Gå til innhold

Vokste du fra deg kjip fyllepersonlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bestevenn som er født i 93, greia er at han får en helt egen personlighet når han drikker. Alle blir vel litt annerledes, men han blir helt ufordraglig(ender i slåsskamper, spytter, bare dytter folk vekk, osv). Selv synes han vel det er kult at han blir slik. Regner med han vokser av seg det sistnevnte, men hva med det første? Altså om han finner ut at slik oppførsel i fylle ikke er kult, vil han da slutte å bli slik i fylla også? Han trenger ikke drikke mye heller for å bli slik.

Anonymous poster hash: 7bb55...c65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg vokste fra det. Men jeg holdt meg edru i halvannet år først.

Jeg har en venninne som alltid er en "case" på fylla. Skal ta livet av seg, drikker seg alt for full, blander alko og medisiner. Vihar rett og slett begynt å ekskludere henne og vi har fortalt henne hvorfor

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner et par som kunne bli ganske ubehagelige på fylla, blant annet en fetter som var ganske beryktet der vi kommer fra. Han var en rolig og grei kar vanligvis, men med promille i blodet ble han villmann, yppet til bråk, var for nærgående med damer, kranget i enhver barkø..

Han har definitivt skjerpet seg, og det er fordi han har vokst fra FYLL. Ikke alle tåler alkoholpåvirkningen godt, og for noen skal det mindre mengder til enn andre. Det å bli voksen innebærer jo å ha selvinnsikt og ikke tillate seg å miste kontrollen over sin egen adferd. Hva er så moro med å være full når det betyr at folk rundt deg synes du er helt dust og begynner å unngå deg på fest?

Min fetter drikker lite nå, en øl eller to max. Men tror ikke han føler det har gått utover livskvaliteten akkurat, tror heller det er deilig å slippe angsten dagen derpå..

Skrevet

Jeg var også sånn når jeg ble gammel nok til å gå på byen (18-20 år). Tror det var en sånn oppmerksomhets-greie, vise seg frem litt.
Jeg er jente, så det var ikke så vanlig å oppføre seg som jeg gjorde. Skulle alltid slåss, med gutter og vakter helst, havna på glattcelle ved ett par anledninger, osv. Var vel for å "sette meg i respekt" hos andre. Drakk masse og alle visste at jeg kunne drikke hvilken gutt som helst "under bordet". Nå er jeg derimot 26 år, fikk barn som 21-åring og den oppførselen forsvant ganske raskt etter jeg fikk meg ett "liv" utenom fyll og fest hver helg. Når jeg drikker nå, kunne det ikke falt meg inn å oppført meg sånn eller drikke meg så "udødelig".

Han vokser det nok av seg, rett og slett! Men viktig å vise at dere ikke akspterer sånn oppførsel, for da vil det være hans måte å "sette seg i respekt" hos dere, og han burde ikke få noen "belønning" for sånn oppførsel i fylla..

Anonymous poster hash: 97821...8e5
Skrevet

Var drittsekk i fylla. Vokste det absolutt ikke av meg og måtte slutte å drikke helt.

Anonymous poster hash: 21411...86b
Skrevet

Ikke enda hvertfall. Jeg blir skikkelig slem på fylla, og samboer sloss på fylla. Vi er 25.

Anonymous poster hash: 181cd...81d

Skrevet

Samboeren min måtte slutte å drikke i en alder av 25. Til vanlig en kjempegrei kar, men et rasshøl når han drakk.

Anonymous poster hash: f61fe...274
Skrevet

Det er underliggende årsaker, som kommer frem med alkohol i kroppen. Han føler seg dårlig og forsøker å dra alle fra seg med begge armene, for å forsvare seg selv mot uverdige tanker osv

Anonymous poster hash: 86134...7f8
Gjest Idollet
Skrevet

Jeg styrer meg selv i fylla. Føler meg bare glad og kanskje litt ovenpå. Velger ikke å oppføre meg stygt bare fordi jeg er full. Det samme kan alle det ikke svartner for.

• Liker 1
Gjest Amémonos
Skrevet

Bare lærte meg å drikke med måte, jeg.

Skrevet

Når man drikker, går bremsene av. Jeg tror det AB#9 er inne på stemmer.

Selv blir jeg bare glad og morsom, enda mer enn når jeg er edru. :)

Anonymous poster hash: 606c2...3d4
Skrevet

Tja.. Har vel heller mer lært meg hva jeg tåler og ikke. Reagerer litt forskjellig alt ettersom hva jeg drikker, og hvor mye jeg drikker.

Anonymous poster hash: cabdb...c68
Skrevet

Nei

Så jeg slutta å drikke, var ikke stort annet å gjøre

Anonymous poster hash: f36cc...6b2
Skrevet

Er nok slik at folk reagerer noe uikt på alkohol, og for noen er det så ille at de må avstå helt fra alkohol, kjenner selv til et par... og de vokste det ikke av seg, og det skulle ikke store mengder alkohol til heller, faktisk... Eneste rådet blir vel å gjøre disse oppmerksomme på hvordan de er og oppfattes når de drikker, så blir de selv nødt til å ta stilling til om de vil plage omverdenen (og seg selv) med å fortsette, evt. redusere drikkingen sin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...