hedhed Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Jeg og kjæresten har vært sammen i 7 måneder. Vi ble kjærester etter å ha møttes tre ganger, det var bare full klaff med en gang. Han er kjekk, verdens snilleste, humoren vår er helt lik, og alt er helt supert bortsett fra en liten ting.. Han blir så utrolig fort sjalu! For å ta et eksempel: i går var jeg på fest, og en litt sosialt tilbakestående fyr la an på meg. Jeg syns jo det var mest morsomt og fortalte det til kjæresten min i telefonen, som ble ordentlig sur og furten mot meg! Jeg spurte hvorfor han var sur: "blir bare så forbannet på sånne idioter!" Eksen hans var utro, så jeg ser den jo litt, men dette begynner virkelig å gå utover følelsene mine for ham! Hvordan kan jeg få han til å slutte å være så sjalu?? Han sier selv at han stoler på meg, men at det bare er et aller annet inne i ham som sier til ham at "det har skjedd før, hvorfor skal dette være noe annerledes".
Gjest iGirl Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Hvorfor fortalte du at en annen hadde lagt an på deg? Det er jo selvsagt fordi du vil ha en eller annen form for reaksjon.. og det fikk du. 5
hedhed Skrevet 10. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2014 Han har sagt at han vil at jeg skal si ifra hvis noen gutter prøver seg.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Jeg har sett mange opptatte damer og menn som blir lagt ann på og nyter oppmerksomheten istedet for å avslå tvert. Og forstår godt at typen din ble sjalu, om du fortalte det som noe morsomt. Anonymous poster hash: d06df...269 1
Lulilelu Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Han har sagt at han vil at jeg skal si ifra hvis noen gutter prøver seg. Det er jo bare tåpelig. Hvis han ikke kan gjøre noe med og liker det så lite, hvorfor vil han da vite det. Man kan blir lagt ann på hvor og når som helst. Hvis man er sammen med en som ikke tåler å høre om det, så er det vel ingen grunn til å fortelle om det heller. Man kan ikke styre hva andre mennesker rundt seg gjør. Det eneste som betyr noe er hvordan du takler situasjon når noen legger ann på deg. Å være sammen med noen som er veldig sjalu er veldig slitsomt. Ha respekt for følelsene hans, snakk med han og bli enige om hva som er greit og ikke greit, f.eks ikke danse med andre gutter. MEN ikke gå med på noe du syns er tåpelig og unødvendig f.eks ikke gå i den kassen på rema der den kjekkeste sitter når du handler alene. Hold på de avtalene dere har laget, så vil det nok flere og flere av de "reglene" forsvinner etterhvert. Husk at han må også ha respekt for deg. Du må kunne leve livet ditt og ha det gøy uten å måtte passe på at ingen gutter ser eller snakker til deg.
Gjest iGirl Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Han har sagt at han vil at jeg skal si ifra hvis noen gutter prøver seg. Da sier du "jada, kjære det skal jeg gjøre" også avviser du kontant alle som prøver seg. Og selvsagt sier du ingenting til typen din som du vet sliter med sjalusi. Hvorfor si noe som helst.. Hva godt kan det gjøre egentlig?
Gjest Heartbeat Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Hvorfor fortalte du at en annen hadde lagt an på deg? Det er jo selvsagt fordi du vil ha en eller annen form for reaksjon.. og det fikk du. Hvorfor skulle hun ikke det? Et forhold bør da tåle at man forteller om slikt,.. Han burde heller være stolt over å ha en så flott kjæreste at andre menn finner henne interessant Kjæresten min har opplevd at menn har prøvd seg rett foran han , uten at han har reagert med noe sjalu. Det er jo opp til oss kvinner å avvise og vårt ansvar å avslå høflig. Om han ikke tåler at andre menn prøver seg eller at du forteller om det, er han umoden 1
Gjest iGirl Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Hvorfor skulle hun ikke det? Et forhold bør da tåle at man forteller om slikt,.. Han burde heller være stolt over å ha en så flott kjæreste at andre menn finner henne interessant Kjæresten min har opplevd at menn har prøvd seg rett foran han , uten at han har reagert med noe sjalu. Det er jo opp til oss kvinner å avvise og vårt ansvar å avslå høflig. Om han ikke tåler at andre menn prøver seg eller at du forteller om det, er han umoden Har du lest tråden? TS forteller at typen IKKE tåler det.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Hvorfor skulle hun ikke det? Et forhold bør da tåle at man forteller om slikt,.. Han burde heller være stolt over å ha en så flott kjæreste at andre menn finner henne interessant Kjæresten min har opplevd at menn har prøvd seg rett foran han , uten at han har reagert med noe sjalu. Det er jo opp til oss kvinner å avvise og vårt ansvar å avslå høflig. Om han ikke tåler at andre menn prøver seg eller at du forteller om det, er han umoden Deres forhold tåler ikke det fordi hennes kjæreste er sjalu. Hva din mann og deres forhold tåler endrer ikke de fakta Anonymous poster hash: cfb93...235
Gjest Heartbeat Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 Har du lest tråden? TS forteller at typen IKKE tåler det. Deres forhold tåler ikke det fordi hennes kjæreste er sjalu. Hva din mann og deres forhold tåler endrer ikke de fakta Anonymous poster hash: cfb93...235 Men det må han vel bare tåle? Skal hun la seg styre av en sjalu mann? Så hun må trå forsiktig for ikke å gjøre han sjalu? Blir feil i mine øyne og han burde skjerpe seg. 1
Gjest iGirl Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Men det må han vel bare tåle? Skal hun la seg styre av en sjalu mann? Så hun må trå forsiktig for ikke å gjøre han sjalu? Blir feil i mine øyne og han burde skjerpe seg. Å la være å gni det i trynet på typen sin når man blir lagt an på av andre er ikke å "trå forsiktig".
Gjest Heartbeat Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 Å la være å gni det i trynet på typen sin når man blir lagt an på av andre er ikke å "trå forsiktig". Gni det i trynet? Hun nevnte det under en samtale Blir feil om man må legge bånd på seg i et forhold fordi partneren er alt for sjalu.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Å la være å gni det i trynet på typen sin når man blir lagt an på av andre er ikke å "trå forsiktig". Helt enig med deg Anonymous poster hash: cfb93...235
Gjest Heartbeat Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 (endret) Helt enig med deg Anonymous poster hash: cfb93...235 Uenig med dere Man skal da ikke begrense livet sitt pga en alt for sjalu mann. Da kommer det som ofte flere ting man må begrense for å behage partneren. Til slutt kan det utvikle seg og man må gå på tå hev hele livet. Nei, sjalusi er et onde og han bør få hjelp for det. Iallefall om han reagerer så mye på det lille der. Hadde blitt noe annet om hun hadde besvart det og flørtet videre . Da kan jeg skjønne han litt, men ikke nå! Man bør kunne være ærlige og fortelle ting uten at sjalusien skal ødelegge Endret 11. august 2014 av Heartbeat
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Han har opplevd utroskap, utroskap svir. Kroppen husker utroskap, på en måte. Eks: Hvis du helt alvorlig holder på å drukne i et basseng eller ved et vann, vil kroppen din huske hvordan angsten og sjokket fylte deg opp. Tanken på¨utroskap gjør det samme med kjæresten din: han husker angsten og får en frykt i seg - Han må innse dette og sette i gang en prosess med å jobbe med denne frykten, og ikke bli helt styrt og oversvømt av følelsene sine hver gang har får den følelsen i kroppen. Anonymous poster hash: e3704...405
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 Han har opplevd utroskap, utroskap svir. Kroppen husker utroskap, på en måte. Eks: Hvis du helt alvorlig holder på å drukne i et basseng eller ved et vann, vil kroppen din huske hvordan angsten og sjokket fylte deg opp. Tanken på¨utroskap gjør det samme med kjæresten din: han husker angsten og får en frykt i seg - Han må innse dette og sette i gang en prosess med å jobbe med denne frykten, og ikke bli helt styrt og oversvømt av følelsene sine hver gang har får den følelsen i kroppen.Anonymous poster hash: e3704...405 Hvorfor har alle sykelig sjalu gutter "opplevd" utroskap før? Helt ærlig tror jeg mange rettferdiggjør sjalusien bak dette. Eksen min er et glimrende eksempel. Etter er par år slo jeg opp da fyren var sykelig sjalu og dominerende av helt irrasjonelle grunner. Fikk f.eks ikke snakke med andre menn osv... Etter jeg hadde gjort det slutt fortalte han samtlige at jeg hadde vært utro, noe jeg ikke hadde vært. I hans øyne var det utroskap at jeg hadde tatt en kaffe med en medstudent og han hadde sett dette når han fulgte etter meg. I hans øyne var dette utroskap, selv etter jeg hadde slått opp, for han aksepterte ikke at vi ikke var sammen lengre... Så ja, det finnes idioter av sjalu menn der ute. Ville aldri valgt en slik type igjen, livet er for kort til å begrense livet sitt av sjalu kjærester Anonymous poster hash: 8ff8a...23d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå