Kjempeliten Skrevet 10. august 2014 #1 Del Skrevet 10. august 2014 Jeg har et problem med jobbintervjuer, og det er at jeg blir så nervøs at jeg detter helt ut. Noen ganger klarer jeg bare ikke å forstå hva de spør om, selv om jeg egentlig godt vet hva de spør om. Hvis det gir noe mening. Ett jobbintervju jeg var på, en jobb jeg hadde FRYKTELIG lyst på, så spurte de meg om jeg "var tydelig". Jeg var så nervøs og hadde så mye tanker i hodet at jeg ikke "forsto" hva de spurte om, også trodde jeg liksom at de spurte om jeg var streng. Jeg ble helt forvirret, og svaret ble bare noe sånt som "eeeeeeeh... er jeg ikke det da?" Mens jeg helt sikkert så helt sjokkert ut! Jeg hadde falt helt ut!! I samme intervjuet innså jeg etterhvert også at jeg satt og fikla noe voldsomt med håret mitt. I starten av intervjuet fikk jeg en kopp kaffe, så da hadde jeg noe å fikle med der, men jeg så sikkert like dum ut med den da jeg omtrent hølja den nedpå med en gang! Jeg takler ikke å snakke positivt om meg selv, jeg føler jeg skryter og juger. Jeg pugger ting jeg VET jeg blir spurt om på intervjuer. (søker jobber innen det jeg er utdannet i, så det er alltids noen standard spørsmål som dukker opp), men når jeg kommer til intervjuet så har jeg glemt alt, og jeg svarer som om jeg ikke skulle hatt noe utdannelse. Det er så fælt, jeg takler det bare ikke! Vet at jeg hadde gjort en god jobb, men jobbintervjuer stresser meg bare så ekstremt! Det er jo snakk om fremtiden min, livet mitt, å få en jobb jeg trives med. Å gjøre et godt inntrykk når jeg hater å prate positivt om meg selv Hjelper ikke at jeg aldri får sove natta før, og er sliten og trøtt på intervjuet, samtidig som jeg har hølja i meg 5 kopper kaffe om morgenen fordi jeg er nervøs. (Er litt avhengig av kaffe) På det intervjuet jeg nevnte over satt jeg seriøst og skalv før jeg skulle inn (kom ett kvarter før). Noen ganger frister det å ta noen glass vin før jeg drar på intervju, da hadde jeg blitt mer selvsikker. Men det er jo en lite god ide. Neste gang skal jeg ha med ett eller annet å holde i hånda sånn så jeg ikke begynner å fikle med alt mulig annet. Men ellers, er det noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #2 Del Skrevet 10. august 2014 Jeg hadde det bare akkurat slik som du på et intervju jeg nylig var på. Kunne ha vært en beskrivelse av meg det du skrev over. Begynte å klø på myggstikk og fikle med forlovelsesringen min. Visste ikke hvor jeg var hen omtrent og det gikk som det nødvendigvis måtte gå *sukk. Alt jeg kan si til deg er at det blir bedre jo fler intervjuer du kommer deg på, og til slutt tror jeg rett og slett at det blir ren rutine. At du går inn, de snakker, du snakker, og går ut igjen - eller i alle fall er det dette en venn av meg som var på 20(!) intervjuer før han endelig fikk jobb har fortalt. So get in there - og det kan ikke bli verre enn forrige gang *knis. Anonymous poster hash: 2e877...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #3 Del Skrevet 10. august 2014 Da får du begynne å øve deg. La familie og venner være intervjuer og så øver dere. Og gjør det skikkelig. Du må bare få mengdetrening. Anonymous poster hash: 82e43...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #4 Del Skrevet 10. august 2014 Vet at det "ikke er bra" og alt det der, men jeg tar faktisk noen slurker alkohol før viktige jobbintervjuer. Da slapper jeg av mer og blir mye mer selvsikker. Vet at jeg ikke trenger alkohol for å fungere i hverdagen så jeg ser ikke på det som et stort problem å bruke de hjelpemidlene man har for å prestere best mulig. Anonymous poster hash: ea6d1...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 10. august 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 10. august 2014 Har nå egentlig vært på ganske mange intervjuer, men de fleste har jo vært for sommerjobber og slikt. Noen av intervjuene for jobber jeg "egentlig" ikke vil ha, men måtte ha jobb for å tjene penger. DA går det liksom helt fint, og den ene jobben jeg egentlig ikke var så fryktelig gira på å ha (men mora mi nærmest tvang meg til å søke), fikk jeg da Men er verre med de intervjuene til jobber jeg har fryktelig lyst på! Får håpe det går bedre etter at jeg har vært på fler intervjuer, har ikke vært så fryktelig mange enda da jeg er nyutdanna Føler det hadde gått bedre med ett ark med notater og haha. Jeg må alltid ha det i alle andre situasjoner der jeg må prate mye om spesifikke ting. Så jeg klarer jo ikke å huske noen ting av det jeg har lyst til å si og burde si. Øvde meg på intervju med en kompis før jeg dro på intervjuet jeg nevnte over. Men han hadde jo egentlig ikke peiling på sånt, da han var nyutdanna som meg og ikke hadde vært på noen intervjuer selv. Så jeg hadde jo sett for meg at de kom til å spørre om ca de samme spørsmålene som jeg og kompisen min diskuterte. Men så gjorde de ikke det, og da ble jeg forvirra av det også xD Så noen ganger klarte jeg også å svare på noe annet enn de spurte om fordi jeg endelig kom på noe jeg hadde "pugget" Huff ja, frister å ta noen glass vin altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #6 Del Skrevet 10. august 2014 Vet at det "ikke er bra" og alt det der, men jeg tar faktisk noen slurker alkohol før viktige jobbintervjuer. Da slapper jeg av mer og blir mye mer selvsikker. Vet at jeg ikke trenger alkohol for å fungere i hverdagen så jeg ser ikke på det som et stort problem å bruke de hjelpemidlene man har for å prestere best mulig. Anonymous poster hash: ea6d1...593 Hvor mange jobber har du fått etter å ha vært på intervjuer der det lukter alkohol av deg? Er det ikke bedre å ta en beroligende tablett eller noe da? Det lukter i hvert fall ikke. Høres ut som risikosport å drikke alkohol på et intervju i hvert fall. Anonymous poster hash: 43844...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #7 Del Skrevet 10. august 2014 Har nå egentlig vært på ganske mange intervjuer, men de fleste har jo vært for sommerjobber og slikt. Noen av intervjuene for jobber jeg "egentlig" ikke vil ha, men måtte ha jobb for å tjene penger. DA går det liksom helt fint, og den ene jobben jeg egentlig ikke var så fryktelig gira på å ha (men mora mi nærmest tvang meg til å søke), fikk jeg da Men er verre med de intervjuene til jobber jeg har fryktelig lyst på! Får håpe det går bedre etter at jeg har vært på fler intervjuer, har ikke vært så fryktelig mange enda da jeg er nyutdanna Føler det hadde gått bedre med ett ark med notater og haha. Jeg må alltid ha det i alle andre situasjoner der jeg må prate mye om spesifikke ting. Så jeg klarer jo ikke å huske noen ting av det jeg har lyst til å si og burde si. Øvde meg på intervju med en kompis før jeg dro på intervjuet jeg nevnte over. Men han hadde jo egentlig ikke peiling på sånt, da han var nyutdanna som meg og ikke hadde vært på noen intervjuer selv. Så jeg hadde jo sett for meg at de kom til å spørre om ca de samme spørsmålene som jeg og kompisen min diskuterte. Men så gjorde de ikke det, og da ble jeg forvirra av det også xD Så noen ganger klarte jeg også å svare på noe annet enn de spurte om fordi jeg endelig kom på noe jeg hadde "pugget" Huff ja, frister å ta noen glass vin altså.... Du kan jo prøve det på 1 jobbintervju og se an hvordan det går. Anonymous poster hash: c786f...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #8 Del Skrevet 10. august 2014 Hvor mange jobber har du fått etter å ha vært på intervjuer der det lukter alkohol av deg? Er det ikke bedre å ta en beroligende tablett eller noe da? Det lukter i hvert fall ikke. Høres ut som risikosport å drikke alkohol på et intervju i hvert fall. Anonymous poster hash: 43844...d70 Risikosport? Det verste som kan skje er jo at man ikke får et jobbtilbud. Anonymous poster hash: c786f...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #9 Del Skrevet 11. august 2014 Risikosport? Det verste som kan skje er jo at man ikke får et jobbtilbud. Anonymous poster hash: c786f...e28 Det kommer litt an på yrke. I en del yrker risikerer man å møte på de man har vært på intervju hos gjennom en jobb du får senere. Det gjør seg dårlig om deres førsteinntrykk av deg er at du lukter alkohol på jobbintervju... Anonymous poster hash: 1a324...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Del Skrevet 12. august 2014 Haha, har hatt noen forferdelige intervjuer selv! Noen år tilbake så søkte jeg på Deli De luca, og gjorde det kjempe bra på gruppe intervjuet, og da jeg ble innkalt til intervju 2, som var i den faktiske butikken med den faktiske sjefen så rablet det helt for meg! Dette var en periode jeg VIRKELIG trengte jobben og hadde et sykt press! Han spurte om jeg var komfortabel med narkomaner (siden det ofte kommer narkomaner innom på kveldstid) og jeg skulle understreke at jeg var komfortabel med det, så jeg sa: "Jaja, mange av mine venner er kjempe narkomaner!" Ingen jobb på meg den dagen, hahah! Anonymous poster hash: d2eb0...325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 12. august 2014 Forfatter #11 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Haha, har hatt noen forferdelige intervjuer selv! Noen år tilbake så søkte jeg på Deli De luca, og gjorde det kjempe bra på gruppe intervjuet, og da jeg ble innkalt til intervju 2, som var i den faktiske butikken med den faktiske sjefen så rablet det helt for meg! Dette var en periode jeg VIRKELIG trengte jobben og hadde et sykt press! Han spurte om jeg var komfortabel med narkomaner (siden det ofte kommer narkomaner innom på kveldstid) og jeg skulle understreke at jeg var komfortabel med det, så jeg sa: "Jaja, mange av mine venner er kjempe narkomaner!" Ingen jobb på meg den dagen, hahah! Anonymous poster hash: d2eb0...325 Huff ja JEG VEIT!! Man svarer så sykt feil på spørsmål, selv om man egentlig mener noe helt annet Ett intervju jeg var på for en del år siden, så spurte han fyren meg av en eller annen grunn om å fortelle en vits. Jeg og de nærmeste vennene mine kan finne på å ha skikkelig grov og fæl humor når det bare er oss, og det var vel ikke lenge siden jeg hadde hengt med de. Så jeg fortalte jo en kjempeslem og grov vits >.< Men det var det eneste jeg kom på, og jeg var så gira/stressa/nervøs/i hundre da at jeg syns det var kjempegøy.. Og kom ikke på før etterpå at jeg kanskje bare skulle tatt en litt mer harmløs en!!! Fikk ikke den jobben... Huff.. Og gruppeintervjuer er fælt. Jeg leste noen tips om det før jeg dro på ett, og leste at de liksom vil se hvordan du er i gruppe med andre mennesker, åssen du er sosialt osv osv osv, men jeg endte jo opp med å gå i skikkelig konkurranse-modus og knapt se på de andre som var der en gang, og var absolutt ikke interessert i hva de hadde å si. Jeg var mer bitch enn sosial. Men motsatt så er jeg jo et samarbeidsmenneske når jeg FÅR jobben xD blæh Endret 12. august 2014 av Kjempeliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #12 Del Skrevet 13. august 2014 Fortelle vits på jobbintervju? Noe så dumt.Anonymous poster hash: e31f8...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå