AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 I kjølvannet av hundedrapet i forrige uke, er det en artikkel om en som jobber i hundehjelpen.net. Artikkelen handler om engasjementet over det groteske hundedrapet. Det som sjokkerer meg med denne artikkelen re at de viser et bilde over denne kvinnen på tur med sine 3 hunder på onsdag i forrige uke. LØSE!. http://www.tv2.no/2014/08/06/nyheter/dyremishandling/5878302 Dette er jo helt håpløst. Her leser vi om en tragisk hendelse som ble utløst pga brudd på båndtvangen. Og selv om det bonden gjorde er helt uakseptabelt, så er det jo en påminnelse om å holde båndtvangen. Skal man ikke forvente at i hvertfall mennesker som jobber med hund og er over gjennomsnittlig engasjert i hunder, f.eks. hundehjelpen.net selv følger båndtvangen? Dette er forkastelig. Anonymous poster hash: 72367...f91 5
Gjest Ciegus Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Attpåtil er det i samme område... 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Stakkars de fine hundene... og den fine som ble skutt. Er fint å tenke på at hunden hadde et liv fylt av kjærlighet så lenge den levde. Men hundeeiere: SKJERPINGS. Anonymous poster hash: 806d6...18f 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Jeg er ingen tilhenger av å bryte båndtvangen, men må komme med litt tilleggsopplysninger. Hellestø er Stavangers uoffisielle hundestrand. 9/10 som går der slipper hunden sin løs, både i båndvangtiden og ellers ( er båndtvangløst man, ons og fre der ). Hellestøstranden har ikke jorder med sauer som grenser til seg, bak dynnene er det et godt inngjerdet jorde der det av og til ( har ikke sett de i år da...) går noen store kuer ( ikke melkekyr). Der denne hunden ble skutt er det som kalles Hellestø havn (Vigdel). Eieren skulle fiske på skjær nær denne havna. Der går det sauer. Mona fra Hundehjelpen går på bilder på Hellestøstranden, i motsatt ende, ganske langt fra området der hunden ble skutt. TV 2 regner med at alt dette er en plass. Bare litt informasjon. Anonymous poster hash: f0d39...5a5 2
Gjest Ciegus Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Men gjelder ikke båndtvangen til 20. august? Er det ikke bare ellers i året det er lov å gå uten bånd de utvalgte dagene, men at mellom 1.april og 20. august gjelder båndtvangen uansett, alle dager, over alt?
Steele Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Jeg er ingen tilhenger av å bryte båndtvangen, men må komme med litt tilleggsopplysninger. Hellestø er Stavangers uoffisielle hundestrand. 9/10 som går der slipper hunden sin løs, både i båndvangtiden og ellers ( er båndtvangløst man, ons og fre der ). Hellestøstranden har ikke jorder med sauer som grenser til seg, bak dynnene er det et godt inngjerdet jorde der det av og til ( har ikke sett de i år da...) går noen store kuer ( ikke melkekyr). Der denne hunden ble skutt er det som kalles Hellestø havn (Vigdel). Eieren skulle fiske på skjær nær denne havna. Der går det sauer. Mona fra Hundehjelpen går på bilder på Hellestøstranden, i motsatt ende, ganske langt fra området der hunden ble skutt. TV 2 regner med at alt dette er en plass. Bare litt informasjon.Anonymous poster hash: f0d39...5a5 [/acronym Bare litt mer info: § 1.Båndtvang Hund skal holdes i bånd hele året i følgende områder: 1. I og i tilknytning til boligområder og handleområder. 2. I parker, på kirkegårder, grav- og urnelunder, på og ved skoler, barnehager og anlegg for lek, idrett, sport eller rekreasjon. 3. Sentrum av Sola og Tananger. 4. Storevarden friområde. 5. Åsen friområde. 6. Ølbergskogen unntatt fremtidig inngjerdet område. 7. Hålandskogen. 8. Solastranden fra Rægestranden til kapellet ved Kolnes. 9. Hellestøstranden inklusiv Bybergsanden. 10. Vigdelstranden. For områder der sau, storfe eller hest går ute, utvides båndtvangen til 15. november. § 2.Unntak fra båndtvang Det er unntak fra båndtvangsbestemmelsene hele året for hund som er godkjent som førerhund for synshemmede. Det gjøres unntak fra båndtvangbestemmelsene 3 dager pr. uke (mandag, onsdag og fredag) på Hellestøstranden og Bybergsanden i perioden 21. august til 31. mars. Man kan gjenta til det kjedsommelige at folk alltid slipper hundene der, men det er likevel båndtvang der hele året, med unntak av noen faste dager mellom 21/8 - 31/3. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Utrolig merkelig at ikke media setter mer fokus på hvorfor hunden ble skutt. Og alle andre hundeeiere som bryter båndtvangen. Anonymous poster hash: 49035...050
Sapientia Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 Jeg er hundeeier selv og er veldig glad i hundene mine. Ikke søren om jeg vil risikere livene deres ved å slippe de løs i båndtvangsperioden! Forøvrig synes jeg også båndtvangen er en god ting slik at fugl og villt får fred i ynglingstiden. Ikke er det noe pent om de dreper sau heller. Det kan selvsagt skje en glipp at hunden kommer seg løs, men det prøver man selvsagt å unngå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå