Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #21 Skrevet 1. juli 2004 Ja, lurte litt på når debatten ville begynne å gå på person og ikke sak. En billig herskerteknik, det. Merker at du er typisk krsander :D
Gjest GreenSky Skrevet 1. juli 2004 #22 Skrevet 1. juli 2004 Hva er en typisk Kr.sander, da? :klø: Jeg bodde bare i byen fram til jeg var 6 år gammel, men hvis du sier det, så.
Bø Skrevet 1. juli 2004 #24 Skrevet 1. juli 2004 Jeg må si meg litt enig med trådstarter. Jeg har bodd MANGE steder i landet, og har trivdes overalt. Oslo, Bergen, Trondheim +++ Både større og mindre steder. Så flytta jeg til Kristiansand... Det er et uttrykk som heter "træge trønder", som jeg rett og slett ikke kunne forstå etter å ha bodd på sørlandet en tid. Det virket som om de hadde som grunnholdning at alt nytt er skummelt. Og at alle hadde som livsmotto "de e så greit." Vi skulle ha julebord på jobben, så jeg spurte om det kom til å bli skikkelig fest. (Med det mente jeg drikking og dansing.) Da skulle du hørt på sørlendingene! De ble så fornærma. Trodde jeg virkelig at de var noe dårligere enn oss til å feste? (Altså trøndere.) Jeg vågde ikke å spørre mer jeg. Så kom "festen", og det ble mat, selskapsleker og shantikor-synging, ingen drikking og ingen dansing. Så det var tydelig at vi hadde ulike deffinisjoner her, og at det var fy, fy å spørre... Må ta med et utdrag fra boka Glitrende Sørlandet: "Finnes det noen typisk sørlending? Noen mener at en sørlending er spontan - når han får tenkt seg om. Et fellestrekk ved sørlendingen er at han er stillferdig. Han brøler ikke så voldsomt når han er opprørt, og han brøler ikke så voldsomt når han egentlig har lyst til å juble. Kort sagt, han er stillferdig. Selv om vi står et stykke bak i køen ved statens bord har vi i de senere årene sett eksempler på at den moderne sørlending kan stå på - og få tingene gjennomført. Kanskje skyldes det at Sørlandet har fått mange innflyttere..." 1
Gjest Gjesta Skrevet 1. juli 2004 #25 Skrevet 1. juli 2004 Synes det er nydelig her om sommeren, kunne tenke meg et feriehus her. Men å bo her fast... :-? Jeg har bodd her i to år (mer eller mindre), og oppfatter også byen som ganske kjedlig og livløs...for å ikke snakke om religiøs.... (Husker når det var Sexhibition her...kristenfolket gikk av skaftet...det samme gjorde de når sex-shopen åpnet... ) Og "folkeslaget"? Jeg har møtt både snille, greie, teite, tragiske, rasistiske, osv... Jeg vil ikke kalle sørlands-folk "åpne"... Synes de er vanskelige å bli kjendt med. Har en god venninne her nede, resten av vennene mine er fra østlandsområdet og vestlandet.... Clea
sunshine-t Skrevet 1. juli 2004 #26 Skrevet 1. juli 2004 Hva er det med at sørlandet er ett stort misjonssted i grunn?? Har aldri fattet det, jeg. Jeg bodde der i 18 år og kan ikke si at jeg ser på byen som noen hallelujaplass.. Syntes heller ikke den byen er den råeste i Norge, men alikevel.. Og jeg er ikke hårsår når det gjelder å snakke negativt om plassen Men syntes bare ikke den er så tragisk som du, gjest, snakker om.. :-)
magnhild Skrevet 1. juli 2004 #27 Skrevet 1. juli 2004 Jeg Kristiansand jeg. Og jeg har bodd der, men er jo ikke derfra. Det året jeg bodde der var det året med mest fest og moro. Mange turer til Danmark, Mange turer på byen. I det hele tatt, aldri en kjedelig kveld. Og mange av mine venner er fra byen, og de er langt fra kjedelige. Jeg tror det hele kan fikses med å finne folk som du er lik. Ikke nødvendigvis de du går i klasse eller kull med. Jeg har ikke kontakt med noen av dem jeg gikk i klasse med der nede, man mange andre... *drømmer om CB på Javel*
Brownii Skrevet 8. juni 2013 #28 Skrevet 8. juni 2013 Jeg har nå bodd i Kristiansand i et år, jeg må si at det er litt av en opplevelse! Jeg er en av de mest sosiale menneskene på denne kloden. Jeg kunne gå ut alene for så å få 4 gode venner på den kvelden, men det gjelder ikke her. Jeg har aldri møtt folk som er så lukket. De er hyggelige når du snakker med de på stedet, men det blir med det. Det er ikke snakk om å møte deg neste dag . Etter som jeg har hørt av de som bor her i Kristiansand, så har de sine egnede grupper av venner å da er det vanskelig å slippe nye inn. Men jeg elsker byen om Sommeren :-) Folk er i grupperinger :-/ jeg er fra Telemark, så det er jeg ikke vandt til, der er alle så åpne :-) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå