Gjest Kv84 Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Dere kan bli sett av moderatorerene. Så hvorfor ikke skrive pent eller med nick eller holde kjeft om du er så håpløs med koselige ord? 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Å be folk holde kjeft er jo virkelig en flott måte å understreke eget poeng på, og rakke ned på andre brukere likeså. Anonymous poster hash: 6725d...f57 13
Gjest Kv84 Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Å be folk holde kjeft er jo virkelig en flott måte å understreke eget poeng på, og rakke ned på andre brukere likeså. Anonymous poster hash: 6725d...f57 Der begynner du ja. Angriper. Bedre å tie enn å være slem. 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Der begynner du ja. Angriper. Bedre å tie enn å være slem. Jeg angriper ingen. Men du ber folk være hyggelig eller holde kjeft. Å be noen holde kjeft er ikke hyggelig. Forventer man at andre skal være hyggelig bør man jo være det selv. Eller mener du at så lenge man skiver under nick så er det greit å angripe andre og være frekk? Anonymous poster hash: 6725d...f57 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Hva slags type anonym bruker er jeg: 1. Jeg kan velge å være anonym når jeg vil legge ut tråder som jeg bare vil krydre forumet litt med. Jeg lager ikke stygge tråder, men noen av dem kan være litt små irriterende "hva slags farge har du på håret? Hvor høy er du? Hva liker du å gjøre på fritiden"? Jeg gjør det ikke for å være plagsom, men jeg er nysgjerrig og ønsker at de som synes det er teit, får lese overskriften før de trykker seg inn på trådene jeg legger ut som anonym. Handler det om hårfarge, så handler overskriften om hårfarge. Osv. Så da er man advart. 2. Jeg kan skrive svar som jeg ikke vil ha på brukeren min. Hvorfor? Fordi jeg vil beholde muligheten til å forme min egen bruker etter eget ønske. Jeg tror mange tråder hadde blitt bedre uten anonym funksjonen, egentlig. Men jeg mener hvert fall at jeg bruker funksjonen for det den er der for, ikke for å trolle. Anonymous poster hash: bc70f...f16 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Jeg er anonym for at jeg er ganske privat av meg ikke for at jeg gjemmer meg. Ikke er jeg slem heller. Anonymous poster hash: 0216d...368 2
Nouvelle Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 (endret) Trolling på nettet får mye oppmerksomhet, og det er jo oppmerksomheten og reaksjonene de er ute etter. Hvorfor ikke bare ignorere de trådene/innleggene? Endret 24. august 2014 av Nouvelle 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 Hva slags type anonym bruker er jeg: 1. Jeg kan velge å være anonym når jeg vil legge ut tråder som jeg bare vil krydre forumet litt med. Jeg lager ikke stygge tråder, men noen av dem kan være litt små irriterende "hva slags farge har du på håret? Hvor høy er du? Hva liker du å gjøre på fritiden"? Jeg gjør det ikke for å være plagsom, men jeg er nysgjerrig og ønsker at de som synes det er teit, får lese overskriften før de trykker seg inn på trådene jeg legger ut som anonym. Handler det om hårfarge, så handler overskriften om hårfarge. Osv. Så da er man advart. 2. Jeg kan skrive svar som jeg ikke vil ha på brukeren min. Hvorfor? Fordi jeg vil beholde muligheten til å forme min egen bruker etter eget ønske. Jeg tror mange tråder hadde blitt bedre uten anonym funksjonen, egentlig. Men jeg mener hvert fall at jeg bruker funksjonen for det den er der for, ikke for å trolle.Anonymous poster hash: bc70f...f16 Enig Dessuten vet vi jo ikke om brukerne som viser brukernavn i innleggene, foreksempel har flere brukerprofiler.. De kan trolle i vei på den måten også..Anonymous poster hash: 4a739...d11 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 Anonyme troll kommer til å få næringen av å trolle frem til de mister muligheten eller mister oppmerksomheten. Hittils har de muligheten, så jeg velger å bare overse innleggene. Og jeg kommer herved til å ignorere innleggene dine også.Anonymous poster hash: 4a739...d11 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #10 Skrevet 11. august 2014 Jeg kan ikke ta ansvar for det andre anonyme brukere gjør, og jeg bruker ikke funksjonen for å trolle. Men for meg virker denne diskusjonen litt som den som stadig pågår om syklister vs bilister. Mange ser ut til å glemme at syklister (som oftest) er bilister, og omvendt. Slik som anonyme brukere også er medlemmer på forumet, med brukernavn og det hele. Det er ikke noe "oss og dem", vi er alle brukere på lik linje. Det ser ut til at mange som aldri bruker ab-funksjonen ser ut til å tro at de er noen hakk over de som bruker ab-funksjonen på "rangstigen" her på forumet. Jeg er enig i at det ikke er greit å være frekk som ab, men det er heller ikke greit å hetse alle anonyme brukere (sier ikke at du gjør det nå, ts) bare fordi de velger å være anonyme. Det er ikke greit å være kategorisk avvisende til enhver ab bare fordi man selv mener at ab-funksjonen er noe tull. Hvis man ikke klarer å forholde seg til at ab-funksjonen er kommet for å bli, men må spy ut sin misnøye i øst og vest bør man kanskje finne seg et annet forum. Anonymous poster hash: 2b36b...83e 6
Gjest Emera Skrevet 11. august 2014 #11 Skrevet 11. august 2014 Jeg bruker kun AB-funksjonen hvis jeg skriver noe privat eller lett gjenkjennelig. Og det er uhyre sjelden. Men det er tydelig at noen elsker å provosere og tulle uten annen hensikt. Ikke rart, siden mange dessverre biter på. Overse tråder som åpenbart er trolling, eller prøv, i det minste.
SardintrollReturns Skrevet 11. august 2014 #12 Skrevet 11. august 2014 Eneste gangene jeg bruker AB, er om jeg starter en tråd jeg vet med sikkerhet at noen kommer til å angripe, som oftest under AB. Ellers skjønner jeg ikke vitsen. Forstår at det er ønskelig om det er et veldig sårt eller flaut tema, men når noen skriver om de vil ha jordbær- eller bringebærsyltetøy på frokostblandingen sin, skjønner jeg liksom ikke poenget. Men når noen skal "angripe", eller komme med sure svar, synes jeg at folk her inne bør ha "baller" nok til å droppe AB'en. Dette er kun min mening, og hensikten er ikke å tråkke på noen tær, AB eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #13 Skrevet 11. august 2014 Eneste gangene jeg bruker AB, bla bla bla, det kan jo alle si. Det morsomste er de som skriver at "Jeg liker så godt brukeren NN, for hun skriver aldri som AB!" Hvordan i all verden kan dere vite det? Og selv om folk sier at de ikke skriver som AB eller bare gjør det i helt spesielle tilfeller så kan man jo ikke vite om det er sant (som oftest er det ikke det) så den informasjonen er helt verdiløs. Anonymous poster hash: b0503...1ed 4
SardintrollReturns Skrevet 11. august 2014 #14 Skrevet 11. august 2014 bla bla bla, det kan jo alle si. Det morsomste er de som skriver at "Jeg liker så godt brukeren NN, for hun skriver aldri som AB!" Hvordan i all verden kan dere vite det? Og selv om folk sier at de ikke skriver som AB eller bare gjør det i helt spesielle tilfeller så kan man jo ikke vite om det er sant (som oftest er det ikke det) så den informasjonen er helt verdiløs. Anonymous poster hash: b0503...1ed Jeg er bare ærlig. Jeg innrømmer at jeg bruker den funksjonen noen ganger, selv om jeg innerst inne ikke er noe begeistret for den. Dog er jeg enig i at det blir litt dumt å skrive at man liker den og den fordi vedkommende "aldri" bruker AB, for som du sier, det kan man ikke vite.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #15 Skrevet 11. august 2014 jeg er ikke en av de "slemmingene" det er snakk om. men jeg liker å være anonym når det er en rissiko for at man senere blir kjent som "hu med alle meningene". Anonymous poster hash: a0e41...45f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #16 Skrevet 11. august 2014 Eneste gangene jeg bruker AB.... Gurrrl puh-lease! Anonymous poster hash: 88c01...876
Gjest Sabrina Skrevet 11. august 2014 #17 Skrevet 11. august 2014 Gurrrl puh-lease! Anonymous poster hash: 88c01...876 Sorry, jeg kunne ikke dy meg. Måtte bare Ellers er jeg enig i at AB-funksjonen ofte blir brukt på en feig måte. 1
SardintrollReturns Skrevet 11. august 2014 #18 Skrevet 11. august 2014 Sorry, jeg kunne ikke dy meg. Måtte bare Ellers er jeg enig i at AB-funksjonen ofte blir brukt på en feig måte. Alt i orden, ironi er en god ting. xD
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 Og jeg kommer herved til å ignorere innleggene dine også.Anonymous poster hash: 4a739...d11 Hvem bryr seg over at man blir ignorert av et forumstroll? Anonymous poster hash: 9203b...49e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå