AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Visste ikke hvor keg skulle plassere denne, så det ble her. Jeg har en venninne jrg er bekymret for. Hun jobber så utrolig mye. Hun balanserer 3 jobber. Nå i sommer, har hun en 100% stilling, en 30% stilling og en 80% hvor hun tar så mye ekstra vakter at det blir over 100%. Hun jobber i snitt 14-16 timers dager, men har også jobbet ved flere anledninger et par døgn i strekk, og dermed litt færre timer innimellom. Dette er ho utrolig mye. Og jeg er så redd for at hun plutselig skal møte veggen. Hun sier selv at det går bra, men at hun selvfølgelig er utrolig sliten. Hun har jo i tillegg mistet alt sosial liv den siste tiden. Hva mener dere? Dette kan jo ikke være sunt?Anonymous poster hash: 2a69d...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Hvis det bare er for sommeren så ville jeg ikke bekymret meg. Jeg og flere av mine venner har jobbet 200 % og mer i perioder, spesielt om sommeren når vi arbeider opp penger til skoleåret. Så lenge det er et kort tidsperspektiv og hun har tid til å hente seg inn igjen før hun starer på studier/den vanlige jobben igjen, så går det helt sikkert fint. Hva sier hun selv? Hvor lenge har hun tenkt å holde på slik? Anonymous poster hash: da744...1fc
Mellowhellow Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Du får ta litt ekstra godt vare på venninnen din Stikk innom med en søt matpakke, send en melding om at du tenker på henne og bare vis at du bryr deg. Du kan nok ikke styre jobbsituasjonen og da ma du bare være der for henne. Det kan være at det bare er for en liten periode. Kjempefint at hun har en venninne som deg
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Selvsagt er det ikke sunt. Du sier ikke noe om det er et mål hun jobber mot, dvs at råkjøret vil opphøre når målet er nådd, men hvis hun bare har tenkt å fortsette å presse seg på ubestemt tid, vil det nok smelle. For hennes skyld er det å håpe at det ikke smeller så kraftig at hun blir arbeidsufør i mange år eller for alltid og at hun ikke har bortprioritert nettverket sitt så lenge at hun ikke har det heller, når hun tryner. Dette er worst case, bare så det er presisert.Anonymous poster hash: 248ef...04f 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Altså, dette er bare for en periode. Men huk har alltid jobbet godt over 100%. Hun er 30 nå og har jobbet siden hun var 17. Hun har frem til denne perioden jobbet ca. 160%. Hun sier at hun vil jobbe omtrent 150% når denne perioden er ferdig... TsAnonymous poster hash: 2a69d...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå