må dessverre stenge tråden din fordi temaet om medisinering mot selvmordstanker er et svært komplisert tema. Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter din lege som kan gi deg råd. Alternativt kan du se på denne nettsiden der du vil kunne finne noen som kan svare spørsmålene dine: http://www.sidetmedord.no Vennlig hilsen Bond, adm
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 Folk uten medisinutdannelsen skal ikke gi råd om medisiner. Anonymous poster hash: 5149b...389
Anbefalte innlegg