Behappy Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Jeg er innmari lei av knekkebrød med magerost, men jeg har egentlig lyst på noe som er like enkelt å ordne i stand. Hvordan er deres matpakke?
Gjest Solsmil Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 (endret) Jeg vil si jeg er veldig flink å variere matpakkene mine, og gjøre de litt spennende. Jeg har mye mat jeg ikke tåler, og må derfor ha med matpakke, da jeg ikke kan kjøpe noe særlig kantinemat og lignende. Tror det er noe av grunnen. Det jeg bruker å ha er: - knekkebrød. Gjerne hjemmelaget, det er så utrolig mye bedre. Bruker en oppskrift med valnøtter fra trines matblogg. Jeg bytter ut rug med havre, det går helt fint for de som ikke tåler gluten. Knekkebrødene legger jeg i en boks, sammen med en minibuffet av pålegg, feks en boks makrell i tomat, skinke eller spekeskinke rullet sammen, egg, babybel ost, cherrytomater, agurk osv. - middagsrester er også fint. Særlig gryteretter, det er veldig enkelt. Legger gjerne ved litt salat om jeg har, og kanskje et rundstykke eller et pitabrød. Andre ting som taco, pai, fiskekaker, hjemmelaget pizza, pasta og sånne ting funker og. - salat. Jeg gidder aldri å lage salat bare for å ha med i matpakka, men ofte lager jeg litt ekstra til middag dagen før, og legger til siden. Og hvis vi har hatt helstekt kyllingfillet med salat, så steker jeg bare en ekstra kyllingfillet - jeg synes havregrøt kan funke av og til, særlig hvis jeg ikke har spist frokost den dagen, fordi det metter bra. Har gått til innkjøp av en mattermos til dette formålet, som funker kjempebra (den ser mer ut som en rund matboks i stål enn en thermos). Havregrøt funker også kald, som den "nye" til tine i 14-serien, eller den kan lages selv. - har jeg laget taco til middag dagen før, bruker jeg å ha med tacorester. Enten pakket inn i en wrap, eller som tacosalat med salsa. Det er kjempegodt. wrap kan brukes til annet type fyll og. - har du grei råd er de nye 14 fra tine fine lunsjalternativer (men er vel sjelden nok alene). Er du derimot student som prøver å spare på matbudsjettet, så funker ikke det så godt. - omelett er godt og kan brukes til mye. Enten alene med salat, som pålegg, eller du kan steke den tynn og bruke som wrap. - matmuffins er genialt! Tar litt tid å lage, men kan bare tas ut av fryseren på morgenen. Det samme gjelder feks pizzasnurrer og fylte horn - jeg bruker alltid å ha med meg noe frukt/grønnsaker/småsnacks, som jeg spiser i pausene (er student). Særlig når dagene er lange kan det være greit. Eksempler er oppskjært gulrot, kålrot, en appelsin i båter, et eple eller en banan, litt mandler eller nøtter, litt ost (feks babybellart, den er veldig enkel å ta med), druer, blåbær eller andre bær, spekeskinke, oppskjært melon, yoghurt osv Håper det var til hjelp. Noen av tingene er kanskje ikke i din kategori "enkel", men det handler litt om hva man gjør det til selv og. Jeg bruker ikke å handle inn eller lage noe spesifikt til lunsj, men jeg tar det jeg har, lager gjerne litt ekstra til middag for å spise til lunsj dagen etter. Lager alltid lunsjen dagen før, det tar sjelden mer enn fem minutter. Endret 11. august 2014 av Solsmil
Behappy Skrevet 11. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2014 Åhh takk for tips. Jeg synes det var veldig lurt å tenke på å lage ekstra middag til neste dags lunsj. Vi har ingen kantineordning på jobben, så jeg er rett og slett lutalei av knekkebrød. Matmuffins skal jeg og sjekke ut, har barn i skole og barnehage og det er veldig greit å variere for de og, selv om matpakkeproduksjon til barna er mye mer spennende enn min egen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå