Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

ja jeg er en tanke deppa idag, begynte og slanke meg for et par uker siden og den første uka gikk jeg ned ganske så mye. men denne uka har det stått helt stille på vekta. og jeg som har vært så utrolig flink. men så lurer jeg kanksje litt på om det er fordi jeg har vært så mye ute og gått. kanskje jeg har begynt og trene opp musklene for de har vært ganske så slappe kan du si. får ihvertfall håpe at det gir bedre resultater neste torsdag :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

:klem:

Egentlig må du nok bare forvente at vekta står på stedet hvil til tider. Det viktigste er at du er i gang, og en langsom vektnedgang er sunnest for kroppen din. Da mister du fettvekt og ikke bare vann og muskelvev (selv om nok alle slankere mister litt muskelmasse).

Ellers tar det opp til ett år å legge på seg ett kilo ren muskelmasse, og da har man trent riktig og tungt, og i tillegg fått i seg nok proteiner. Mange slankere bruker "jeg har sikkert fått mer muskler" som trøst når vekta står stille, men det er nok å lure seg selv litt.

Fokuser på hvordan du føler deg i forhold til tidligere; føler du deg sprekere? i bedre humør? mer overskudd? slike ting er ufattelig viktige signaler på at kroppen din har det bra.

Vekta i seg selv er bare et tall, selv om man bruker det som målestokk på hvor "flink" slanker man er. Husk også at du ikke bør gå ned mer enn ca 0,5-1kg pr uke, for å slanke deg på den sunne måten.

Så: keep up the good work, og fortsett med turene dine. I tillegg kan du jo etterhvert legge inn noen styrkeøvelser for hele kroppen. Da bygger du muskelmasse, som er mer energikrevende enn fettvev. Ergo: du kan spise mer uten å gå opp i vekt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...