AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Jeg trente en del styrke tidligere og var i ferd med å få drømmekroppen, men så fikk jeg en skade ( i skulderleddet) noe som gjorde at jeg ikke kunne trene slike jeg ville. Endte opp enda feitere og i dårligere form enn før. Vet ikke om jeg var avhengig tidligere, men jeg hadde det rett og slett gøy når jeg trente mye styrke i overkropp. Så nå må jeg begynne fra scratch. Har 25-30 kg spekk å ta av. Jeg har alltid hatet jogging (da jeg ikke har så lange bein), men det er jo mange som er gira på dette. Noen som har erfaring med denne planen her? http://www.c25k.com/c25k_norwegian.html Og så tenkte jeg å kombinere det med 30 min fullkroppsprogram i styrke hver dag, hvor jeg må ta det rolig der jeg må bruke armen... Om noen har forslag til treningsmetoder hvor jeg kan kjøre på hardt, med minst sjanse for at noe mer går i stykker, er jeg veldig glad for tips. Anonymous poster hash: f947b...5cb
Mrs Smith Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Du kan jo sykle eller bruke ellipsemaskin eller romaskin i stedet for å jogge f.eks?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Skaff deg en PP? Anonymous poster hash: b004e...7b6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Rettelse: PT. (Personlig trener) Anonymous poster hash: b004e...7b6
Gjest Runforit Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Eh, fullkroppsprogram HVER dag? Er målet å bygge opp eller bryte ned kroppen? Musklene skal jo få tid til å restituere seg. Siden det er lenge siden du har trent og du er i såpass dårlig form så holder det med 3 solide fullkroppsprogram i uka. De dagene du ikke trener styrke kan du satse på joggingen, men nå vet jeg ikke hva du veier(om du er veldig stor så kan jogging gjøre mer skade enn godt vedr belastningsskader) og da er det bedre å starte med ellipse, sykling eller roing frem til du er lett nok til jogging. 1
Nouvelle Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 (endret) Jeg ville ikke startet knallhardt på sånn slanketrening, jeg ville startet med trening som kan vare livet ut. Eksempel: Hvis du jogger i 4-min på tredemølla og spaserer i 3-min (nok til å bli svett og varm), og gjentar dette i 40 min og ser på en serie i mellomtiden og drikker vann i gå-øktene, så øker du både kondis og sirkulasjonen i kroppen samtidig. Det synes jeg er en helt ok start, egentlig. Så kan man trene styrke etterpå. Øke litt og litt (1-3uker) når det begynner å bli på tide. Satse på en treningsmetode som kan eksistere i hverdagen og livet ut, ikke bare kortvarig. Endret 11. august 2014 av Nouvelle 1
Gjest Nanne70 Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Jeg trente en del styrke tidligere og var i ferd med å få drømmekroppen, men så fikk jeg en skade ( i skulderleddet) noe som gjorde at jeg ikke kunne trene slike jeg ville. Endte opp enda feitere og i dårligere form enn før. Vet ikke om jeg var avhengig tidligere, men jeg hadde det rett og slett gøy når jeg trente mye styrke i overkropp. Så nå må jeg begynne fra scratch. Har 25-30 kg spekk å ta av. Jeg har alltid hatet jogging (da jeg ikke har så lange bein), men det er jo mange som er gira på dette. Noen som har erfaring med denne planen her? http://www.c25k.com/c25k_norwegian.html Og så tenkte jeg å kombinere det med 30 min fullkroppsprogram i styrke hver dag, hvor jeg må ta det rolig der jeg må bruke armen... Om noen har forslag til treningsmetoder hvor jeg kan kjøre på hardt, med minst sjanse for at noe mer går i stykker, er jeg veldig glad for tips. Anonymous poster hash: f947b...5cb Jeg synes C25K fungerer veldig bra, og man kan tilpasse den etter eget behov og kjøre opplegget over lengere tid hvis man har behov for det. Anbefales!
Supraspinatus Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 (endret) Om du skal gå ned i vekt kan du like godt trene styrke hvis du foretrekker det. Treningen har nesten ingenting å si i forhold til kosthold når det kommer til slanking. Fullkropp hver dag høres i mine ører mer ut som "overkropp hver dag". Det går, men du kommer til å få vesentlig mer fremgang om du prioriterer store beinøvelser med store overkroppsøvelser. Dvs at øvelsene du bør fokusere på er knebøy, stående press, markløft, benkpress og chin ups/pull ups og kanskje power clean (styrkevending) om du får noen til å lære deg det. Om du skal trene 30 min hver dag så rekker du å velge en av disse øvelsene, pluss en mindre øvelse for styrken. Ville da valgt støtteøvelser som en-fots-knebøy (pistols, bulgarsk utfall, vanlig utfall, etc), rygghev, beinhev/hollow hold, pushups, ring rows, osv. Og en ting til. Sprinting i stedet for langdistanseløping. Mye kjekkere, men mye hardere. Endret 11. august 2014 av Supraspinatus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå