Gå til innhold

hvit tyll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor de selger hvit tyll i Oslo? Har kikket på ebay, men der selger de bare ruller med 50 meter etc, og jeg trenger ikke så mye... Bare 4-5 meter, som er ca 50 cm bredt/høyt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sikkert på Grønland! De utenlandske butikkene har en haug med div. stoffer - og utrolig billig!

Vi skal kjøpe chiffon m/ glitterstener på (og forhåpentligvis også silke organza), og hører rykter om at det koster 40,- pr. meter :o

Glimrende!

Skrevet

Prøv på grønland. Vi pyntet søylene i lokalet med masse billigt stoff vi kjøpte i en invandrer butikk på grønland, tror jeg ga under 20,- meteren og det synes jeg var kjempebilligt

Gjest Lompa
Skrevet

Prøv på sy-butikken på Egertorget, de har mye.

Skrevet

rainbow fashion på grønland! 40 kr meteren :-)

Skrevet

Supert! Tusen takk jenter!!

Skrevet
rainbow fashion på grønland! 40 kr meteren :-)

Jeg kjøpte stoffet til mitt slør på Rainbow Fashion.

De har både tyll og chiffon i ulike varianter og det er virkelig billig!

Skrevet

Da må jeg ihvertfall dra ned dit.

Takker og bukker igjen! :bukke:

(Skal gjøre noen endringer på brudekjoler min, lage min egen lille kreasjon, så dette blir spennende!)

Skrevet

Jeg kjøpte stoffet til mitt slør på Rainbow Fashion.

Jeg også.

Anbefaler den sjappa..... :wink:

Skrevet
Da må jeg ihvertfall dra ned dit.

Takker og bukker igjen! :bukke:

(Skal gjøre noen endringer på brudekjoler min, lage min egen lille kreasjon, så dette blir spennende!)

Hva slags endringer skal gjøres? Ble litt nyskjerrig jeg :-)

Gleder meg sånn til min kjole kommer, for da skal vi ut å handle stoff til slør. Og forhåpentligvis skal vi lage ekstra slep som kan hektes på/av kjolen.

Skrevet

Hva slags endringer?

Kjolen er stroppeløs så vi skal feste på en kant med tyll øverst, som står litt opp, men som går ned i en slak v midt på, foran. Og som festes videre slik at det blir et slags bånd av tyll som går rundt kjolen hele veien bak til ryggen, hvor det knytes litt tøft (ikke sløyfe) og endene henger litt ned bak.

Hvis det var sånn passe forståelig...? :ler:

Det er litt vanskelig å forklare, men det passer ihvertfall bra til resten av kjolen som er litt tøff og typete, men likevel stilig og "brudekjolete". Kjolen er smal A-line fasong, uten slep (men stoffet berører bakken bak), og nederste kanten av kjolen ser ut som den er skåret av i en bue opp, slik at tyll-underskjørtet kommer frem foran. Det hørtes sikkert helt merkelig ut, men det er faktisk ganske kult. :danse:

Skrevet
Prøv på sy-butikken på Egertorget' date=' de har mye.[/quote']

Men de er dyre! Jeg ville heller satset på en av innvandrerbutikkene, det finnes flere av dem, og de har MYE.

Skrevet

Jeg drar til den regnbuen først, og hvis jeg ikke finner noe der så kikker jeg heller på Egertorget etterpå. :)

Skrevet

Når hadde du tenkt deg i stoffbutikk? Si i fra hvis du trenger en veiviser til butikkene, jeg vet om mange... Så, hvis jeg har tid og du vil jeg skal bli med, hjelper jeg deg gjerne. :)

Skrevet

Jeg kjøpte det røde tyllstoffet i kjolen min (med glitrestener på) i stoffbutikken i Grønlandsleiret - og var strålende fornøyd med både pris og kvalitet!

Skrevet
Hva slags endringer?

Kjolen er stroppeløs så vi skal feste på en kant med tyll øverst, som står litt opp, men som går ned i en slak v midt på, foran.  Og som festes videre slik at det blir et slags bånd av tyll som går rundt kjolen hele veien bak til ryggen, hvor det knytes litt tøft (ikke sløyfe) og endene henger litt ned bak.  

Hvis det var sånn passe forståelig...?   :ler:  

Ja, tror faktisk jeg skjønte den. Gleder meg bildene! Hørtes tøfft ut!

Skrevet

Oi, så hyggelig Lunacia! Tusen takk, men det ser ut som forloveren min hadde veldig lyst til å være med. Hun visste om flere butikker der hun også, da jeg nevnte svarene jeg hadde fått her, og hadde bla. vært på Rainbow flere ganger. Så jeg tror det går bra. :) Det er hun og jeg som skal gjøre de endringene på kjolen, for hun driver med design til daglig. Dessuten skal hun antagelig sy sin egen kjole, så hun trenger å kikke etter stoff selv. Men tusen takk igjen!

Skrevet

Og Lullu, jeg lover å legge ut bilde etter bryllupet.

Hyggelig at du syns det hørtes tøft ut! Er jo ikke så vanskelige endringer vi skal gjøre på kjolen, så jeg tror det skal gå greit. :)

Skrevet
Oi' date=' så hyggelig Lunacia! Tusen takk, men det ser ut som forloveren min hadde veldig lyst til å være med. Hun visste om flere butikker der hun også, da jeg nevnte svarene jeg hadde fått her, og hadde bla. vært på Rainbow flere ganger. Så jeg tror det går bra. :) Det er hun og jeg som skal gjøre de endringene på kjolen, for hun driver med design til daglig. Dessuten skal hun antagelig sy sin egen kjole, så hun trenger å kikke etter stoff selv. Men tusen takk igjen![/quote']

Okei, flotte greier! Så fint med designvenninne. Jeg har faktisk en sånn jeg også, men hun bor for tiden i Dublin, hvor hun studerer søm.

Gleder meg til å se bilde av kjolen når den er ferdig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...