Supernova17 Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Jeg begynner på jobb igjen nå, og kjenner at jeg gruer meg til lunsjpausene. Klarer nemlig ikke å spise foran folk. Er det noen som har tips?
Dricka Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Er det mulig å ta pause når andre ikke har pause da? Eller så får du lure med deg noe mat på do.. Vet ikke jeg altså men om du ikke klarer å spise foran folk så må du prøve å lure i deg noe mat i løpet av dagen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Jeg begynner på jobb igjen nå, og kjenner at jeg gruer meg til lunsjpausene. Klarer nemlig ikke å spise foran folk. Er det noen som har tips? Ha med matpakke og drikke og gå ut og spis evt mens du rusler en liten tur, om det er et sted utenfor jobben der du kan være alene. Evt ha med noe som er snarspist som samtidig har viktig næring, som f.eks nøtter Anonymous poster hash: 2ef57...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Jeg begynner på jobb igjen nå, og kjenner at jeg gruer meg til lunsjpausene. Klarer nemlig ikke å spise foran folk. Er det noen som har tips? Hvorfor klarer du ikke å spise foran folk? Hva skjer om du gjør det da? Anonymous poster hash: 2ef57...bb1
Inwe Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Istedet for å lure i deg mat og gjemme deg bort som andre foreslår her, tror jeg heller du må jobbe med bakgrunnen til problemet ditt. Du må jo ha et utrolig dårlig forhold til mat. Dette er noe du må prøve å fikse, gjerne ved hjelp av psykolog eller IKS eller noe sånt. Om du fortsetter å gjemme deg bort hver gang du skal spise kommer du aldri til å få et normalt forhold til mat. 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Skal du ha det slik resten av livet? Spise alene og i skjul? Det er kun du som bryr deg om det, de andre synes det er mer merkelig at du IKKE spiser med dem, enn at du faktisk åpner kjeften og spiser. Du får mer oppmerksomhet av å gjøre som du gjør Anonymous poster hash: 5690b...a25 2
Supernova17 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2014 Er det mulig å ta pause når andre ikke har pause da? Eller så får du lure med deg noe mat på do.. Vet ikke jeg altså men om du ikke klarer å spise foran folk så må du prøve å lure i deg noe mat i løpet av dagen. Ha med matpakke og drikke og gå ut og spis evt mens du rusler en liten tur, om det er et sted utenfor jobben der du kan være alene. Evt ha med noe som er snarspist som samtidig har viktig næring, som f.eks nøtter Anonymous poster hash: 2ef57...bb1 Her var det kreative svar. Takk!
Supernova17 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2014 Skal du ha det slik resten av livet? Spise alene og i skjul? Det er kun du som bryr deg om det, de andre synes det er mer merkelig at du IKKE spiser med dem, enn at du faktisk åpner kjeften og spiser. Du får mer oppmerksomhet av å gjøre som du gjør Anonymous poster hash: 5690b...a25 Veldig godt sagt, egentlig. Du har helt rett.
Supernova17 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2014 Istedet for å lure i deg mat og gjemme deg bort som andre foreslår her, tror jeg heller du må jobbe med bakgrunnen til problemet ditt. Du må jo ha et utrolig dårlig forhold til mat. Dette er noe du må prøve å fikse, gjerne ved hjelp av psykolog eller IKS eller noe sånt. Om du fortsetter å gjemme deg bort hver gang du skal spise kommer du aldri til å få et normalt forhold til mat. Jeg er egentlig enig med deg, skjønner hva du mener. Får se om jeg kan jobbe litt med det...
Supernova17 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 11. august 2014 Hvorfor klarer du ikke å spise foran folk? Hva skjer om du gjør det da? Anonymous poster hash: 2ef57...bb1 Jeg bare klarer det ikke, får helt presentasjonsangst. Hater når folk har kontrollen på mengde mat, og får vite hva jeg spiser. Folk har pleid å kommentere det. Tåler bare ikke å høre "Du spiser alt for lite/mye".
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #11 Skrevet 11. august 2014 Bare øv inn noen standardsvar i tonen "pass på deg selv". Hvis noen sier det du spiser er lite, sier du "jeg spiste en stor frokost/jeg spiste nettopp litt/skal spise mer etterpå" og hvis noen sier du spiser mye sier du "Jeg skal trene etter jobb/jeg var ekstra sulten i dag". Normale, høflige kolleger kommenterer ikke sånt, og jeg personlig er så komfortabel med spising at jeg hadde sagt noe frekkere, men for å unngå noe mas funker de svarene jeg skrev bra for deg, selv om de ikke nødvendigvis er sanne. Et par ganger har jeg spist på pulten min og sjefen spør "Skal du bare ha en yoghurt?" og jeg ser henne inn i øynene og sier "Nei", og da blir hun stum. Anonymous poster hash: 61a60...ba4 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #12 Skrevet 11. august 2014 Jeg hadde det også sånn, og når det gjelder supergrisete ting vegrer jeg med fremdeles, men jeg har funnet ut at å mislike å spise sammen med folk er ganske vanlig (dessverre). Anonymous poster hash: 56748...ab2
Supernova17 Skrevet 11. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 11. august 2014 Bare øv inn noen standardsvar i tonen "pass på deg selv". Hvis noen sier det du spiser er lite, sier du "jeg spiste en stor frokost/jeg spiste nettopp litt/skal spise mer etterpå" og hvis noen sier du spiser mye sier du "Jeg skal trene etter jobb/jeg var ekstra sulten i dag". Normale, høflige kolleger kommenterer ikke sånt, og jeg personlig er så komfortabel med spising at jeg hadde sagt noe frekkere, men for å unngå noe mas funker de svarene jeg skrev bra for deg, selv om de ikke nødvendigvis er sanne. Et par ganger har jeg spist på pulten min og sjefen spør "Skal du bare ha en yoghurt?" og jeg ser henne inn i øynene og sier "Nei", og da blir hun stum. Anonymous poster hash: 61a60...ba4 Tusen takk for svar! Dette hjalp veldig! :D
Gjest Elseby13 Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Jeg er sikker på at kollegene ikke bryr seg om hva du spiser. Folk har nok med sitt. Når en og annen kollega slenger ut: så lite du spiser, så svarer jeg: jeg bestemmer selv hva jeg skal spise. Det er frekt men det får folk til å holde kjeft. Ellers støtter jeg ikke de som anbefaler deg å spise på do (æsj). Det vil jo ikke løse problemet ditt.
Supernova17 Skrevet 13. august 2014 Forfatter #15 Skrevet 13. august 2014 Jeg er sikker på at kollegene ikke bryr seg om hva du spiser. Folk har nok med sitt. Når en og annen kollega slenger ut: så lite du spiser, så svarer jeg: jeg bestemmer selv hva jeg skal spise. Det er frekt men det får folk til å holde kjeft. Ellers støtter jeg ikke de som anbefaler deg å spise på do (æsj). Det vil jo ikke løse problemet ditt. Takk <3 <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå