Gå til innhold

Hvorfor reiser folk med syke barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, emnetittelen sier sitt. Hvorfor reiser folk med unger man tydelig ser er syke (snørr som renner, surklete hoste o.s.v)?

Tenker de ikke på at de kan smitte andre?

Faen. skulle vært forbudt å reise dersom man tydelig kan se at et barn (eller voksen for den saks skyld) er syk og utgjør en smitterisiko for andre.

Jeg vet man ikke kan reise med fly f.eks om man har vannkopper, har selv måtte avlyse en flytur p.g.a det. skulle vært slik med andre sykdommer også (influensa, forkjølelse o.s.v)

Anonymous poster hash: 7289c...a06
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Skal man bli hjemme bare fordi man/ungene er litt snørrete og hoster?

• Liker 4
Skrevet

Skal man bli hjemme bare fordi man/ungene er litt snørrete og hoster?

Om det er smittsomt, ja. Egoistisk å ta risikoen å kunne smitte andre. Men folk tenker jo bare på seg selv uansett.

• Liker 5
Skrevet

Skal man droppe å dra hjem fordi man har litt snørrete unger?

Anonymous poster hash: ada66...b21
  • Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Om det er smittsomt, ja. Egoistisk å ta risikoen å kunne smitte andre. Men folk tenker jo bare på seg selv uansett.

En forkjølelse er ikke farlig.

Er du redd for litt snørr, så får du nesten holde deg inne/hjemme.

• Liker 8
Skrevet

Skal man droppe å dra hjem fordi man har litt snørrete unger?

Anonymous poster hash: ada66...b21

Litt snørrete er en ting, men der man tydelig ser at ungen plages og har feber o.l så burde man utsette reisa.

• Liker 4
Skrevet

Bussen hjem fra jobb/barnehage er en ting, da går det vanligvis kort tid, mange stopp og åpning av dører, så det er litt gjennomtrekk. Men, på lengre reiser, der man puster inn sine medpassasjerers utpust, da hadde det vært veldig fint hvis syke folk holdt seg hjemme.

• Liker 4
Skrevet

Ja, emnetittelen sier sitt. Hvorfor reiser folk med unger man tydelig ser er syke (snørr som renner, surklete hoste o.s.v)?Tenker de ikke på at de kan smitte andre? Faen. skulle vært forbudt å reise dersom man tydelig kan se at et barn (eller voksen for den saks skyld) er syk og utgjør en smitterisiko for andre. Jeg vet man ikke kan reise med fly f.eks om man har vannkopper, har selv måtte avlyse en flytur p.g.a det. skulle vært slik med andre sykdommer også (influensa, forkjølelse o.s.v) Anonymous poster hash: 7289c...a06

Snørrete barn på fly er tortur for barna pga. Trykket i ørene under landing/avgang.

"Gammel" forkjølelse er ikke så smittsom som i det forkjølelse som bryter ut er. Men de omlag 3 første dagene av forkjølelse/influensa bør folk ha så pass omtanke for sine medmennesker at de holder seg hjemme.

Jeg har ikke glemt svineinfluensaepedemien der jeg satt hjemme etter pålegg fra lege, for å unngå smitte inntil det ble klarert at jeg kunne få vaksine.

Anonymous poster hash: ad9aa...c2c

Gjest Magdalene
Skrevet

Men de omlag 3 første dagene av forkjølelse/influensa bør folk ha så pass omtanke for sine medmennesker at de holder seg hjemme.

Så du mener man skal holde seg inne så fort man er litt forkjølet?

Ikke dra på jobb, ikke dra på butikken etc?

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Håper du ikke får barn og er nødt til å ha de i barnehage, de er vel kontant snørrete hele vinteren igjennom når de begynner.

Skrevet

Håper du ikke får barn og er nødt til å ha de i barnehage, de er vel kontant snørrete hele vinteren igjennom når de begynner.

Har barn, og er derfor irritert siden mitt barn nå er smittet takket være tankeløse egoistiske foreldre som absolutt skal ut og reise med de syke ungene sine.

Min var forresten ikke særlig snørrete da h*n begynte i barnehagen.

• Liker 1
Skrevet

Snørrete barn på fly er tortur for barna pga. Trykket i ørene under landing/avgang.

"Gammel" forkjølelse er ikke så smittsom som i det forkjølelse som bryter ut er. Men de omlag 3 første dagene av forkjølelse/influensa bør folk ha så pass omtanke for sine medmennesker at de holder seg hjemme.

Jeg har ikke glemt svineinfluensaepedemien der jeg satt hjemme etter pålegg fra lege, for å unngå smitte inntil det ble klarert at jeg kunne få vaksine.

Man er også smittsom dagen før det bryter ut. Da vet man ikke at man er smittefarlig, men burde ideelt sett holdt sett hjemme. Når barn er snørrete er de som regel forbi smittefasen. Dessuten kan de være kronisk snørrete uten å være direkte smittefarlig av den grunn.

Anonymous poster hash: 7bbf6...d5e

Skrevet

minsten vår på snart 2 år, har vært snørrete konstant i snart 10 mnd. Dette henger dog sammen med kronisk ørebetennelse, som vi ikke kan gjøre noe med før 2 års alder.

Så vi har ett par ganger reist på tur med selv om snørra renner i strie strømmer, kan ikke sitte hjemme i årevis bare pga litt snørr!

Og noen reiser kan ikke bare avlyses, men må gå sin gang selv om ungen er litt pjusk....

Hvis ungen blir syk på ferie, skal man da droppe å reise hjem igjen??

Anonymous poster hash: a15dd...187
  • Liker 5
Skrevet

Sjøørreten unger som hoster høres ofte Sykere ut enn dem er. Du kan ikke vite at det er noe slitsomt dem har

• Liker 1
Skrevet

Fordi folk flest tenker "bare jeg får gjort det jeg ønsker, så driter jeg i alle andre".

Anonymous poster hash: 5f912...12e
  • Liker 1
Skrevet

Hvis noen er så redd for å bli vanlig forkjøla, så er det vel heller de som skal holde seg hjemme?

Barn kan gå i barnehagen med snørr/hoste/øyekatar/forkjølelse, så da kan de vel reise også?

Feber er en annen ting, men det trenger ikke å bety at de er mer eller mindre smittsomme.

Så hvis du skal sitte hjemme å være sur hver gang ungen din er blitt smitta, så tror jeg du får det slitsomt.

Ingen liker å bli syke, men med småbarn så er det en del av "pakka", og heldigvis er ikke forkjølelse noe annet enn et par dager med ubehag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...