Gå til innhold

Rettsak? Trenger jeg advokat? Crap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lang tid i forveien man får beskjed dersom det blir rettsak? Jeg er nemlig redd det er en rett rundt hjørnet... I oktober i fjor var jeg involvert i en bilulykke. Eller, JEG skapte en bilulykke og skammer meg fortsatt! Jeg brøt vikeplikten og så meg ikke ordentlig for før jeg begynte å kjøre ut i veien. Da tutet Bil 1 på meg og vi bråbremset begge to. Et par sekund senere kjørte Bil 2 inn i Bil 1 og begge fikk skader på bilene. Føreren i Bil 1 fikk nakkeskade sa politiet til meg... Politiet sa også at jeg kunne bli kalt inn til rettsak som vitne dersom det gikk så langt. Trenger man advokat for å vitne i en rettsak? Når får man vite om det blir rettsak? Kan de "snu" rettssaken og sikte meg istedet? Det var jo tross alt min feil... Jeg slapp unna med 6 prikker på førerkortet og 6000kr i bot, men ingenting hadde jo skjedd om det ikke var for meg... På toppen av alt er jeg gravid og har termin i oktober, hva i alle dager skjer dersom jeg må føde når den eventuelle rettssaken er?

Og altså, jeg vet jeg er et dårlig menneske som aldri burde få barn og sikkert burde sittet i fengsel, så vær så snill og spar meg for stygge personangrep...

Anonymous poster hash: 4c3fb...ad5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Anonymous poster hash: 4c3fb...ad5

Skrevet (endret)

Nei, du behøver ikke advokat for å vitne. Du behøver heller ikke engste deg for at "rettsaken skal snus mot deg". Ettersom du har fått prikker og bot er du straffet for forholdet. Det er ikke lov å dømme noen flere ganger for samme forhold. Dessuten er det ikke ditt problem at bil nummer to kjører så tett innpå bil nummer en at den ikke greier å stanse når bil 1 gjør det.

Fristene aner jeg ikke.

Endret av Kamikatze
  • Liker 3
Skrevet

Jeg vet ikke. Men, selv om rettsvesenet er strenge her i Norge så er de også menneskelige. Må du føde så har de forståelse for det og utsetter rettssaken til etter du har født. Som vitne dekker de reise til/fra retten.

Men det jeg vet er at ingen kan straffes to ganger. Har du fått bot har du fått straff. Ingen rett kan dømme deg for dette på ny.

Anonymous poster hash: 9a077...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...