Gå til innhold

husarbeid-hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 3. Begge voksne jobber 100% ,barnet fyller straks 2år og har full tid i bhg.

Hvor ofte støvsuger/vasker dere gulv og andre flater og hvor ofte vaskes f.eks bad og soverom?

Anonymous poster hash: 6b2ce...692

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt hver dag. Nå er jeg alene, men gjør alt dette en gang i uka, hadde det bodd fler her, kanskje litt oftere.

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi rydder alltid opp etter oss, så vi har det alltid ryddig.

Støvsuger annenhver/hver dag. Vasker hvertfall en gang per uke (overflater og gulv). Toalettet og badet et par ganger i uken.

Og ved behov selvsagt.

Skrevet

Jeg er alene med ei på 4, jobber fullt og hun er i barnehage. Rydder, tørker støv og vasker over gjør jeg "hele tiden". F.eks vasker alltid av kjøkkenbenk og bord når jeg er ferdig med middag, når vesla sitter i badekaret vasker jeg over vask og do, og vasker badekaret etterpå. Enkelt å bare dra en klut over der jeg ser at det har blitt litt støv. Blir det noe søl på gulvet så vasker jeg det bort med en gang. Støvsuger skikkelig en gang i uka, men har feiekost som jeg bruker når vesla drar inn sand eller noe havner på gulvet. Skikkelig gulvvask derimot er jeg "dårlig" på, blir en gang hver tredje uke ca, men da tar jeg alle gulv skikkelig.

Anonymous poster hash: 6f34c...8c5
Skrevet

Soverommet støvsuges/vaskes ca annenhver uke. Noen ganger hver uke.

Bad tar jeg hver uke og noen ganger oftere.

Støvsuger 1-2 ganger i uken og vasker gulv en gang i uken.

Tørker støv kanskje hver til annenhver uke.

Vi er også to voksne og et barn

Bergen jobber 100 % og barnet er i barnehagen 50-80%.

Anonymous poster hash: 4b894...43e

Skrevet

Støvsuger stortsett hver dag og holder det ryddig. Vasker en dag i uka. Alenemamma til ei på 7 mnd men hater rot så blir nok ikke å la det bli dårligere når jeg starter i jobb

• Liker 1
Skrevet

Støvsuger en gang i mnd sånn ca.

Anonymous poster hash: e73ac...0cd

Skrevet

Har vaskehjelp (byrå) annenhver uke. Skjer ikke mye annet her, koster kjøkkengulvet av og til og tørker over bord og benker hver dag på kjøkkenet. Badet blir vasket hvis det virkelig trengs, ellers ikke.

Anonymous poster hash: 23da2...bd4

• Liker 1
Skrevet

Støvsuger stortsett hver dag og holder det ryddig. Vasker en dag i uka. Alenemamma til ei på 7 mnd men hater rot så blir nok ikke å la det bli dårligere når jeg starter i jobb

Hvorfor støvsuge hver dag?

Her støvsuges det en gang i uka. Vasker guvler en gang i mnd. Tørker støv annenhver uke. Vasker badet skikkelig annenhver uke, men vasker doen etter behov.

Anonymous poster hash: aa29f...2a6

Skrevet

Har vaskedag en kveld/natt i uka der jeg vasker leiligheten fra "topp til tå". :)

Ellers ved behov. Er alenemamma til en på snart 3 :)

Skrevet

Hvorfor støvsuge hver dag?

Her støvsuges det en gang i uka. Vasker guvler en gang i mnd. Tørker støv annenhver uke. Vasker badet skikkelig annenhver uke, men vasker doen etter behov.

Anonymous poster hash: aa29f...2a6

Liker å ha det fint rundt meg vell? Nå om sommeren dras det jo med litt mer skitt inn. Har jo en baby som titt og ofte tar seg en "smaksprøve" av gulvet;) tar meg 5 min av dagen da leiligheten ikke er så stor og det går helt fint. Hun gulper også en del når hun åler seg langs gulvet derfor vasker jeg en gang i uka. tar meg mindre tid å rydde og støvsuge litt hver dag enn å vente til det blir mer rot+ att det ser koseligere ut

Skrevet

Støvsuger 2-3 ganger i uka, bad og gulv vaskes en gang i uka. Fordeler husarbeidet utover uka sånn at det er litt å gjøre hver dag man-fre. I helgene har vi "fri".

Skrevet

Støvsuger og vaske leiligheten en fast dag i uka.

Anonymous poster hash: bbcf8...734
Skrevet

Vi er en familie på 3. Begge voksne jobber 100% ,barnet fyller straks 2år og har full tid i bhg.

Hvor ofte støvsuger/vasker dere gulv og andre flater og hvor ofte vaskes f.eks bad og soverom?

Anonymous poster hash: 6b2ce...692

Støvsuger 1 gang i uka ca. Vasker ved behov eller 1 gang eller 2 pr.mnd.. Før hadde jeg en fast rengjøringsdag, da det ble tørka støv, støvsugd, vaska og shina. Nå er jeg ikke så nøye, for det er ikke nødvendig. Bor alene.

Anonymous poster hash: daf58...611

Skrevet

Mopper over gulvflater på kjøkken, i gang og stue en gang om dagen (tørrmoppen står klar gjemt bak en gardin ;) ). Støvsuger alle rom et par ganger i uka. Bad og kjøkken vaskes skikkelig en gang i uka, stue, gang og soverom en til to ganger i måneden. Ingen har vel dødd av litt støv (hvis de ikke har støvallergi, da). :fnise: Sengetøy skiftes for øvrig samtidig med vaske bad og kjøkken-økta.

Anonymous poster hash: 95d4c...250
Skrevet

Altfor lite. Støvsuger og vasker vel gulvene 1 gang annenhver uke, men koster opp eventuell hår og ruskrask innemellom det. Toalett og bad/vaskerom (separerte rom.) blir rengjort hver 10 dag eller etter behov. Skifting av sengklær blir gjort hver søndag. Ellers tørker jeg av alle benker og bord etter bruk. Skal sies at jeg er den eneste på to bein, men jeg har både hund og kaniner og de roter minst like mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...