AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Først vil jeg bare nevne at denne tråden kun gjelder menn som er utro og kvinnene som er i forhold med disse, jeg er fullt klar over at kvinner også er utro vel så ofte som menn, men det er ikke et tema i denne diskusjonen. Det jeg lurer på, hvorfor er gifte menn, med kone og barn utro? Noen menn som kan svare på det, evt en dame som har opplevd det? Jeg har en teori på det, som jeg tror kan stemme i mange tilfeller. Når man har vært sammen i mange år, gifter seg og får barn, så har man ofte ikke overskudd til sex, i og med at det ofte er kvinnen som styrer mest med barna og ordner i hjemmet så går ofte overskuddet til kvinnen ut på dette og man glemmer mannen litt. Noen kvinner mister vel også litt av sexinteresse når man har født. Jeg tror da at mannen ikke får dekket sitt seksuelle behov i hjemmet, og velger da å søke spenning og seksuelle opplevelser hos andre, som fører til utroskap. Høres dette trolig ut? Om ikke, hvilke teorierer mener dere stemmer? Og et litt off topic spørsmål til dere som er gift med barn: Hvor ofte har dere sex, er det vanskelig å holde liv i romantikken og sexlivet? Anonymous poster hash: b92e8...5eb 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Faktisk så tror jeg mannen er intelligent nok (de fleste) til å skjønne at sexlivet er noe man må jobbe med innimellom, akkurat som samlivet generelt. Menn som ikke skjønner disse delene av et forhold, lever i en liten prinsesseverden og er nok ganske naiv. Jeg tror ikke at utroskap har noe med partneren å gjøre, generelt. Hvis vi glemmer alt som kan skje av galskap i et samliv, et lite øyeblikk, så tror jeg nok at den utroe parten har behov for å øke sin egen selvtillit - sjekke om de fortsatt har draget, innimellom eller den ene gangen. Hvorfor man setter livet sitt på spill på denne måten, har menn og kvinner gjort siden apetiden.... jeg aner ikke.....utroskap har alltid eksistert, men begrunnelsene for utroskap tilpasser seg generasjonene og samfunnet og kulturen. Det finnes ikke et fasitsvar på hvorfor menn eller kvinner er utro. Men du stiller absolutt et reelt spørsmål: Når ble man så dum, på en måte? Anonymous poster hash: f77c8...33a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Jeg tror det har med mannens ego å gjøre. Bekreftelse på at han er attraktiv. Jeg tror at om man begynner å ha sex oftere med mannen enn man egentlig har lyst for å beholde han, så ødelegger man sitt eget følelsesliv. Sexlysten forsvinner gradvis hvis mannen er utro igjen og igjen. To-tre ganger i uka Anonymous poster hash: 1ddc5...bc8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Jeg tror også dette har med bekreftelse og føle seg "wanted" ute I markedet. Mannen min var utro I slutten av graviditeten og rett etter fødselen. Jeg vet at årsaken ikke var mangel på sex. Etter mange samtaler var svaret en blanding av: - ønsket bekreftelse - visste ikke om han ville klare å bli en god far og takle situasjonen - vet ikke. Følte bare at jeg hadde behov for å glemme alle utfordringer i perioden. Jeg selv føler jo at dette ikke er godt nok, noe han selv er enig i. Men, hva kan man gjøre hvis man fremdeles elsker en?!. Vi har sex 1 gang i uken. Begge er slitne etter lange dager. Men når vi har sex så er det bra. Anonymous poster hash: e89e0...a6a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Rett og slett fordi han ikke elsker dama si. Da bør han gå først. Anonymous poster hash: 2aa68...073
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå