Gå til innhold

I Forms utregning av Kcal, kan den stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge en utregning i I Form kom jeg frem til at mitt inntak bør ligge på 2400 (ca) kcal om dagen. Kan dette være riktig? Jeg synes bare det ser så mye ut, men er ikke så belest på området.

Er det noen som kjenner til dette og vet om det kan være riktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sprettballen
Skrevet

Det kommer jo an på aktivitetsnivået ditt, og hvilket mål du har.

Hvis du er aktiv i hverdagen, trener jevnlig, og målet er å vedlikeholde vekt eller øke muskulatur, så ser det ganske riktig ut.

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Hva er høyde, alder, vekt, aktivtetsnivå, hvor ofte og hvor mye trener du?

Endret av Runforit
Skrevet

Hvis du er 160 høy, veier 75 kg, er 25 år og har moderate aktivitetsnivå høres dette helt korrekt ut. Hva som faktisk gjelder for deg er det umulig å svare på da vi ikke har noen opplysninger om deg.

Anonymous poster hash: 88cd6...62f
Skrevet

Å, ja kanskje lurt;) hehe

Jeg er 23, 170 høy veier 68 kg. Løper minimum to dager i uken, går i fjellet. trener ikke så mye styrke akkurat nå, hatt pause pga skade i sommer, men skal starte på med ny frisk neste uke :)

Mitt mål er å gå ned noen kg, ca 5 kg. deretter å vedlikeholde dette .

Takk for svar, dere som er inne på dette ! :)

Gjest Sprettballen
Skrevet

Å, ja kanskje lurt;) hehe

Jeg er 23, 170 høy veier 68 kg. Løper minimum to dager i uken, går i fjellet. trener ikke så mye styrke akkurat nå, hatt pause pga skade i sommer, men skal starte på med ny frisk neste uke :)

Mitt mål er å gå ned noen kg, ca 5 kg. deretter å vedlikeholde dette .

Takk for svar, dere som er inne på dette ! :)

For en vektreduksjon ser 2400 kcal i overkant høyt ut, jeg vil som sagt tro at dette inntaket er bedre for vedlikehold/muskelbygging.

Jeg foreslår at du prøver å legge deg på ca 2000 kcal om dagen, og så ser du hvordan dette påvirker vekten din.

Øker den, eller holder seg stabil, så reduserer du litt til, men ikke lavere enn 1500 kcal om dagen (noe mer de dagene du trener).

Skrevet

Okei, takk for svar :)

Da får jeg prøve ut dette og se hvordna det utvikler seg.

Skrevet

Jeg ville nok holdt meg til maks 1500 kcal de dagene du ikke trener. Dersom du har gått en lang tur i fjellet eller hatt en god løpetur, ville jeg økt til 2000 kcal.

:)

Anonymous poster hash: a5595...e59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...