AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Har alltid fundert på hva dette løse begrepet egentlig betyr. Hva mener du man må gjøre/være for å være en såkalt "taper"? Hvis du mente en person var en taper, ville du da turt å si det direkte til ham/henne? Jeg tenker at det ikke finnes tapere.. Alle mennesker vil ha en eller annen kvalitet, noe de er gode til. Anonymous poster hash: ebb0d...29b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Alle som tjener under 300.000 er tapere. Anonymous poster hash: a7648...326
Gjest brutal_mann Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Det er alltid noen som faller utenfor og dermed har tapt. 6
Gjest Kv84 Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Kanskje de som sier at andre er tapere?! 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Anser meg selv som en taper. Jeg har ingen fullført utdannelse, er uten jobb (selvvalgt, men allikevel) og jeg går på AAP. Jeg ser ikke lyst på fremtiden og hadde aldri trodd at livet mitt ville være slik da jeg var tenåring. I tillegg er jeg barnløs og har svært få venner. Jeg er 31. Anonymous poster hash: c1411...6d7 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Kanskje de som sier at andre er tapere?! Så ved å påpeke en objektiv fakta setter man altså følelsene i sving hos visse og blir den subjektive taperen selv... jaja, du om det. Anonymous poster hash: 9885f...d20 9
Gjest Kv84 Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Så ved å påpeke en objektiv fakta setter man altså følelsene i sving hos visse og blir den subjektive taperen selv... jaja, du om det. Anonymous poster hash: 9885f...d20 Om jeg hadde vært anonym hadde du vært hyggelig.
Gjest Trollkarlen Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Hadde jeg beskrevet mitt liv og min situasjon akkurat nå. Så kunne vi alle ha konkludert at ja, det finnes hvertfall 1 taper.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 De som taper sjelen sin? Anonymous poster hash: 73bbf...831
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 Om jeg hadde vært anonym hadde du vært hyggelig. Anonymous poster hash: fc115...5f4 8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Jeg vil si det om de som har tapt/mislykkes i stort sett alt i livet. Selvsagt gitt at det er noe de VIL ha, men da ute av form fysisk, klarer ikke oppnå kontakt med det motsatte kjønn, ikke klart utdannelse av noe slag og får ikke jobb, ingen sosiale egenskaper osv. Som regel kombinert med en viss bitterhet og å skylde på verden/samfunnet for sine problemer. Det skal litt til for at jeg tenker det om noen, det er ikke noe jeg stempler en generelt intelligent person med bare fordi de mangler noen symbolske ting. "Alle mennesker vil ha en eller annen kvalitet, noe de er gode til." Jeg ville sagt alle har noen potensielt gode egenskaper, men det finnes de som hverken har drivet eller evnen til å finne ut av det og gjøre noe med det og ikke gjør noe med livet. Nei, jeg ville ikke sagt rett til noen ansikt at jeg synes de er en "taper" med mindre de var mennesker som selv var frekke overfor andre. Anonymous poster hash: e7b3e...748 2
Gjest BettyBoop Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Jeg føler meg delvis som en taper fordi jeg ennå er singel, barnløs, eier ikke bil eller egen bolig eller har drømmejobben. Har bare en helt vanlig jobb
Gjest Iben Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Folk som er veldig opptatte av å peke på hvem som er tapere og hvem som er vinnere er ihvertfall litt "taperske" i mine øyne. Med mindre det er snakk om samfunnsengasjement og et ønske om å gjøre godt, da... 10
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Jeg føler meg delvis som en taper fordi jeg ennå er singel, barnløs, eier ikke bil eller egen bolig eller har drømmejobben. Har bare en helt vanlig jobb Hvor gammel er du da? Anonymous poster hash: 3883f...aee
Gjest øst94 Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 Anser meg selv som en taper. Jeg har ingen fullført utdannelse, er uten jobb (selvvalgt, men allikevel) og jeg går på AAP. Jeg ser ikke lyst på fremtiden og hadde aldri trodd at livet mitt ville være slik da jeg var tenåring. I tillegg er jeg barnløs og har svært få venner. Jeg er 31.Anonymous poster hash: c1411...6d7 Du ser på deg selv på feil måte. Du er ingen taper - men en som må jobbe. Hardt. En taper for meg, er de samme personene som jeg ser ned på. De som tror de er best i alt, tror de er viktigere enn andre, som er arrogante opp i skyene, og som snakker nedlatende om andre uten noen som helst grunn. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Ja, det finnes tapere. Har ingenting med å verken være singel, barnløs eller ikke ha en godt betalt jobb som folk skriver her. Har noe med personlighet å gjøre for min del. Vet om jævlig mange tapere her i verden som jeg aldri hadde giddet å bruke tiden min på. Anonymous poster hash: 396b0...bbc 2
Gjest BettyBoop Skrevet 10. august 2014 #18 Skrevet 10. august 2014 Hvor gammel er du da?Anonymous poster hash: 3883f...aee over 30
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 over 30 Jeg har alltid trodd at du var i begynnelsen av 20-årene. Anonymous poster hash: a7648...326 7
Heart Skrevet 10. august 2014 #20 Skrevet 10. august 2014 For at noen skal være "tapere", må det vel foreligge noen form for konkurranse? Eller i det minste et mål man ikke når? Og hvem er det som bestemmer hvilke mål man skal nå, annet enn en selv? Jeg kan strekke meg så langt som at de som roter til tilværelsen ved å nekte å ta ansvar for eget liv og egne handlinger, kan sies å ha "tapt". Dette er slike som konstant legger skylden på alle andre enn seg selv for at ikke alt i deres egen tilværelse er 100% slik de mener det burde være, og er vanligvis fryktelig misunnelige på andre. Som de gjerne omtaler som "tapere", forresten. Men sånn generelt? Er man liksom "taper" fordi man ikke er f.eks. materielt rik eller tjener over et visst beløp, slik et annet innlegg hevdet? Det kan vel bare gjelde de som definerer dette som livsmål, og det er da svært overfladisk? ("The trouble with the rat race is that even if you win, you're still a rat.") 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå