AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Har noen her erfaring med nettopp dette? Jeg har et familiemedlem som har slitt med alkoholmisbruk i flere år, her snakker vi 20 år pluss, moren min har selv sagt at hun opplever henne som sitt tredje barn og at hun har vært den verste å ha med å gjøre. Hun har ødelagt flere julaftener, drukket opp av barskapet når foreldrene mine ikke har vært hjemme osv. For ikke lenge siden spurte hun om å låne mine sparepenger fordi hun hadde råka ut med utleier og ikke hadde depositum til ny leilighet. Hun er trygdet, drikker og røyker opp pengene sine. Hun har aldri gjort meg noe før og vi har hatt ett godt forhold inntil det hun gjorde mot meg for noen uker siden. Dere har sikkert lest tråden flere av dere. Kort fortalt: hun lagde et helvete på min søsters 30 årsslag da hun fant ut at eksen og jeg er sammen igjen. Det ble slutt mellom oss pga hasjmidbruk og dette fortalte jeg henne jo. Nå er han nykter og jeg vet det er et sjansespill, men den sjansen tar jeg. Jeg er jo 26 år. Uansett: tanten min skjelte ut min kjæreste, brukte fysisk makt mot meg og krenket meg foran festens gjester denne kvelden. Jeg har aldri følt meg så umyndiggjort og liten som jeg gjorde denne kvelden. Dette skjedde for over tre uker siden og etter dette har jeg vært på rock bottom. I tillegg er tanten min ei som juger så det renner av henne så hun har snudd hele familien min imot meg. I tillegg snakket hun om meg i seksuell setting da kjæresten min sa til henne over tlf at hun ikke skulle røre meg. "Hvordan røre da? Ha sex med henne da eller? Skal du ligge i midten? Får du kuken din opp da?!" Dette sa hun over tlf mens jeg hørte på... Jeg har ikke fått noen unnskyldning fra henne og det virker det heller ikke som jeg får. Jeg har slitt med angst og depresjon og etter dette har depresjonen kommet tilbake med storm. Jeg går og tenker på den kvelden konstant og den siste uken har jeg vært så på bånn at det har gått utover arbeidet jeg utfører på jobb. Jeg hadde det så BRA før dette skjedde. Hun har snudd livet mitt opp ned. Imorgen skal jeg til legen for å snakke ut om dette. At en tante kan vise så mye hat mot meg syntes jeg er utrolig, men hun er bare fornøyd med å få folks side. Jeg fatter bare ikke at hun kan få seg til det og føler selv at dette er grunn nok til å avslutte all kontakt. Spesielt med tanke på min psyke og hvordan hun har klart å tråkke den ned. Jeg føler at hun er farlig for meg og jeg har jo selv sett hvor utilregnelig hun er. Anonymous poster hash: 6c2b8...5c2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Lånte du henne pengene dine? Nei, det gjorde jeg ikke. Endte med at hun fikk bo gratis i ett av mine bestefars hus, der bor hun fortsatt og det er heldigvis en times kjøring fra meg. TS. Anonymous poster hash: 6c2b8...5c2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Tja, ikke så vanskelig å kutte kontakt med ei tante, vel? Jeg har så vidt jeg vet et utmerket forhold til alle mine, jeg bare ser dem aldri, snakker aldri med dem, og møter dem ikke. Går så greit så. Hvis vi feirer mors bursdag, kommer de kanskje, men ikke vanskelig å unngå det. Så hvis jeg skulle ha kuttet ut ei tante, hadde det blitt et julekort mindre. Hvorfor er dette så dramatisk, bor du sammen med henne, eller? Anonymous poster hash: e1a25...f4d 1
Gjest Ingaborga Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Ville kuttet kontakten. Min familie(mamma, pappa, søsken) har lite/ingen kontakt med størsteparten av pappas familie, pga vold osv. Tro meg, visse folk er livet bedre uten. Tilfører hun ikke noe positivt til livet ditt så er det bare å kutte henne ut.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Tja, ikke så vanskelig å kutte kontakt med ei tante, vel? Jeg har så vidt jeg vet et utmerket forhold til alle mine, jeg bare ser dem aldri, snakker aldri med dem, og møter dem ikke. Går så greit så. Hvis vi feirer mors bursdag, kommer de kanskje, men ikke vanskelig å unngå det. Så hvis jeg skulle ha kuttet ut ei tante, hadde det blitt et julekort mindre. Hvorfor er dette så dramatisk, bor du sammen med henne, eller? Anonymous poster hash: e1a25...f4d TS her. Nei, heldigvis bor hun over en times kjøretur fra meg. Dette er noe av det styggeste noen har gjort mot meg og når hun viser null anger så begynner jeg å lure på om hun er en jeg vil ha i livet mitt. Hun sa jo selv over tlf til kjæresten min at jeg er like dum som det han er. Anonymous poster hash: 6c2b8...5c2
Gjest Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Tror hun har spilt seg selv ut over sidelinjen hos deg. Ingen grunn til at du skal bruke tid på henne. Lev livet ditt uten! Hun burde ikke få bo gratis hos din bestefar. Har han satt noen frist for at hun skal komme seg videre eller betale leie?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Tror hun har spilt seg selv ut over sidelinjen hos deg. Ingen grunn til at du skal bruke tid på henne. Lev livet ditt uten! Hun burde ikke få bo gratis hos din bestefar. Har han satt noen frist for at hun skal komme seg videre eller betale leie? Nei, hun får bo der gratis så lenge hun lever. Heldigvis for min del, for her i byen håper jeg ikke hun bosetter seg igjen! Anonymous poster hash: 6c2b8...5c2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Jeg mente: så lenge HAN lever. TS.Anonymous poster hash: 6c2b8...5c2
Gjest Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 Jeg mente: så lenge HAN lever. TS.Anonymous poster hash: 6c2b8...5c2 Egentlig synd. Burde vært avregnet på hennes andel av arven. Urimelig mot din mor. Men nå høres din tante så rablende gal ut at jeg forstår at du ikke ønsker å han kontakt i det hele tatt. Ønsker deg lykke til videre. Folk som bryter ander ned bruker man ikke tid på! Noen ord med på veien: Angående din kjæreste/eks, eller hva han nå er: Jeg antar du vet at et rusproblem ikke forsvinner over natta, eller over noen måneder. Håper du bruker vett og forsiktighet, og passer dine grenser. Gratulerer med ny leilighet, som du nevnte i et innlegg. Ikke la andre overkjøre ditt liv, hverken fra den ene eller den andre familien.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Egentlig synd. Burde vært avregnet på hennes andel av arven. Urimelig mot din mor. Men nå høres din tante så rablende gal ut at jeg forstår at du ikke ønsker å han kontakt i det hele tatt. Ønsker deg lykke til videre. Folk som bryter ander ned bruker man ikke tid på! Noen ord med på veien: Angående din kjæreste/eks, eller hva han nå er: Jeg antar du vet at et rusproblem ikke forsvinner over natta, eller over noen måneder. Håper du bruker vett og forsiktighet, og passer dine grenser. Gratulerer med ny leilighet, som du nevnte i et innlegg. Ikke la andre overkjøre ditt liv, hverken fra den ene eller den andre familien. At min tante er gal ser alle unntatt min familie og det er synd. Tusen takk <3Anonymous poster hash: 6c2b8...5c2
Gjest Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 At min tante er gal ser alle unntatt min familie og det er synd. Tusen takk <3Anonymous poster hash: 6c2b8...5c2 Ser at ortografien min er heller haltende over her, beklager det. En dag våkner kanskje også din familie opp. Tenk på deg selv, du er din egen nærmeste.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Kjære deg! Gjorde hun dette og fikk familien over på sin "side". Da tror jeg at jeg hadde vært mer skuffet over dem. Hva alkoholikere sier og gjør må du ikke ta personlig, da de er syke mennesker. Men resten av familien bør du snakke med uten henne tilstede. Tanten hadde jeg kutta. Lykke til:)Anonymous poster hash: 36076...0c3
Yeti Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Jeg ville kuttet kontakten uten å tenke så mye mer på det. Har selv en tante som er alkoholiker, og jeg unngår henne i den grad det er mulig. Er det en familiesammenkomst bare ignorerer jeg henne og unngår å svare på de tusen spørsmål og bemerkninger hun måtte komme med. Alltid er det noe hun skal kritisere. Nå er det heldigvis ikke bare jeg, men nesten hele familien, som tar avstand fra henne og hennes uanstendige oppførsel. Blir litt enklere da. Du bestemmer helt selv hvem du vil ha i livet ditt, kutt ut alle som bare drar deg ned!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå