AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Tar dere med barnesete til syden, eller hvordan ordner dere dette mtp transport til/fra flyplass osv?Anonymous poster hash: 31f78...921
ekkoet Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Kommer an på størrelsen på barnet og typen tur. Er det charter og buss til/fra flyplassen tar vi ikke noe med. Er barnet veldig lite pakker vi det med. Er barnet så stort at det klarer seg med en pute pakker vi ikke med. Skal vi ha leiebil bestiller vi barnesete (selv om jeg har opplevd å få utlevert litt ymse der). Om det ikke er et av tilfellene over vet jeg ikke helt hva vi hadde gjort. Vi har satt på noen bilturer uten sete, men kommer litt an på hvor langt turen er.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Kommer an på størrelsen på barnet og typen tur. Er det charter og buss til/fra flyplassen tar vi ikke noe med. Er barnet veldig lite pakker vi det med. Er barnet så stort at det klarer seg med en pute pakker vi ikke med. Skal vi ha leiebil bestiller vi barnesete (selv om jeg har opplevd å få utlevert litt ymse der). Om det ikke er et av tilfellene over vet jeg ikke helt hva vi hadde gjort. Vi har satt på noen bilturer uten sete, men kommer litt an på hvor langt turen er. Vi skal ha charter med buss til og fra. Barnet er 2 år. Vil det si at de har dette, eller at det ikke er nødvendig? Turen med buss tar en time.Anonymous poster hash: 31f78...921
ekkoet Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 (endret) Jeg tror ikke de har det. I slike tilfeller har vi ikke hatt barnesete med. For den saks skyld vet du ikke om bussen har seler en gang :-) Send en forespørsel til reisebyrået for å høre om det er noe de pleier å ha. Endret 11. august 2014 av ekkoet
kaprifolen Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Jeg forsikrer meg at det er mulighet for å feste setet, og tar med eller leier ettersom hvilke mulugheter stedet har. Har ikke bussen seler, tar vi leiebil. Jeg utsetter ikke barna mine før farer på ferie, når jeg aldri hadde gjort det hjemme. Bare i vår var det tre store bussulykker med charterselskap på typiske turistssteder. Når bussen velter klarer du ALDRI å holde igjen en toåring. 1
Gjest Magdalene Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Vi bruker leiebil, og leier bilstoler.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Tar dere med barnesete til syden, eller hvordan ordner dere dette mtp transport til/fra flyplass osv?Anonymous poster hash: 31f78...921 Vi leide bil med sete nå (beltestol, 4 år), når hun var mindre og brukte babysete tok vi det med på flyet og brukte i taxi eller leiebil. Anonymous poster hash: 83740...fa4
Mohair Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 Vi tok buss uten uten barnesete. Har dårlig erfaring med å drasse med meg et barnesete på flyet. Vi fikk det faktisk bare med oss inn i flyet den ene veien. Måtte sende det med resten av bagasjen da vi skulle hjem igjen, og da kan man aldri vite hva slags forfatning setet er i etterpå. Leide bilsete og bil i utlandet ved en anledning også, men syntes ikke det føltes helt trygt heller. Fremovervendt sete som nok ikke tilfredsstiller kravene til sikkerhet her i Norge.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 Jeg forsikrer meg at det er mulighet for å feste setet, og tar med eller leier ettersom hvilke mulugheter stedet har. Har ikke bussen seler, tar vi leiebil. Jeg utsetter ikke barna mine før farer på ferie, når jeg aldri hadde gjort det hjemme. Bare i vår var det tre store bussulykker med charterselskap på typiske turistssteder. Når bussen velter klarer du ALDRI å holde igjen en toåring. Tar du med sete i busser i Norge også?Anonymous poster hash: aff3b...a82 1
Gjest Magdalene Skrevet 11. august 2014 #10 Skrevet 11. august 2014 Tar du med sete i busser i Norge også?Anonymous poster hash: aff3b...a82 Kan bare svare for meg selv, men jeg har aldri tatt buss med ungene, rett og slett.
kaprifolen Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Tar du med sete i busser i Norge også?Anonymous poster hash: aff3b...a82 Hvis jeg skal ha med ungene på buss utover lokalruten til byen (som aldri overstiger 50km/t og bare kjører i villastrøk med unntak av en rundkjøring over hovedveien), så sjekker jeg at det er integrerte seter på bussen, tar med selv, eller finner annen transportmåte, ja. På lokalruten sikrer jeg vognen med stroppene. Trygg trafikk har anbefalinger på hvordan ferdes trygt i kollektivtransport med unger.
kaprifolen Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Vi tok buss uten uten barnesete. Har dårlig erfaring med å drasse med meg et barnesete på flyet. Vi fikk det faktisk bare med oss inn i flyet den ene veien. Måtte sende det med resten av bagasjen da vi skulle hjem igjen, og da kan man aldri vite hva slags forfatning setet er i etterpå. Leide bilsete og bil i utlandet ved en anledning også, men syntes ikke det føltes helt trygt heller. Fremovervendt sete som nok ikke tilfredsstiller kravene til sikkerhet her i Norge. Skjønner ikke logikken din... Du velger heller ingen sikring i det hele tatt enn sikring du er litt usikker på? Hvis bilstolen pakkes godt (gjerne i originalemballasje e.l med isopor), er det ikke noe problem å sende med fly. Man får nå også leid egen type bag til bilstoler på noen flyplasser.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Google Bubble Bum. Den er genial. På få og korte turer som til og fra flyplass i utlandet så har vi med denne. Den er godkjent som beltestyrer for litt større barn, men selvsagt ikke fullgod som et sete med sidebeskyttelse.Anonymous poster hash: 5c4bd...dec
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Google Bubble Bum. Den er genial. På få og korte turer som til og fra flyplass i utlandet så har vi med denne. Den er godkjent som beltestyrer for litt større barn, men selvsagt ikke fullgod som et sete med sidebeskyttelse.Anonymous poster hash: 5c4bd...dec Barnet veier ikke 15 kg enda og er bare 2 år. Men jeg har lest et sted at hvis du er sikret med belte selv også har barnet i en slags bæresele. Foran deg altså.Anonymous poster hash: 31f78...921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå