Gå til innhold

Vist leietaker flytter inn den 15 i en 31 dagers månede ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vist leietaker flytter inn den 15 i en 31 dagers månede skal han da betale for leia fom den 15 tom den 31 ? Altså dette blir da mere enn halve månedes husleie som jeg skal betale ettersom dette da er 17 dager eller er jeg helt på bær tur nå ?

Anonymous poster hash: 739b9...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hva kontrakten tilsier. Jeg flytter ikke inn i hybelen før i morgen, men jeg har avtale med utleier (ifølge kontrakt) å betale den 1. hver mnd. Nå betalte jeg både juli- og augustleie da, da jeg var helt avhengig av å få noe (sprengt boligmarked). Jeg kunne jo da egentlig flyttet inn når som helst...

Anonymous poster hash: 7c2c1...aca
Skrevet

Egentelig skulle jeg flytte inn den 1 september men så ble det ledig før så jeg vil jo gjerne da flytte inn før men hvordan betaler man da ?

Anonymous poster hash: 739b9...517

Skrevet

Det naturlige er at du betaler for en viss periode og deretter ved avtalet tidspunkt.

Dvs. jeg leier ut min leilighet og kontrakten sier at leien skal betales den 1. hver måned. Dersom nye leietakere flytter inn den 15 så betaler de en halv leie, og deretter full leie fra den 1.

Du skal selvsagt ikke betale for mer enn dagene du bor der.

Anonymous poster hash: 79ff2...c60
Skrevet

Som utleier ville jeg krevd 1/2 mnd, gitt at jeg ikke hadde fått betalt for måneden fra forrige leietaker allerede.

Det er mulig at noen ville kreve 17/31 leie. Dette tenker jeg er greit dersom det er en institusjon slik som en studentsamskipnad som leier ut, ellers virker det bare smålig.

Det letteste er å spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...